15 סדרות אנימציה ששודרו בשנות ה-80 וה-90 וכנראה שכחתם

כולנו התרגשנו מה-“לב”, אהבנו את “הדבורה מאיה” ושנאנו את גרגמל ב”דרדסים”, אך מה לגבי תיאודור החמור, בלינקי ביל או המעופפים הנועזים? כ סדרות הטלוויזיה מן הילדות שלנו נחקקו בראשנו לעד וימשיכו לרגש אותנו בכל פעם שניזכר בהן או נשמע את נעימות הפתיחה שלהן אך אנחנו לא בהכרח זוכרים אותן בלי תזכורת.

לא ברור אם זאת התמימות, החינוכיות במסווה או סתם מקרה קשה של נוסטלגיה, סדרות הטלוויזיה הללו בהחלט מוציאות את הילד שבכל אחד מאיתנו. לפניכם 15 סדרות האנימציה שכולנו גדלנו עליהן וכנראה ששכחנו:

15. מסביב לעולם עם ווילי פוג

ווילי פוג

הסדרה, שנוצרה בשנת 1993, מבוססת על רומן ההרפתקאות המוכר של ז’ול וורן “מסביב לעולם בשמונים יום”, סדרת הטלוויזיה המצויירת הציגה את הג’נטלמן הבריטי ווילי פוג ועוזרו העממי משהו, פספרטו, כבעלי חיים חמודים. מטרת מסעו של ווילי פוג היתה להקיף את כדור הארץ בשמונים ימים בעוד שהמפקח דיקס דולק אחריו ומנסה לעצור אותו.

14. קלימרו

הוא אפרוח, הוא שחור ויש לו חצי קליפת ביצה על הראש. סדרת האנימה היפנית משנות ה-70, שמבוססת על סיפור איטלקי, הציגה את גיבור חובב סרטי הדוקו, קלימרו, בשלל הרפתקאות יחד עם חבריו, עופות משק נוספים. הסדרה שודרה במהלך שנות ה-90 בערוץ 1 תחילה ולאחר מכן, גם בערוצים נוספים.

 

13. תיאודור החמור

תיאודור

סדרה ששודרה בשנות ה-90 בטלוויזיה הישראלית. כמו להרבה מן החמורים, גם לתיאודור היה אף לבן וזנב שחור. שיר הפתיחה המלודרמטי משהו של חני נחמיאס יעורר אצל רבים מאיתנו נוסטלגיה קשה כלפיי החמור טוב הלב שנשא את שמו הפרטי של חוזה המדינה ויצא להרפתקאות עם חברתו האנושית איזבלה.

 

12. בלינקי ביל

בלינקי

הקואלה הכי שובבה בטלוויזיה. את הרפתקאותיו של דוב הקואלה, בלינקי ביל, אנו לא נשכח במהרה וגם לא את שיר הפתיחה בסגנון הקאנטרי שלו. מבוסס על סיפור ילדים משנות ה-30, דוב הקואלה השובב וטוב הלב עשה הרבה בלאגן על מסכינו במהלך הניינטיז העליזים.

 

11. החתולים הסמוראים

סמוראים

מן הגיבורים היותר מגניבים שכיכבו על מסיכנו, סדרת האנימה המצויינת על החתולים שהם גם סמוראים כללה רבים מן המרכיבים שאנו אוהבים עד היום – חתולים ו..סמוראים. זריזי, אנשובי ופולי אסתר שוגרו מהתותח הענק מדי כל פרק, נלחמו והביסו את גבון וציפורע וחזרו הביתה בסופו של דבר, אל מנת הפיצה היומית שלהם.

 

10. דני שובבני

דני שובבני

אימת השכונה והגרסה האנושית של השד הטזמני, הילד השובב מסדרת הקאלט המצוירת גרם לנזק רב אך גם נכנס אל ליבם של הצופים. הסדרה לימדה את כולנו כי אם מחפשים צרות, בסוף גם מוצאים אותן. אך מכל דבר אפשר להיחלץ בעזרת חיוך מתוק. ונסיעה מהירה במיוחד על הסקייטבורד.

 

9. החיים

היה היה (מצרפתית: Il était une fois… l’homme) היא סדרת אנימציה צרפתית לילדים בת שש עונות אשר הופקה ב-1978 ושודרה בדיבוב לעברית בטלוויזיה החינוכית בסוף שנות ה-70 של המאה ה-20. הסדרה זכתה לפופולריות במדינות ברבות באירופה, אך בארה”ב לא הופצה כלל. התוכנית חקוקה בלבנו בעיקר משום שלימדה באמצעות הומור. באה ללמד חומר חינוכי על ידי העברתו בהומור באמצעות דמויות קבועות – הזקן החכם, הנער הטוב, האמיץ והיפה פייר, השמנמן חברו, האשה הטובה פיירט, הילד הטוב דודו, הנערה הטובה, הרשע הגדול, הרשע הקטן והשעון שהופיע מידי פעם בפינת המסך וסימן את השנה עליה מסופר. לשעון היו עיניים והבעות פנים ולעתים הוא אפילו לקח חלק פעיל בסיפור.

החיים

“החיים” הייתה העונה השלישית של “היה היה” המקורית. תאי דם לבנים מעולם לא היו סקסיים יותר בסדרה הזו. בכל פרק, לימדו אותנו בעזרת גיבורי הסדרה “היה היה” על חלק אחר בגופו של האדם (שמורכב מיצורים חמודים יותר ופחות) ותפקוד האיברים השונים. האנטומיה בשיא חמידותה. אה, ויש גם עירום (!). “הטובים” היו מנגנוני ההגנה של הגוף, ואילו “הרעים” היו הנגיפים והחיידקים המאיימים לתקוף את גופנו.

בגרסה המקורית של הסדרה, שיר הפתיחה של בוצע על ידי סנדרה קים, זוכת אירוויזיון 1986.

8. הקטקטים

קטקטים

מצוידים בשק אחד גדול של שמחה וצחוק, הקטקטים יצאו להרפתקאות ביער הקסום, פגשו חיות מחייכות וקיפצו על עלים וענפים. נשמע כמו טריפ של טיפטיפ וטיפטיפון? טרילילי טרלהלה טרילי.

 

7. טוב טוב הגמד

טובטוב

עדיין לא שבעתם מיצורים קטנים שמתרוצצים ביערות? קבלו את טוב טוב הגמד, רופא במקצועו, שנחלץ לעזרתן של כל החיות הפצועות בסדרה הספרדית והאהובה, תוך שהוא מתחמק מהטרולים הרשעים וחשופי הישבן. בסופו של יום היה חוזר טוב טוב אל אשתו טוטי, כשהוא רכוב על חברו הנאמן, זריזי השועל.

 

6. היי! בינבה

בינבה

בעוד שבעבור חלקנו ריחרוח פרחים עלול לגרום לאלרגיה, בינבה המכונית הצהובה דווקא שאבה את הכוח שלה מכך. בסדרה היפנית והאהובה, עזר בובי הילד לבינבה למצוא את אימה, תוך שהם עוברים הרפתקאות ומירוצים, ומתחמקים מזעם הרשע.

 

5. המעופפים הנועזים

המעופפים הנועזים

מי יציל את היער מזרועותיהם הרשעות של חמי וסמי הסמורים אם לא דובונים קטנים ומעופפים – הנועזים? שריפות, זיהום אוויר וכריתת עצים היו רק חלק מן המזימות המרושעות שתיכננו ורקמו זוג הסמורים בסדרה החינוכית והדבר שימש להגברת המודעות לנזקים שגורם האדם לטבע.

 

4. דנבר הדינוזאור האחרון

דנבר

הדינוזאורים נכחדו מלפני מיליוני שנים, אבל הביצה של דנבר הדינוזאור הצליחה להשתמר ולבקוע בכל זאת באמריקה של סוף שנות ה-80. מצויד בסקייטבורד והגיטרה החשמלית שלו, יצא דנבר להרפתקאות עם שולי הנער המאמץ, כשהוא מתחמק מהאמרגן הרשע מורטון פיצבק ועוזרו, פרופסור פון, שמנסים ללכוד אותו.

 

3. עלילות בבאי

בבאי

בבאי ההיפופוטם הגיע ממקום רחוק והפך לאהוב על כולם בסדרת האנימה הוותיקה. בעזרת השמשייה שבידיו הצליח בבאי לעשות קסמים רבים ואף לתקשר עם בעלי חיים ולהגשים חלומות.

 

2. שאלתיאל קוואק

שאלתיאל

סדרת הטלוויזיה הוותיקה הפגישה את הצופים עם שאלתיאל קוואק, ברווז יתום שגודל בידי סמי החפרפרת לאחר שאיבד את הוריו. במהלך הרפתקאותיו של שאלתיאל, נתקל הברווז בדולף, דיקטטור מקומי בעל דמיון רב לדיקטטור נאצי אחר. הסדרה דנה בנושאים חינוכיים וחברתיים רבים, כגון שיעבוד לעבדות, גזענות וזכויות אדם ובעלי חיים.

 

1. שלושת המוסקטרים

שלושת המוסקטרים

האחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד. גיבורי הרומן של אלכסנדר דיומא, שלושת המוסטקרים, הופכים לכלבים בסדרת הילדות האהובה, ויחד עם דרטאניאן (הקטן) נלחמים בחשמן רישלייה ואנשיו.

 

מנוי
הודע ל
guest

5 תגובות
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
איילת זיו

ג׳י׳ג׳י- סידרה יפאנית, על ילדה ששערה ורוד, עם שרביט, שיכולה להפוך אותה לכל דמות של אשא בוגרת.

ליאור

ווואוו איזה נוסטלגיה
אין ולא יהעה סדרות כמו הסדרות של שנות ה80 וה90

סיון

משהוא זוכר את הסדרה “מר מגזרת”??? לא מןצאת אותה בשום מקום!!!

שני

יש למישהו קישור לסרט המסע המופלא הביתה?

ירון

מה עם הסדרה שהציגה חיות משולבות? למשל אריה ודבורה. מה היה שמה?

Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן