גיבור המלחמה מת בודד – מאות גולשים באו ללוות אותו בדרכו האחרונה

הארולד ג׳ליקו פרסיבל, ששירת בחיל האוויר המלכותי הבריטי בזמן מלחמת העולם השנייה, נפטר לפני כשבועיים בגיל 99. פרסיבל מת בודד. בחייו הוא נשאר רווק, ולא היתה לו שום משפחה קרובה שתלווה אותו בשנותיו האחרונות. בהספד קטן שפורסם לכבודו בעיתון מקומי נכתב שאין אף אחד שצפוי להגיע ללוויה שלו, ושחיילי קבע שנמצאים באיזור מתבקשים להגיע כדי להוות משמר כבוד ולחלוק כבוד אחרון לחייל לשעבר.

עד כה זה סיפור אנושי די עגום – אבל מה שקרה אחר כך מחזיר קצת אמון במין האנושי בכלל ובחברת האינטרנט בפרט. ההספד שפורסם במקומון נסרק והועלה לרשת. גולשים רבים הפיצו אותו בפייסבוק, טוויטר ו-Reddit. אף אחד מהם לא הכיר את פרסיבל באופן אישי – אבל החייל הבודד נגע להם בלב כדי לצאת מהבית ולהגיע ללוויה שלו.

וכך, מסע הלוויה שהיה אמור להיות בודד הפך למכובד והמוני. מאות אנשים הגיעו לבית הקברות ביום הגשום בו נקבעה הלוויה, וליוו את פרסיבל בדרכו האחרונה.


אולי מסע הלוויה הזה היה קצת מדי ומאוחר מדי בשביל פרסיבל עצמו, שכבר לא יכול להנות מהפופולריות שלו מעבר לקבר – אבל הוא כן דוגמה לכבוד הגדול שרוכשים הבריטיים לחיילים שלהם. אפשר להגיד הרבה דברים רבים על החברה ועל כל הקיטש הנלווה לה – אבל האהבה הגדולה שהם מעניקים לאלה שבוחרים להקריב שנים רבות מחייהם בשביל לשרת את המדינה בהחלט מחממת את הלב.

דרך BuzzFeed

תמונת שער דרך הטוויטר של Helen Pidd

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן