אמזון חשפה מזל”טי משלוחים שיביאו מוצרים עד פתח הבית

חלומם הרטוב של כל הנוהגים להזמין מוצרים דרך האינטרנט הוא כי המשלוח המיוחל יגיע לביתם כבר ביום ההזמנה. אולם, המציאות הקשה (ובעיקר, חברות המשלוחים) לא מותירה לקונים ברירה אלא לכסוס ציפורניים בהמתנה מורטת עצבים במשך ימים ואף שבועות ארוכים.

פרויקט חדש ומהפכני מבית היוצר של ענקית המסחר האלקטרוני אמזון מתיימר להפוך את זמן ההמתנה המייגע לעניין של לא יותר מדקות ספורות. במהלך תוכנית התחקירים האמריקנית “60 דקות” חשף מנכ”ל אמזון, ג’ף בזוס, את הפרויקט המדובר, שנראה כאילו נלקח הישר מסרט של ג’יימס קמרון – מזל”ט משלוחים מעופף שיטיס את המוצר שהזמנתם הישר אל ביתכם בתוך כחצי שעה מרגע הלחיצה על כפתור ה-Buy.

כלי טיס1

דרך amazon

פרויקט כלי הטיס הבלתי מאויישים, הפועלים באמצעות מדחפים (בדומה למסוקים) ומוכוונים על ידי מפעילים מרוחקים, עונה לשם היומרני משהו “Amazon Prime Air” והוא צפוי להיכנס לשימוש מסחרי בתוך כחמש שנים.

“אני מודע לכך שכל הסיפור נראה ונשמע כמו סיפור מדע בדיוני טוב, אבל זה לא”. מספר בזוס, שצפוי להיתקל בלא מעט קשיים בניסיון לשכנע את רשות התעופה הפרדלית האמריקנית כי הפרויקט בטיחותי ולא מסכן את שאר כלי הטיס במרחב האווירי.

“פרויקט “Amazon Prime Air” בר ביצוע לחלוטין ואנו מתכננים להתחיל את טיסות הניסוי כבר ב-2015. אני מאמין שלא רחוק היום בו כלי טיס רובוטיים נושאי חבילות יהפכו לחלק מן הנוף היומיומי שלנו” הוא מוסיף.

כלי טיס2

דרך amazon

בסרטון שהעלתה אמזון ליוטיוב נראה כלי הטיס הרובוטי כשהוא אוסף את החבילה הייעודית ממחסני החברה העצומים, לאחר שלקוח ביצע רכישת “Prime Air” מקוונת, ומטיס אותו בנונשלנטיות אל ביתו. בתום המשימה ממריא כלי הטיס, שמזכיר מעט במראהו ג’וק שמנמן מעופף, בחזרה אל מטה החברה, כשכל הסיפור לא אורך יותר מחצי שעה, על פי אמזון.
שירות ה-“Prime Air” עשוי לעלות כ-79 דולרים בשנה ויוצע בשלב הראשוני, איך לא, לקהל האמריקני בלבד. עם הזמן, יתרחב צי כלי הטיס הרובוטיים גם למדינות נוספות בעולם (באירופה).

לנו, לעומת זאת, רק נותר לדמיין מה יקרה אילו כלי טיס רובוטיים יתחילו להתעופף בשמי ישראל, מזניקים את כוחות הנ”מ ומפעילים את מערכת כיפת ברזל חדשות לבקרים.

דרך geekwire, mashable

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן