מאמן הכושר פירסם את תמונתה בביקיני, היא החזירה לו בפייסבוק

מוגש באמצעות רדיו חינם

כאשר זוהר וסילויצקי פרסמה לפני כחודש תמונה שלה בביקיני בפייסבוק, היא ציפתה להפוך למוקד ללעג.

ראו גם: לנה דנהאם נחשפת – פוטושופ מול מציאות

זוהר בת ה-24 פרסמה את התמונה כמחאה על אופנת הרזון שבאה לידי ביטוי במם ה-Thigh Gap, בו בחורות רזות במיוחד התגאו במרווח שנוצר בירכיים שלהן כאשר הן מצמידות רגליים.

זוהר פרסמה את התמונה שלה למרות שעל פי אמות המידה של ה-Thigh Gap היא ומידת ה-44 נחשבות, לדבריה ״בטופ הסקאלה של ׳שמנה׳״ התמונה הזו היתה מחאה קטנה, להציג לעולם כיצד נראות נשים אמיתיות.

לנו היא סיפרה בזמנו: ״האמת היא שגל גדות רזה מידי להיות וונדרוומן. היא רזה מידי בשביל להיות איזשהו אידיאל ולהיות מלוהקת לכל תפקיד מבחינתי. וכשצלם שעבד איתה בעבר אומר שהיא הייתה “עגלגלה” אני רק מבינה עוד יותר איך ולמה היא הפכה לכזאת שלד, כי אמרו לה שהיא עגלגלה, כשהיא הייתה במידה 36. עגלגלה. גל גדות היא בדיוק האידיאל שנערות שואפות אליו שמעודד הפרעות אכילה. כן, לדגמן בגדים לחברה כמו קסטרו בחודש 7 ולא להיראות בהריון – זה מעודד הפרעות אכילה, מעודד השפלה של נשים שלא נראות ומעודד נשים לשנוא את עצמן כי הן לא יכולות להיראות ככה”.

לפני מספר ימים מאמן הכושר אבי שלג פירסם בחשבון הפייסבוק שלו את תמונתה של זוהר, בסמוך לתמונות של שתי נשים נוספות: אחת מהן היא שרירנית והשנייה של בחורה חטובת גוף. מעל התמונה של זוהר כתב ״ככה רוב הבחורות נראות״.

זוהר הופתעה למצוא את התמונה שלה, שהועלתה במקור לשם העצמה של המראה הרגיל והאמיתי, משומשת כדוגמה שלילית. זה מה שהיא כתבה בחשבון הפייסבוק שלה על המקרה:

אני רוצה לשתף אתכן במשהו שקרה לי היום.
מאמן הכושר המהולל הזה לקח את התמונה הזאת שלי בביקיני, שם על ידה תמונה של בחורה שמתעסקת בפיטנס (חיטוב גוף רציני, קוביות בבטן סטייל, מה שבא רוב הזמן עם לקיחת הורמונים גבריים וסיליקון בחזה כי הן על 10% שומן) ותמונה של בודיבילדרית. מעל התמונה שלי הוא כתב “ככה רוב הבחורות נראות” והבהיר שהוא היה מעדיף את הנשים שלו בגרסת הפיטנס. בתגובות לתמונות השתוללו הוא, החברים והחברות שלו, שהוא הגזים ורוב הבחורות הן לא “דאבות” כמוני, אני שמנה במיוחד. שאני קציצה, שאני נראית ככה כי אני עצלנית, שבא להם להקיא ממני ושאני צריכה לפחות להתחשב בציבור ולדאוג לכסות את עצמי.

מעבר לתהליך המשפטי שצריך לקרות כאן על שימש בתמונה שלי ללא רשותי, על הלבנת פנים והוצאת דיבה, התרסקתי. לכל תמונה שלי ביקיני קיבלתי תגובות טובות ורעות, אבל בחיים לא נתקלתי בשימוש כזה אכזרי, מחפיץ ומעורר בחילה של תמונה שלי. בחיים לא עמדתי מול 100 תגובות שמרסקות אחת אחרי השניה כל דבר טוב בי. מעולם לא נתקלתי ברצף של תגובות כזה שפשוט מבזה אותי, חופר בכל גרם של שומן שלי. מעולם לא התעלמו מהעובדה שאני אדם, בצורה כל כך בוטה.

הבחור הזה, הנחמד, לא עצר לרגע וחשב שלמרות שאני דאבה רצינית, אני אמיתית. אני בן אדם. יש לי רגשות, משפחה, חיים. תהיתי איך הוא היה מרגיש אם היו עושים לו את אותו הדבר. ומכיוון שאני כלבה נקמנית, החלטתי ששיימינג זה מספיק ואני לא צריכה להעלות תמונה שלו ליד גורילה ולהסביר שגורילה יותר אטרקטיבית מבחינתי.

הפוסט של זוהר זכה בכ-8,500 לייקים וכ-800 שיתופים. כנראה שאחד השיתופים האלה הגיע גם אל אבי שלג עצמו, שמיהר להוריד את הפוסט עליו היא מדברת ולפרסם התנצלות, בה הוא כתב:

בוקר טוב לכולם ושבוע טוב
לפני מספר ימים העלתי תמונה בה מוצגת בודיבילדרית, דוגמנית פיטנס, ובחורה שהיתה תחת הכותרת רוב הבחורות…
לצערי הרב, הפוסט גרר תגובות לא כולם יפות על שלושת הבחורות שבתמונה, רק שהבחורה השלישית היא זוהר אברהמי,
א.אין לי זכות להשוות בין אנשים,ההשוואה היתה דבילית, והכי גרוע פגעתי ברגשותיה של זוהר דבר שהבנתי רק בדיעבד.
אני רוצה לבקש סליחה מזוהר וממשפחתה ומכל מי שנפגע מהפוסט הזה שבכלל היה אמור להיות משהו אחר ולא חס וחלילה לפגוע או להעליב מישהו.
אני לא רוצה לסנגר על עצמי כאן כי זאת לא המטרה של הפוסט רק אומר שכשהשתמשתי בתמונה לא ידעתי מי אותה בחורה ולא התכוונתי לפגוע באף אחד,
זה לא אני או הסגנון שלי.
אני מתנצל בפני מי שנפגע מבטיח שזה לא יקרה שוב
אבי שלג.

נראה שרוב המגיבים לפוסט של אבי נותרו לצדו. ״אחרי שקראתי את הפוסט שלה הבנתי שלא מדובר במסכנה שמרחמת על חייה, היא גאה במי שהיא ואפילו ציינה שהנקמה שלה בך זה שכולם יראו את הפרופיל שלך ושיעשו עלייך חרם, אה וגם היא עשתה לך השוואה לגורילה, אז היא לא לא יצאה כל כך להיט, במיוחד שלא הלכה וביררה קודם כל מולך.. כי בכלל לא באת לצחוק עלייה..״, כתבה אחת המגיבות. ״לפי מה שאני ראיתי היא לא תמימה כמו שהיא מציגה את עצמה….מה גם שהיא בחרה להעלות את הפוסט דרך העמוד העסקי שלי…תרגיל שיווקי משהו הייתי אומר….אנחנו מכירים אותך ויודעים מי אתה אבי הכל טוב…(;״, כתב מגיב אחר.

מתוך תמונה אחרת שהעלה אבי לפייסבוק שלו, בה כתב: אני מאחל לעצמי שבשנת 2014 יותר א…נשים יתחילו להתאמן ולאכול כמו שצריך, וככה אני אהיה פחות עצבני במשך היום״
זוהר עצמה קיבלה את ההתנצלות, התרגשה מאלפי הלייקים שהיא קיבלה, וחזרה בה מכוונתה לתבוע אותו. למרות זאת, היא מקווה שהסיפור ילמד את אבי, כמו גם את שאר חבריו, לקח לגבי ההשלכות שיכולות להיות לפרסומים כאלה בפייסבוק.
״מה שרציתי זה שהוא יקבל קצת מהתרופה שהוא הכין והוא בהחלט קיבל את זה. הוא הבין איך זה מרגיש כשאנשים שאתה לא מכיר נכנסים בך ככה, שופטים אותך וגורמים לך להרגיש נורא. ה”נקמה” שלי לא הייתה בשביל לפגוע בו, אלא בשביל שהוא יבין כמה חמור המעשה שלו. בריונות רשת היא תופעה נרחבת וחמורה. בחורה אחרת הייתה לא יוצאת מהבית חודש, נערות התאבדו על הרבה פחות מזה״,

סוף טוב הכל טוב? סביר מאוד להניח שאבי לא באמת התכוון להעליב אף אחד כשפרסם את התמונה המקורית. הוא בטח לא חשב שהתמונה שייכת לישראלית שבכלל יכולה להגיע לסטטוס הזה, וגם אם כן הוא לא הגדיר אותה כ״שמנה״, אלא כ״בחורה רגילה״ (אם כי ההשוואה הגרפית לתמונה של דוגמנית רזה במיוחד היא יותר ממספיקה כדי להגיע למסקנה הזו לבד). מצד שני, זה לא פוטר אותו מאחריות: קל מאוד לעדכן את הרגשות הקשים שיכולים להגיע אחרי פרסום כזה וזה לא משנה כמה בטחון עצמי יש למצולמת.

אגב, הפגיעה של זוהר לא מנעה ממנה לעלוב בגל גדות בפוסט שפירסמה בפייסבוק בעקבות הקמפיין החדש שלה לקסטרו “לא אתם כאילו קולטים כמה מגוחך זה. כשלבחורה אין מה נענע והיא מנענעת בכח. אוי איזו בושה”.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן