מי צריך פרי-רול: הדור הבא של הפרסום בסרטוני וידאו

אחת מאסטרטגיות הפרסום הפופולריות ביותר בטלוויזיה והקולנוע היא Product Placing – הצבה של מוצרים שונים בתוך הסטים של הסרטים או הסדרות. אם תמיד תהיתם למשל למה כל הדמויות בסדרה האהובה עליכם משתמשות רק במחשבים של אפל או בסמרטפונים של סמסונג – הסיבה פשוטה: אנשי הפרסום מקווים שאם תראו את המותג שלהם בסדרה שאתם אוהבים – תמהרו לקנות אותו.

אך מה אם הייתם יכולים לקנות ישירות מהוידאו? בלי צורך לקפוץ לאתרים מותאמים או ללכת לחפש את המוצר שראיתם בחנות. הנה דוגמאות לכמה טכנולוגיות שלוקחות את הוידאו והופכים אותו לסוג של חלון ראווה וירטואלי.

1. הרולטה של רשת האופנה

לפני כחודש, רשת האופנה האמריקנית Kate Spade סיפקה הצצה למה שיוכל להפוך לדור הבא של ה-Product Placing: פרסומת וידאו שכללה מעין “קרוסלה” של מוצרים. ראיתם מוצר שאתם חושקים בו? לחיצה מהירה עליו תוביל אתכם היישר אל דף ההזמנה שלו מאתר האינטרנט של הרשת, מבלי שתצטרכו להתחיל לחפש אותו או לנסות להבין איך בדיוק קוראים למוצר שראיתם בעיניים.

בשלב זה, בעיקר עקב מגבלות של יוטיוב (לשם הועלה הסרטון עצמו), יש הפרדה בין הסרט עצמו לבין קרוסלת המוצרים – אך ממש לא מן הנמנע שבעתיד יוטיוב ופלטפורמות נוספות יטמיעו טכנולוגיה שתאפשר ללחוץ ישירות על מוצרים מסויימים בסרטים עצמם – ולהגיע ישירות לעמוד רכישה ייעודי.

כשזה יקרה, האפשרויות יהיו כמעט בלתי מוגבלות: כל סרט יוכל להפוך, לפחות באופן תיאורטי, לחלון ראווה וירטואלי. השחקנית האהובה עליכן לובשת שמלה מהממת בסרט החדש שלה? קליק ואתן רוכשות אחת לעצמכן.

2. פרסומות וידאו אינטראקטיביות בסלולר

מרכיב נוסף שיכול להפוך את הטכנולוגיה הזאת לרלוונטית במיוחד בימינו הם הסמארטפונים. סרטוני וידאו לחיצים אולי לא יהיו יעילים כל כך על מסכי הטלוויזיה והשלטים הדי מסורבלים שלהם, ואפילו לא במחשב (למי יש כח להתחיל להתעסק עם העכבר בזמן צפייה בסרטון?), אבל בסמרטפון? כשמספיקה רק נגיעה קטנה במסך – יהיה קשה לפעמים להתאפק מללחוץ על מוצרים בפרסומות.

נסיונות כאלה נעשו כבר בסלולר בשנת 2009, אך עד היום לא תפסו. מצד שני, זה לא אומר שהן לא יוכלו לחזור ובגדול.

3. האזור האינטראקטיבי של קרמבולה

חברת קרמבולה הישראלית עושה לנו הרבה כבוד בתחום הוידאו האינטראקטיבי. החברה, סיימה לאחרונה סבב גיוסים מוחלט של ארבעה מיליון דולר, פיתחה אזור אינטראקטיבי עשיר, שניתן להצמיד לסרטי וידאו ברשת. האזור הזה יכול לשמש כדי להעשיר את חווית הצפייה (נניח, לספר מידע נוסף על דמויות בסדרת טלוויזיה) – אך כמובן שהוא גם יוכל להיות יופי של חלון ראווה אינטראקטיבי למכירת מוצרים.

4. הסרטים האינטראקטיביים של יוני בלוך

גם חברת Interlude הישראלית עושה חיל בכל הקשור בסרטי וידאו אינטראקטיביים חדשניים. החברה, שהוקמה על ידי המוזיקאי יוני בלוך, יצרה לאחרונה את הקליפ האינטראקטיבי המדובר לשיר Like a Rolling Stone של בוב דילן – אך גם לפני שהיא זכתה לעבוד עם יצירת המופת של דילן היא הרשימה לא מעט אנשי מדיה בעולם ויצרה סרטונים אינטראקטיביים למותגים גדולים אחרים (שלא לדבר על קליפים מוזיקליים לבלוך עצמו).

הטכנולוגיה של Interlude מאפשרת לא רק ללחוץ על איזורים שונים במסך כדי להגיע לתכנים שונים, אלא גם מאפשרת שימוש במסך שני (סמארטפון או טאבלט) כדי להעשיר את החוויה. בינתיים אינטרלוד לא משתמשת בטכנולוגיה ישירות כדי למכור מוצרים – אבל זה משהו שבהחלט יוכל להתווסף בעתיד: רואים מוצר שאתם רוצים בסרט? לחצו עליו, והוא יעלה לכם על הטאבלט עם אפשרות לרכישה ישירה. קל ופשוט!

 

קניות ישירות מסרטוני וידאו בהחלט יכולות להפוך לעתיד של עולם השיווק והפרסום. עם זאת, מהצד השני של הטכנולוגיה צריך כמובן לדאוג שלא נגיע למצב בו מרוב מוצרים ופרסומות לא נראה את התוכן. עולם הפרסום יכול לפעמים להמאיס את עצמו על הקהל – והאיזון בין שירות קניות-דרך-לחיצות יעיל לבין פרסומות קופצות ישר באמצע התוכן דק מאוד.

אם המפרסמים ואנשי הטכנולוגיה יצליחו לשפר את הטכנולוגיה ולהביא אותה אלינו בצורה שקופה ונוחה – זה יכול להיות הדבר הגדול הבא בקניות מקוונות. תכינו כבר עכשיו את הארנקים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן