ב-2014 תודפס רקמת כבד – האיבר האנושי הראשון במדפסת תלת מימד

המדפסות התלת-ממדיות הופכות בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מחיינו – ולמרות שלאדם הממוצע עדיין אין מדפסת כזאת אצלו בבית, די ברור שהטכנולוגיה הזו כאן כדי להישאר, והיא צפויה לחולל שינוי ממשי בתרבות ובתעשייה בשנים הקרובות.

והנה, לקראת 2014 המגיעה אלינו לטובה, אנחנו למדים שהמדפסות התלת-ממדיות צפויות לכבוש יעד נוסף בקרוב: אם לא יקרו תקלות מיוחדות, במהלך השנה הקרובה תודפס לראשונה רקמת כבד חיה ומתפקדת במדפסת תלת-ממד.

חברת Organovo, מפתחת מדפסות בילוגיות, מתכוונת להדפיס רקמת כבד מתפקדת באמצעות המדפסת הביולוגית שלה, שמסוגלת להדפיס שכבות של תאים חיים. בעוד הדפסת תאים חיים בלבד אינה מספיקה בשביל ליצור איברים מתפקדים או רקמות חיות (התאים ימותו מהר מאוד אם לא יהיו מחוברים למקור אנרגיה), ב-Organovo מצליחים כבר לשלב בהן רשתות וסקולריות זעירות, שמאפשרות לתאים להשאר חיים במשך כ-40 ימים.

במהלך 2014, צפויה החברה להדפיס רקמת כבד מתפקדת – בשלב זה, לא למען שימוש ישיר על חולים, אך כן לשימושן של חברות התרופות, שיוכלו לבצע ניסויים על הרקמות המלאכותיות ובכך לקצר תקופות בדיקה של תרופות חדשות.

ומה צפוי בעתיד? בשלב זה אנשי Organovo מעדיפים לא להתפאר ולהבטיח לנו עתיד ורוד בו יוכלו להשתיל בגוף האנושי איברים ורקמות שיודפסו במדפסות ביולוגיות כאלה. מדובר בתהליך ארוך, שעלול לקחת עוד עשרות שנים של פיתוח ובדיקות לפני שיקבל את כל האישורים הדרושים – וזה עוד לפי שהתחלנו לדבר על העלויות.

במקביל להדפסת איברים – תעשיית המדפסות התלת-ממדיות הבילוגיות גם שוקדת על הכנת בשר שיהיה ניתן להדפיס בבית, כדי לייצר אוכל שלא יהיה כרוך בהרג בעלי חיים.

תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן