27 משפטים שעצמאים שונאים לשמוע

כתבה: יסמין לוי. פורסם במקור באתר מיס טומורו

בחירה בדרך עצמאית היא לא צעד פשוט, במיוחד למי שרוב חייו היה שכיר, יעידו רבים וטובים. אתה אמנם אדון לעצמך וקובע את סדר היום שלך כראות עיניך אבל זה לא אומר שהחיים בחוץ הם פיקניק. לא משנה מה המעמד שלך, אם אתה מבוקש ופופולרי או נאבק להכרה בתחילת דרכך, יהיה מי שיצליח במשפט אחד קטן להביא לך את הסעיף עד שתשקול הסבה כדי להפוך לרוצח שכיר (שמתם לב למשחק המילים? רק בשביל זה היה שווה). יודע כל עצמאי, שם המשחק הוא לספוג את הבולשיט הזה אם אין ברירה ולהשתדל כל הדרך לעמוד על העקרונות הבאמת חשובים.

ציוריה של אוטום דה פורסט (Autumn de Forest) אמנית מדהימה בת 11. העבודות כאן הן גם מגיל 8. פיקאסו היה גאה.

כשיצאתי לעצמאות נתקפתי פאניקה מהלא נודע. כשהפרנסה שלך תלוייה בך אתה מוצא את עצמך מתמודד עם אנשים מסוגים שונים ומשונים. אתה מסיים שיחות ועונה למיילים שמותירים אותך תוהה איך הגיע לך כל הטוב הזה. במקום לשמור את הכל לעצמי, החלטתי לשתף אתכם כי שיירינג איז קיירינג. על הדרך תוכלו להתענג על ציוריה של האמנית הצעירה הכי עצמאית בעולם, אוטום דה פורסט. מדובר בציירת בת 11 מלאס וגאס שהספיקה להפוך לכוכבת מעוררת השראה בכל העולם אחרי שמכרה תערוכה ב-250 אלף דולר. היא בת לשושלת אמנים שכבר הרצתה בהרווארד והוכתרה כגאונה עם שיק של פיקאסו. מעניין לעבור על העבודות מוקדמות שלה, גיל שמונה למשל. אני די נכבשתי ממנה. אם הכל ישתבש בחיים, תמיד אפשר לשפוך כמה צבעים ולהפוך לאמן מיוסר. אולי תזדהו עם המשפטים הללו שבאו לעולם רק כדי לבאס עצמאים:

בעיקרון אנחנו לא ארגון עם תקציב גדול. אוקיי, אז בעיקרון אנחנו לא סבלנים למשפט הזה. המילה “בעיקרון” מלכתחילה מרמזת שבמקרים יוצאי דופן ניתן לנהוג אחרת. מן הסתם האדם העצמאי רוצה להיות המקרה יוצא הדופן הזה. אז פשוט צאו מעצמכם כי אתם ארגון עם חזון. בעיקרון.

שלח לי בריף קצר, לא יותר מעשרה עמודים שמפרט את התוכנית שלך. כן, בכיף! אין דבר שאנחנו יותר אוהבים מלהתאמץ, לפרט, להסביר ולנמק ובגדול, להעביר את כל הרעיון שלנו כדי שבסוף תגידו “לא תודה”.

בדיוק לפני שעה ישב אצלנו במשרד מישהו שהציע אותו דבר. ברור. למה לפני שעה? לפני דקה. כל היום רק יושבים אצלכם אנשים בדיוק כמונו שמדברים בדיוק כמונו ומציעים לכם, איזה קטע, בדיוק את מה שהצענו. לא אמרו לכם? יש לנו כפילים בכל פינה. בקיצור, קאט דה בולשיט. זו הפעם הראשונה ששמעתם על הרעיון.

פרגן לי הפעם ובהמשך נראה. למה, אתה עובד בחינם עבור מישהו? אז למה ש”נפרגן” לכם משהו בחינם? כבדו אותי, אכבד אתכם. ובקשר לפעם הבא, היא לא תתקיים אם לא תשלמו הפעם. אחר כך נראה.

אתה יכול לעשות לנו מחיר חברים? למה, שירתנו בצבא ביחד? שתינו בירה ביחד? השתכרנו בחתונה שלך ביחד? טסנו יוון ביחד? אולי לא עידכנו אותך, אבל לא כל חבר בפייסבוק עונה להגדרה של חבר. חוצמזה, חברים אמורים להיות הראשונים להאמין בנו. אז שלמו מחיר מלא. זה מה שחבר אמיתי עושה.

בוא נתחיל בקטן ואם תהיה טוב תוכל לקבל עוד הרבה. פשש, תודה על זריקת המוטיבציה. לא ידענו שבאנו לעולם כדי לרצות אותך באופן כה מובהק. וכשאתה אומר “בקטן” אתה מתכוון לחינם תמורת שבוע של ימים ולילות. בוא נתחיל בגדול ומקסימום אם יבוא לנו ניתן לך עוד הרבה.

אנחנו מאמינים במערכות יחסים לטווח רחוק. אז כמה אתה יכול ללכת לקראתנו. דוגרי, לך לסעיף הקודם בפוסט. גם אנחנו מאמינים בקשרים לטווח רחוק. אבל התעייפנו מבקשות כאלו וקשה לנו לצעוד הרבה. אנחנו מאמינים יותר בלהיפגש באמצע הדרך. זו שטובה לך אבל גם לנו.

מה מייחד אותך לעומת המתחרים? תעשה גוגל ושיעורי בית ותגלה לבד. אנחנו לא פה כדי למכור את עצמנו. כלומר, כן אבל לא הארד סייל מטופש שמאלץ אותנו לאבד סטייל ולרדת על אחרים כדי לרומם את עצמנו. בקיצור, נסה ותראה בעצמך.

זה לא מתאים לנו כרגע ונשמור את הפרטים שלך. נסו לא להיות כזו קלישאה. אתם לא שומרים כלום. בטח מחקתם וזרקתם לסל מיחזור. וכשאתם אומרים שזה לא מתאים לכם כרגע למה אנחנו מקבלים את הרושם שהתכוונתם “אף פעם?”

זה הציור האהוב עלי מהאמנית הצעירה. הייתי תולה אותו בחדרי, בגאווה

אנחנו משלמים בשוטף פלוס 120, מקווים שזה בסדר? לא, זה לא בסדר. אנחנו מעדיפים שוטף פלוס אלף. מה, לא יכולים? אז לא.

אהה, אז אתה כמו ההוא. אנחנו מקוריים, מיוחדים, כמונו יש רק אחד. תפסיק להשוות, לקטלג, להכניס למשבצת. אין דבר מעפן יותר מאלה המשווים אותך למשהו שאתה חושב שהוא נחות ממך. זה סימן שהם סחים ועדיף לא לעבוד איתם. לא יבחינו בין עבודה טובה לשיט.

יש לנו מישהו מעולה שמטפל בזה כבר. ממש. קודם כל, היא כנראה לא ממש מעולה. היא לא מטפלת בזה. קצת כנות.

אתה מתגעגע לימים שקיבלת משכורת קבועה ומסודרת? אני שמח עם הבחירות שלי אבל עכשיו שהזכרת לי את זה, כן. תודה.

אתה יכול לפרט לי את הניסיון שלך, פשוט נכוויתי בעבר. לגיטימי, אלא אם הוא פנה אליך וגורר אותך למסע בו אתה צריך לשכנע אותו למה הוא בחר בך. יש לך ענייני חוסר ביטחון? לך לפסיכיאטר.

יש לנו עוד הצעות על השולחן. אני לא רואה כלום על השולחן שלך חוץ מעציץ ותמונה משפחתית שלך. אבל אם אתה אומר.

זה כולל מע”מ, נכון? אחת השאלות המרגיזות בענף אבל קורה. לא, זה לא כולל מע”מ. לנסות לגרום לצד השני להרגיש שהוא יקרן זה מעפן.

זה לא שלא אהבנו מה עשית. בקיצור, הם לא אהבו ואתה צריך לעשות הכל מההתחלה.

כיוון ראשוני מצוין. חולה על אלה. במילים אחרות הם ציפו לעוד כיוונים. מיליון כיוונים. יעני, רק התחממת חבר, תפתח את זה. תשקיע חיים שלמים, בסוף תצליח לקלוע.

ניסינו לעשות משהו דומה וזה לא הצליח. מה דומה, איך דומה? אנחנו עושים את זה אחרת. זה שזה לא הצליח יכול להגיד שהרעיון מעולה אבל הקודמים היו טיפשים.

אז נכון שזכית בפרס נובל, אבל תסביר לי מה מיוחד במה שאתה מציע. אלה שלא משנה מה היו הישגייך הם סקפטיים וחשדנים.

אני רוצה לפגוש אותך לקפה קטן, לחילופי דעות. במילים אחרות: תן לי ייעוץ חינם ונחלוק שקיק סוכר. אז זהו, שקפה זה רק קפה ידידי.

אני חוזר אליך עם תשובה תוך יומיים. בשנות כלב? איכשהו זה יוצא חודשיים. במקרה הטוב.

זה מעולה, תן לי לגלגל את הרעיון במשרד. מה הם עושים עם זה שם? משחקים כדורגל עם זה? עכשיו לך תברר מה מצב ההצעה שלך ואצל מי היא מתגלגלת. עדיף להתגלגל הלאה.

אני בטוח שיש הרבה בשוק שדבר כזה יכול להתאים להם. האמת שכן, יש וקיווינו שזה יתאים לכם, עילאים ומתנשאים שכמוכם.

מיליון גולשים זה מרשים מאוד אבל אפשר גם יותר. ישנם כאלה שלא יהיו מרוצים. לעולם.

אנחנו לא מאמינים בלשלם, אצלנו הכל בארטרים. אכן, מדיניות מעניינת. ספרו את זה לבארט מ”הסימפסונס”.

החשבת שלנו יצאה לחופשת הקיץ שלה אבל עד נובמבר 2020 היא תחזור. או שלא.

אני, יסמין לוי, מייעצת, מעניקה שירותי תוכן ועוזרת לעסקים להגיע ליותר קהל.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן