13 שימושים יצירתיים בקודי QR

לעיתים נדמה כאילו הברקודים, קודי ה-QR הנסרקים עם מצלמות הסמארטפונים ומקשרים לאתרים כאלו ואחרים, נמצאים בכל מקום – באינטרנט, בפרסומות טלוויזיוניות, במודעות ברחוב ואף למרבה האירוניה, גם בעיתונים המודפסים.

מאחר וקודים מודפסים אלו מספקים גישה קלה ומהירה לכל אתר בו יחפוץ היוצר שלהם, הם מהווים חלק מהותי וחשוב בקמפיינים פרסומיים מודרניים. אי לכך, שימוש מקורי ויצירתי בקודי ה-QR עשוי להוביל לעלייה בכניסה לאתרים המקושרים אליהם ובסופו של דבר, גם לעלייה במכירות. להלן 10 השימושים המקוריים והמגניבים ביותר לברקודים.

יאמי: פיצה לסריקה!

סוכנות הפרסום האירופאית, Scholz & Friends, חיפשה עובדים חדשים שיצטרפו לצוות הקריאטיב שלה. אך במקום לפרסם מודעה בעיתון או באתרי הדרושים, המוחות בחברת הפרסום הלכו על קמפיין גיוס מקורי ומפתה הרבה יותר – פיצה דיגיטלית. הפיצה, שצורפה במשך חודש לכל הזמנה שנעשתה בידי סוכנות מתחרה, כללה ברקוד עשוי רוטב אשר הוביל לאתר בו מידע על הצעות עבודה. התוצאה: 12 ראיונות עבודה ושני חברי צוות חדשים.

שמלת ברקוד

הדוגמאות לשימוש בברקודים באמצעי לבוש הן רבות, אולם השמלה של המעצבת טורון ארנאדוטיר היא בין המעניינות שבהן. על פי ארנאדוטיר, עיצוב השמלה נעשה בהשראת חרוזים ומסכות אפריקאיות, אשר משמשות במקור ליצירת “זהות מתקשרת”. זהות זו, לטענתה, עברה המרה דיגיטלית וכעת משמשת את אלו הלובשים את השמלה ליצירת “שבטים מקוונים”. צילום הברקוד שעל השמלה, יוביל את המשתמש לעמוד החברה אשר כולל סרטונים, שירים ואנימציות ייחודיות.

קאפקייקס QR

בתוך המעדנים המתוקים האלה מוטמעים קודי QR פעילים שנוצרו על ידי Clevercupcakes, מאפייה הממוקמת במונטריאול, קנדה.

עוגיות QR

עוגיות Qkies פותחו על ידי חברת Juchem Gruppe ו-DFKI (מרכז המחקר הגרמני לאינטליגנציה מלאכותית). אלה עוגיות עם קודי QR מוטעמים למגוון מטרות – מהזמנות למסיבות ועד כרטיסי ביקור. קופסה של עוגיות Qkie ו-20 קודי QR מודפסים עולה 6.90 יורו. 

קעקוע ברקוד

פרד פרי, קופירייטר בסוכנות הפרסום Leo Burnett Iberia, החליט למכור את גופו. או לפחות, חלק קטן מגופו. פרי קיעקע ברקוד על זרועו ותיכנת אותו כך שיוביל לכל קישור בו יחפוץ – סרטונים, תמונות, מסמכי טקסט ועוד. באותה העת, חבריו בסוכנות פצחו בקמפיין מקורי בו עודדו חברות המעוניינות כי הברקוד שעל זרועו של פרי יוביל לעמודיהם, להציע הצעות פומביות באיביי, כאשר ההצעה המנצחת תזכה לפרסם את עצמה דרך הברקוד המקועקע למשך חודש ימים.

תספורת QR


אם חשבתם שהתסרוקות של דיוויד בקהאם היו מקוריות, כדאי שתחשבו שנית. דניאל ג’ונסון, הספר הפרטי של שחקני נבחרת אנגליה, עיצב תסרוקות שכללו קודי QR לשחקני קבוצת הכדורגל של מועדון ברומלי, המשתתף בליגת קונפרנס דרום. הרעיון המקורי פעל כך: כל שחקן קיבל תסרוקת עם קוד ייחודי משל עצמו, שסריקתו בידי קהל הצופים הובילה לעמודיה של חברת ההימורים Betfair, שם יכלו הצופים להמר על תוצאת המשחק.

ברקוד על הקרח

שינוי האקלים בכדור הארץ הוא נושא חשוב, אשר על אף חשיבותו, המודעות כלפיו עודנה נמוכה. הקרן העולמית לשימור חיות הבר (WWF) עלתה על רעיון מקורי במיוחד להעלאת המודעות הציבורית כלפי הסוגייה – היא חרטה ברקודים במספר נקודות מפתח על הקרח שבתעלות הקפואות שבאמסטרדם, שסריקתם הובילה לעמודים שכללו מידע אודות שינוי האקלים בכדור הארץ. האזרחים והתיירים המופתעים הגיבו היטב לרעיון וששו לסרוק את הברקודים הקפואים.

מטבעות לסריקה

עושה רושם כי ההולנדים בהחלט מנסים לשבור שיא כלשהו במקוריות, בכל הנוגע להטמעת קודי QR. הממשלה ההולנדית היתה הראשונה בעולם שהציגה מטבעות הכוללים ברקודים ושוחררו בגרסאות מוגבלות, לרגל חגיגות מאה השנים למפעל ייצור המטבעות הלאומי Koninklijke Nederlandse Munt. הברקודים על המטבעות, שהגיעו בכסף (5 יורו) וזהב (10 יורו) הובילו לעמוד החגיגות הרשמי של המפעל לייצור המטבעות.

סורק ברקוד על אצבע אחת

סורק הברקוד הקומפקטי, פרי יצירתו של המעצב סוקמין קנג, מיועד עבור צרכנים ומוכרים כאחד. מטרתו של הסורק היא קבלת המידע המפורט אודות המוצרים שנסרקים. הסורק מתלבש בקלות על האצבע, מסוגל לזהות כל מוצר בתוך שתי שניות ולהציג את פירוט המידע עליו על המסך הדיגיטלי הקטן כאשר הידיים עמוסות בעת מסע הקניות המפרך.

ברקוד ברפת

הרעיון הלא שגרתי מגיע מהחוואים הבריטים בעיירה סומרסבי שבאנגליה. החוואים ריססו ברקודים על מספר פרות תמימות ברפתות האזוריות, במטרה להעלות את המודעות למשק החלב המקומי. בעת סריקת הפרה (משפט שלא חשבנו שנגיד, אי פעם), יעלה המידע הרלוונטי עליה באייפון, ויכלול מזון מועדף, זמני חליבה ודרכי הטיפול הייחודיים בה.

בירה שחורה וסרוקה

גינס יגרמו לכם לשתות ולסרוק. במידה ואתם אוהבים בירות בהירות, הרעיון המקורי של אנשי הקריאטיב בגינס הוא לא בשבילכם. בעת מזיגת בירת גינס בלבד לתוך הספל המיוחד של החברה, יתגלה לפתע הברקוד על גבי הכוס. בעת סריקתו, ידאג הברקוד לצייץ מחשבון הטוויטר או להעלות סטטוס בעמוד הפייסבוק של הסורקים ועל ידי כך יעניק להם קופונים ומבצעים מיוחדים ואקסקלוסיביים. כדאי להתחיל לשתות.

עוגיות אוריאו QR

כולנו אוהבים עוגיות. אך האם אנחנו מוכנים כבר לסרוק אותן? קוד ה-QR הייחודי שנוצר מ-441 עוגיות האוראו אומנם לא שרד יותר מדי זמן, אך אלו שנתקלו בו יכלו לסרוק אותו ולהגיע לעמוד החברה, שם נאלצו לענות על שאלות כמו “מה אנחנו הכי אוהבים בעוגיות האוראו שלנו?” בטרם התנפלו על המציאה וזללו אותה.

קמפיין QR סקסי

אז כולם יודעים שסקס מוכר, ו-QR אינו יוצא דופן. ויקטוריה סיקרט השתמשה בתובנה העתיקה הזו לקמפיין שלה, Sexier than skin. בעוד לרוב אנשים לא ממש נלהבים לסרוק קודי QR. הפעם המיקום של הסריקה והקריאה לסרוק את הקוד כדי לראות דוגמנית יפה עשו את ההבדל. 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן