ישראלי ניסה לשדל בת 12, נחשף בדיון רב משתתפים בפייסבוק

מה יעשה לאיש שמטריד ילדה בת 12 בפייסבוק? כשביקשה בתו בת ה-12 של י’, צלם אופנה במקצועו, שיפתח לה פרופיל בפייסבוק, הוא נענה לבקשתה אך רק בתנאי אחד – פיקוח מלא שלו על הנעשה אצלה בחשבון. מה שקרה לאחר מכן הפתיע גם אותו.

לפני מספר שבועות קיבלה הצעירה בת ה-12, תלמידת כיתה ו’, פנייה חשודה בחשבון הפייסבוק שלה מגבר זר. “אנחנו מכירים?” שאלה הנערה בתמימות. “עוד נכיר” השיב הגבר, תוך שהוא שואל לגילה ולמקום מגוריה. “אני בת 12, מתל אביב” היא ענתה. “יפיופה” החמיא האיש לילדה והמשיך “רוצה לדבר בטלפון ולהכיר? תעזרי לי בפיתוח קול”.

צילום מסך

תמליל השיחה המלא, שהתפרסם אמש בפרופיל הפייסבוק של אב הילדה כצילום מסך, מוכיח לכולנו בפעם האין ספור עד כמה פשוטה גישתם של מטרידים פוטנציאלים אל חשבונותיהם של ילדים תמימים. בפוסט שהתווסף לצילום המסך, כתב האב:

“אני מציע לכל ההורים לעקוב אחרי הפייסבוק של הילדים שלהם כמו שאני עושה ..ככה תוכלו למנוע מאנשים כאלה לפתות את הבנות שלכם … קוראים לבחור הזה .. (השם שמור במערכת) וזו הבת שלי שם שהוא מנסה לפתות …..”

צילום מסך2

בשיחה איתנו, משחזר האב את השתלתשלות האירועים. “בתי פנתה אלי לפני מספר חודשים בבקשה שאפתח לה חשבון בפייסבוק. הסכמתי, אבל רק בתנאי שאוכל להכנס ולפקח על החשבון שלה מספר פעמים ביום”. מספר י’. “הייתי נכנס ובודק את לה את הפייסבוק כ-4 פעמים ביום והכל היה בסדר עד שלפני כמה שבועות היא התקשרה אלי וסיפרה לי על השיחה החשודה. היא שאלה אם אני מכיר את האיש, אם הוא חבר שלי”.

“מהשיחה איתה הבנתי במהרה כי מדובר במטרידן בעל כוונות רעות וכשראיתי את תמליל השיחה המלא שלה עימו חשכו עיניי. דבר אחד זה לקרוא על סיפורים כאלו בעיתונים, לראות את זה עם הבת שלך זה כבר עניין אחר לגמרי”.

י’ מספר כי נכנס אל פרופיל הפייסבוק של הגבר המטריד דרך חשבונו שלו וגילה חברת פייסבוק משותפת. “במקרה, זאת היתה ידידה טובה מאוד שלי שסיפרה לי כי היא מכירה את האיש. יחד עם הידידה, התקשרנו אל המספר שהוא שלח לבתי והיא התחזתה אליה”

“זאת לא היתה שיחה קלה”. משחזר י’. “גם כשציינה בפניו את העובדה כי היא רק בת 12 מספר פעמים, הוא רק התלהב יותר, אמר שהוא אוהב ילדות. היה לי קשה מאוד לשמוע את זה. בסוף השיחה הידידה התקשתה להסתיר את הזעם שלה והתפרצה אליו, הוא ניתק ואף סגר את פרופיל הפייסבוק שלו לכמה ימים”.

תגובות2

י’ ניסה לפנות עם המקרה למכר שעובד במשטרה אך איש לא התפנה לטפל בעניין במשך שבועות. עקב זאת, החליט האב המדואג לקחת את העניינים לידיים והעלה את הסיפור לעמוד הפייסבוק שלו אתמול בערב. מאז, שותף הפוסט כבר למעלה מ-1000 פעמים והתפשט במהרה ברחבי עמודי הפייסבוק השונים, כשמאות אנשים מגיבים ועושים לייקים.

רוב התגובות לסיפור היו עוינות והזכירו “משפטי פייסבוק” אחרים שנעשו בעבר. בין התגובות ניתן היה למצוא איומים רבים (“צריך לסרסר את החולים האלו בשורות טובות”, “חלאת המין האנושי. צריך לפרסם את שמו ופרצופו בכל מקום אפשרי”), השוואות למקרים אחרים (“אייל גולן הוא אותו הזבל כמוהו…”) ועצות לדרך פעולה עבור האב (“אני במקומך עף ישר למשטרה! אחד כזה חייבים לסרס!”). אולם, חשוב לציין כי בעוד שסיפורים רבים בעבר סופרו מנקודת מבטם של המתלוננים בלבד, הפעם ישנו תצלום מסך של השיחה בין הגבר לילדה, שאינו מותיר מקום רב לספק באשר לכוונותיו.

תגובות1

“היה לי חשוב לבדוק שהפרופיל אינו מזוייף”. מוסיף י’. “רק אחרי שווידאתי עם חברים ומכרים כי האיש אכן מוכר להם ואף ידוע כבעייתי, החלטתי לפרסם את הסיפור בפייסבוק. אני עדיין מתלבט אם לפתוח בתהליך רשמי של תלונה במשטרה, אפילו חשבתי ללכת אליו בעצמו, אבל זה לא שווה את זה. אני חושב שהנזק האמיתי לאדם כבר נעשה דרך הפייסבוק. אפילו בני המשפחה שלו יודעים על כך ואף ניסו ליצור עימי קשר”.

ומה לגבי בתו? י’ מספר כי היתה זאת הערנות שלה שמנעה נזקים גדולים יותר “כשפתחתי עבורה חשבון בפייסבוק סיפרתי לה שיש אנשים רעים באינטרנט שרק רוצים לפגוע, אני חושב שהיא הבינה מצוין עם מי יש לה עסק כבר על ההתחלה. היא ילדה טובה ותמימה, אבל גם פיקחת”. הוא מסכם.

אז האם מדובר במקרה של “משפט פייסבוק” שצריך היה להשאיר לטיפול המשטרתי, כשלנאשם אין באמת יכולת להגן על עצמו אל מול גל השיתופים, הלייקים והצמאון לדם של הגולשים? או שמא מדובר במידע חשוב שיש להפיץ במהרה, לנוכח האיטיות שמגלה המשטרה בטיפול במקרים מסוג אלו, מחשש שעוד ילדים יפגעו מן הגבר המטריד?

מאז פרסום הפוסט אתמול בערב, סגר הגבר המטריד לכאורה את פרופיל הפייסבוק שלו ונעלם מן הרשת חברתית, תגובתו טרם התקבלה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן