25 מודעות הפרינט הטובות ביותר של 2013

מדיום הדפוס איבד רבות מיוקרתו בעשור האחרון. את העיתונות המודפסת מחליפים אתרי החדשות הדיגיטליים, ספרי הקריאה נזנחים למען הטאבלטים וסרטוני הפרסום ביוטיוב מככבים על חשבון מודעות הפרינט.

אף על פי כן, פרסומות מודפסות עדיין נותרו זירה דומיננטית לביטוי כישורי היצירתיות והקריאטיב של המוחות המפרסמים, לא פחות מפלטפורמות אחרות ומתקדמות יותר. אמנות העברת מסר חזק ומשפיע תוך שימוש בתמונה אחת בלבד דורשת מחשבה יצירתית וחדשנית ומצליחה לעורר התלהבות בקרב הצרכנים גם על סף 2014.

על כן, רגע לפני סיום השנה האזרחית, מצאנו את הזמן להצדיע ל-25 הפרסומות המודפסות הטובות שנתקלנו בהן ב-2013:

1. סלפים היסטוריים

עיתון “Cape Times” האפריקני בקמפיין מגניב במיוחד המציג אירועים איקוניים בהיסטוריה של המערב כתמונות סלפיז. המסר: אנחנו הכי קרובים למקור שיש. בתמונה: תמונת “הנשיקה” המפורסמת מ-1945 בה נראה מלח אמריקני מנשק אחות בתום מלחמת העולם השנייה והחתונה המלכותית של בני הזוג וויליאם וקייט.

סלפי1סלפי2

2. שמפו לכל סוגי השיער

שמפו מה-מם לכל סוגי השיער. השמפו יהפוך את הזקן של הגבר הקשוח ביותר לחלק ומושך כשיערה של בחורה נאה. הקמפיין של סוכנות Publicis השוויצרית למוצרי השמפו המקומיים “Garnier Fructis”

שמפו

3. משביעים את האינסטינקט החייתי

מבוסס על תמונותיו של צלם הטבע George Logan, קמפיין מזון החתולים של “Whiskas” הוא משעשע במיוחד ומציג חתולים ביתיים המתנהגים כנמרים ואריות של ממש ברחבי הסוואנה של אפריקה. על עבודת העריכה המקורית אמונה הסוכנות הלונדונית Abbott Mead Vickers BBDO.

מזון לחתולים

מזון חתולים2

4. אספירין לוורקהוליקים

עבודה משרדית מייגעת עלולה לגרום לכל אחד מאיתנו לרצות לדפוק את הראש בשולחן, בשלב כזה או אחר. ואם כבר דפקנו, אז לא ניקח כדור שיקל במעט על הכאב? שואלים המפרסמים המקוריים מסוכנות BBDO.

אספירין

5. אולי הגזמנו מעט עם הלימון…

אנחנו ממש מפרגנים עם הפירות במשקאות שלנו, טוענים החבר’ה ב-Schweppes. המודעה התפרסמה בספרד ולה אחראית סוכנות CHINA המקומית, לה זו היתה התנסות ראשונה ומוצלחת עם מותג המשקאות המוגזים.

שוופס

6. מכונת גילוח Braun

זקן מדוייק ומרשים של ענקית הגילוח Braun, אותו טוענים בחברה שתצליחו להשיג עם מכונות הגילוח שלהם. והפעם, בצורה של ספיידרמן. לקמפיין, בוא מופיעים זקנים בצורת לוגואים של גיבורי על נוספים, אחראיים המוחות ב-BBDO Proximity הגרמנית.

גילוח

7. פארק המים עם המגלשות שיהפכו לכם את הצורה

מגלשות המים שלנו עלולות להיות מופרעות ועם תוצאות לא צפויות לעיתים, אומרים בפארק המים האמריקני “Splashdown Waterpark”, במודעה המגניבה של Rethink הקנדית.

פארק מים

8. משאיות שמתאימות לכל הצרכים האפשריים

המשאיות של פולקסווגן ידאגו להביא את הירקות הטריים הישר אל המטבח שלכם, אומרת הפרסומת הברזילאית הזאת לענקית הרכב הגרמנית. סוכנות: Almapbbdo בסאו פאולו.

משאיות משלוח

9. מדריך פשוט ויעיל במיוחד ליוגה

תוכלו להתחיל וללמוד יוגה מהפרסומת המבריקה הזאת למכון היוגה Yoda Shelter, ולהפוך למאסטרים בתוך תשעה ימים. המודעה, שמציגה שלל סימוני ידיים ורגליים לתרגילים השונים לכל ימות השבוע, מהקל והפשוט ביותר ועד הדמיוני והמופרך, היא פרי מוחה של Vida Cornelious.

יוגה

10. לגו – אין גבול לדמיון

קשה להיות משחק קוביות פלסטיק בעידן של משחקי פלייסטיישן עוצרי נשימה. אולם, ללגו יש משהו אחר למכור – הדמיון. בקמפיין מקורי BRAD Mouse מציעה חברת הצעצועים הותיקה אסקפיזם לצעירים דרך הקוביות הקסומות שיכולות להיות כל דבר העולה אצלנו בנבכי הדמיון.

לגו

11. Bonvoiage

מודעה מבריקה של חברת התיירות Expedia המשתמשת בתגיות הזיהוי המוכרות של שדות התעופה כקולאז’ לעולם הטיולים. סוכנות פרסום: Ogilvy & Mather בלונדון.

תיירות

12. בואו לגלות את הסיפור האמיתי

סוכנות הפרסום Saatchi & Saatchi חשבה על קמפיין מעולה למוזאון היסטוריית הארכיטקטורה הרוסי Muar. המודעה קוראת לציבור לגלות את הסיפור האמיתי שקבור מתחת לפני האדמה על בניינים אייקוניים ברוסיה.

מואר

מוזאון

13. הכי קרוב לדבר האמיתי

האוזניות של סמסונג כל כך טובות עד כי נדמה שהמלך בכבודו ובעצמו שר לאוזניכם. זה המסר הפשוט והמדליק שמעבירה Samsung בפרסומת לאונזיות שלה, לה אחראית הסוכנות הקוריאנית Cheil Worldwide.

סמסונג

14. את לא שירטוט

קמפיין מצמרר להעלאת המודעות לאנורקסיה בברזיל של סוכנות הדוגמנות Star Models. דוגמנית אמיתית לא יכולה להראות מאושרת וחיננית עם מימדי גוף שכאלו, “הגידו לא לאנורקסיה”, טוען הקמפיין, לו אחראית סוכנות הפרסום הבריזלאית Revolution.

אנורקסיה

15. ביצת קינדר אסורה אבל נשקים מותר?

“ביצי קינדר אסורות על פי החוק בכדי להגן על ילדינו אבל נשקים לא?” שואלת המודעה העוצמתית שמאחוריה עומדת קבוצת אמהות אמריקניות המנסה לשנות את מדיניות הנשק של ארה”ב. כידוע, בארה”ב אסורה מכירת ביצי קינדר מחשש שהצעצועים הקטנים שבתוכן יגרמו לחנק בקרב ילדים. סוכנות פרסום: Grey בניו יורק.

נשקים

16. כולם רוצים חתיכה מהנתח

אנלוגיה מעניינת בין התנהגות צרכנית בזמן סיילים לבין שקנאים רעבים, המועברת במסר חד ושנון במודעה של חנות הביגוד הדיגיטלית Harvey Nichols. עדיף לקנות באינטרנט. סוכנות פרסום: Y&R Dubai.

סקנאים

17. תיזהרו לא להגיע רחוק מדי בהרפתקה שלכם

לעיתים, מסעות ג’יפים עלולים לקחת אתכם למקומות מרוחקים. מדי. המודעה השנונה של ענקית הרכב Land Rover דרך סוכנות הפרסום U.A.E ממחישה מצויין כמה רחוק תוכלו להגיע עם רכבי השטח שלה – עד לצלחת של מטעמים שבטיים אקזוטיים במיוחד.

לנדרובר

18. נרכיב לכם גם את הבלתי אפשרי

זה לא סוד שהרכבת הרהיטים של IKEA עשוייה להיות משימה קשה לאין שיעור. בענקית הרהיטים השוודית מודעים היטב לסוגיה ולכן השיקו קמפיין מקורי המפרסם את שירותי ההרכבה של החברה, שמתיימרים להרכיב עבורכם גם את הבלתי אפשרי. סוכנות פרסום DDB Tribal Group.

איקיאה

19. יופי טבעי

קמפיין של סבון Doveאותה הבחורה מוצגת בשני הציורים, כאשר בשמאלי היא מצויירת כפי שתיארה את עצמה בפני הצייר, בעוד שבימני היא תוארה על ידי זר מוחלט. היופי הטבעי שלך הוא החזק ביותר אומרים המוחות שמאחורי הקמפיין, סוכנות Ogilvy.

DOVE

22. 3 מיליון אנאלפתבתים לא יצליחו להבין את הפרסומת הזאת

קמפיין מודע לעצמו ומתוחכם במיוחד של סוכנות הפרסום הצרפתית DDB להכרה בבעיית האנאלפבתיות בצרפת. “כ-3 מיליון צרפתים יחשבו שזאת פרסומת על ביקיני” אומרת המודעה, ומצביעה על מספרם הגבוה של האנשים שאינם יודעים קרוא וכתוב ברחבי צרפת ופשוט לא יבינו על מה המודעה מדברת. אך מה עם אלה שסתם יתעצלו לקרוא?

בורות1

בקמפיין ישנן מודעות נוספות בהם נראים מוצרים שונים והן עשויות להראות לבעלי הבורות כעוד פרסומות גנריות למותגי רכב, איפור, מחשבים וכדומה.

בורות2

בורות3

בורות4

בורות5

20. מסר של שלום

באמנסטי חוגגים 50 שנים עם מסר אנטי מלחמתי. סמל “פיס” עם האצבעות, אשר ביניהן עובר חוט תיל וקורא למדינות העולם – הפסיקו את המלחמות. דרך סוכנות הפרסום Sunrise הדנית.

אמנסטי

המלחמות ישטפו את העולם כמו צונאמי:

אמנסטי2

21. הים הוא התרופה הטובה ביותר

הים ירפא את כל צרותיכם, אומרים ב-Yamaha, אם כמובן תשוטו בו עם אחד מכלי השיט שלנו. קמפיין מתנשא מעט אך מעולה ושנון גם כן. דרך סוכנות הפרסום DLV BBDO האיטלקית.

ימאהה

22. המוזיקה מתפוגגת

קמפיין מקורי ועוצמתי של ארגון כבדי השמיעה הישראלי “בקול”. המוזיקה מתרחקת ומתפוגגת מכבדי השמיעה, על פי הקמפיין, שמציג את עטיפת האלבום Wish You Were Here של פינק פלויד כאשר הדמויות המצוירות בו נראות מרוחקות יותר ממיקומן המקורי. הקמפיין קורא להנגשת הופעות ואירועים תרבותיים עבור כבדי השמיעה והמתרחשים. דרך סוכנות Snatchi & Snatchi בישראל.

פינק פלויד23. עישון הוא טרור

נזקי עישון הסיגריות הן פיגוע התאומים מדי כל יום, טוענת המודעה של פורטל Draugiem שיצא בקמפיין נגד עישון. “למה אנחנו לא קוראים לזה טרור?” תוהים המפרסמים הלטביים של Y&R.

עישון

24. מעיין מי הנעורים

בכל גבר מסתתר תינוק. זה המסר אותו מנסים להעביר במותג המים Evian עם המודעה המשעשעת הזאת. כמובן, שעל מנת לגלות את הצעירות הפנימית הזאת צריך לשתות ממיי החברה. דרך סוכנות הפרסום BETC Euro RSCG הצרפתית.

מי שתייה

25. הם יצילו את חייכם

קבוצת World for All לאימוץ בעלי חיים קוראת לכם לאמץ כלב. מדוע? ובכן, זה ממש פשוט, שמחת החיים הטבעית של הכלב תעזור לכם לצאת מדיכאון. מודעה פשוטה, עוצמתית ונכונה. דרך סוכנות Ogilvy & Mather בהודו.

אימוץ

כתב: ג’ניה קיפניס.

דרך izismile, theinspirationroom, buzzfeed, pixel77, ibelieveinadv

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן