4 דוגמאות של ממשקים שיכולים לשנות חיים

אנחנו רגילים שכל הזמן יש מישהו שאומר לנו מה נכון ולא נכון לעשות – מגיל הגן, ביה״ס היסודי והתיכון, צבא ומקומות העבודה, תמיד יש איזו דמות סמכותית שמפקדת עלינו. בתקופה האחרונה מצטברות יותר ויותר עדויות, שבמקום לומר לאנשים מה הם צריכים לעשות, עדיף לייצר נסיבות כיפיות וחיוביות שיעודדו אותנו לפעול בדרך שתועיל לנו ותתרום לחברה. הנה כמה דוגמאות מהתקופה האחרונה:

1. משחק מיחזור

חברת פולקסוואגן ערכה כמה וכמה ניסויי התנהגות חיובית כחלק מקמפיין שיווקי. מטרת הניסוי הזה היתה לשנות את האופן שבו אנשים מתייחסים למיחזור זכוכית, פעולה לא פופולרית בעליל בשבדיה (כך מסתבר). כדי לעודד אנשים למחזר בקבוקים, הם יצרו ״משחק מיחזור״, שבו הפקדת בקבוקים משומשים עזרה לאנשים להרגיש טוב פעמיים – הנאה מהמשחק ומצפון נקי.

2. הומור ככלי להגברת המודעות לסרטן השד

דוגמה נוספת היא מתחום הבריאות – כשמדברים עם נשים על סרטן השד, עולים המון חששות ורתיעה כללית מהנושא. עמותת Rethink breast cancer שעוסקת בהעלאת המודעות, בחרה להשתמש דווקא בהומור על מנת לעודד נשים לאבחן את עצמן, והשיקה סרטון, אתר ואפליקציה חמודה שעוזרות לנשים לבצע את תהליך האבחון בקלות.

 

3. עליית מדרגות כמשחק

פעילות גופנית ככלל עוזרת לחיות אורח חיים בריא יותר, אבל רובנו נעדיף לבחור במעלית או במדרגות נעות על פני האופציה הפעילה. בשטוקהולם ניסו לעודד אנשים לעלות ברגל במקום במדרגות הנעות, והצליחו בענק.

 

4. חוויה משחקית למען הצלת חיים

דוגמה אחרונה היא מקומית מישראל והופצה בשבוע האחרון. קבוצה של מעצבי חווית משתמש חברו ביחד על מנת לעזור לחברם, שאמו נעמי זקוקה להשתלת כליה. הם השיקו אתר אלגנטי ושונה שמעודד אנשים לתרום. בניגוד לפניות שאנו מכירים לתרומות, ששוטחות את פרטי המקרה המצער, האתר נוקט בגישה חיובית יותר ומאפשר למשתמש לוותר על פינוק לטובת נעמי, כשהבחירה מוצעת כמשחק קטן – החוויה המשחקית מהנה והשימוש בפינוקים הופכים את התרומה לקלה יותר (קליק לאתר)

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן