אישה איטלקיה שביקרה בבריטניה עברה ניתוח קיסרי נגד רצונה

זה נשמע כמו סיפור קפקאי: אישה איטלקיה ביקרה בבריטניה בהיותה הרה כדי לעבור השתלמות לעבודתה. בזמן ששהתה במלון היא עברה התמוטטות עצבים, הובהלה לבית חולים פסיכיאטרי – ושם הורדמה ועברה ניתוח קיסרי ללא ידיעתה.

כשהתעוררה גילתה שהרשויות בבריטניה לא מאפשרות לה לראות את בתה התינוקת, מכיוון שהם בטוחים שהיא לא כשירה נפשית לטפל בה.

האישה, ששמה נותר חסוי, אכן סובלת מהפרעה נפשית. היא סובלת ממאניה דיפרסיה, אך מטופלת בתרופות שמצליחות להצניע את מצבה. ככל הנראה, בזמן הביקור בבריטניה היא לא נטלה את התרופות שלה, ונכנסה להתקף דכאוני כלא הצליחה למצוא את הדרכונים של שתי בנותיה (ששהו באותו זמן עם סבתן באיטליה).

המשטרה הגיעה למקום, והשוטרים לקחו את האישה לבית חולים. בדרך היא הבינה כי היא בדרכה לבית חולים פסיכיטארי וביקשה לחזור לבית המלון שלה. השוטרים סירבו. עובדים סוציאליים שהוזעקו למקום הורו לאשפז אותה בכפייה, ולערוך לה ניתוח קיסרי. בחודש אוקטובר, בשימוע שנערך לה בפני שופט, היא הורשתה לחזור לאיטליה – אך ללא התינוקת.

לאחר שחזרה הביתה, היא התחילה לקחת שוב את התרופות שלה ולצאת למאבק משפטי במטרה להחזיר לעצמה את ביתה. בינתיים כל הנסיונות האלה הסתיימו ללא תוצאות: בית המשפט של רומא אמנם הביע חוסר רצון על זה שהרשויות הבריטיות הפעילו כח על אזרחית איטלקיה, אך קבע שמכיוון שהיא לא התנגדה בזמן אמת אין לה יכולת לערער על זה היום.

האם שבה לבריטניה, שם ראתה שופט בריטי. הוא קבע שלמרות שחל שיפור במצבה הנפשי, הוא אינו יכול להיות בטוח שהיא תמשיך לקחת את התרופות שלה, ולכן לא מרגיש בטוח להחזיר לרשותה את בתה.

אם זה לא סיפור מספיק מסובך בשבילכם – בימים האחרונים נכנס לעסק גם בעלה האמריקני של האישה, שמבקש לאמץ את התינוקת ולקחת אותה איתו ללוס אנג׳לס. הבעל פרוד מהאישה, ולא מעונין להחזיר את התינוקת לאמא שלה אלא לתת אותה לאחותו שתוכל לגדל אותה באהבה ובבריאות נפשית באמריקה.

איך הסיפור הזה יגמר? אף אחד לא יודע. כל אחד מהצדדים לא מוכן לוותר על הדרישה שלו לתינוקת. סוג של משפט שלמה מודרני, רק עם קצת יותר חולי נפשי וביורוקרטיה משפטית.

דרך Jezebel

אילוסטרציה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן