הבחור הזה עלול להיעצר ב-76 מדינות ברחבי העולם למרות שלא עשה כל רע

אתמול חגג ה-Human Right Campaign את יום זכויות האדם (אם תהיתם למה חלק מהתמונות של חברכם בפייסבוק התחלפו לתמונות של הסימן שווה, =, זו הסיבה) – והזכיר לכולנו שרחוקה הדרך ממצב בו כל בני האדם ברחבי הגלובוס יזכו לזכויות שוות.

בישראל אין הגבלה חוקית על נטיות מיניות הומוסקסואליות למרבה השמחה, הקהילה הלה״טבית עדיין לא נהנית משוויון זכויות מלא, בעיקר בנושאים הקשורים לרישום נישואים ואימוץ ילדים. מוקדם יותר היום פורסמה בשורה מעודדת לזוגות רבים שמבקשים להיות הורים יחידנים (כלומר, לא זוגות הורים נורמטיבים). שרת הבריאות יעל גרמן מקדמת הצעת חוק שתאפשר גם לזוגות הומואים להפוך להורים באמצעות פונדקאית. מדובר בשינוי מהותי בחוק שעד העכשיו הפלה את הזוגות ההומוסקסואליים ולא איפשר להם להביא כך ילדים. עם זאת, יש לזכור שבשלב זה מדובר רק בהצעת חוק (שתוגש ב-15.1 להצבעה ראשונה) – וכלל לא בטוח שהיא תעבור או תצא לפועל.

מצבנו טוב בהרבה ביחס למדינות לא מעטות ברחבי העולם שלא רק מפלות לרעה גאים וגאות בדרכים שונות אלא גם לא מאפשרות להם לחיות את חייהם כרצונם. אחד הנושאים אותם בחרה עמותת זכויות האדם להדגיש השנה הוא זכויות הקהילה הלה״טבית. לשם כך הם הציגו אזרח הודי בשם תושאר. תושאר הוא בחור צעיר, נאה וכריזמטי – והוא גם הומוסקסואל במדינה בה הנטיה המינית שלו עדיין מנוגדת לחוק בעקבות פסיקה של בית המשפט שביטלה החלטה של ערכאה נמוכה יותר.

תושאר, שלא מפחד באופן אישי, יצא למסע ברחבי הודו וצילם מעל 300 אזרחים שונים שמביעים תמיכה בקהילה ההומו-לסבית. הרעיון היה להראות אנשים מכל הגילאים ומכל הסוגים, כדי לתת להומוסקסואלים בהודו תקווה לכך שיום אחד גם המשפחות וההורים שלהם יתמכו בהם. כל כך פשוט, כל כך מקסים.

הודו היא ממש לא המדינה האחרונה בעולם בה הומוסקסואליות אינה חוקית. נכון להיום, 76 מדינות חוקקו חוקים נגד הומואים ולסביות, כפי שניתן לראות במפה הבאה:

דרך BuzzFeed

בחמש מתוך 76 המדינות האלה הומוסקסואלים יכולים לעמוד בפני עונש מוות. במדינות אחרות מאיימים על הקהילה הגאה תקופות מאסר ממושכות, קנסות כספיים כבדים, טיפול פסיכיאטרי כפוי ועוד.

תושאר מבקש מכל מי שמגדיר את עצמו כאדם חופשי להלחם למען הזכויות של הקהילה ושל קהילות מוחלשות אחרות בעולם. ״אני מבקש ממכם ללכת מעבר לעצמכם. ללכת מעבר לזכויות שלכם, לנוחות שלכם. הלחמו למען אלה שאין להם קול. כי מישהו פעם נלחם על הזכויות מהן אתם נענים היום. כי מישהו פעם נלחם למען הזכויות מהן אני נהנה היום״, הוא כתב.

דרך UpWorthy

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן