״מועדון האונס״ פעל באמצעות דף פייסבוק ללא הפרעה

פרשה תקשורתית מסעירה את ניו זילנד בימים האחרונים, בעקבות חשיפה של ״מועדון אונס״ וירטואלי. קבוצה של בני נוער פרסמה בדף פייסבוק במשך השנתיים האחרונות עדויות על כך שהיא נוהגת לשכר ולאנוס נערות – זאת בזמן שרשויות החוק ידעו הכל אך לא עשו כלום.

ה-Roast Busters הם סוג של הוכחה לכך שלא רק שתרבות האונס קיימת, יש גם אנשים שרוצים לטפח אותה ולהתהדר בה, באופן שמזכיר את פרשת האונס הזוועתית בסטובנוויל. מדובר בבני נוער בלי יותר מדי מצפון, שלפחות על פי טענתם התחביב הגדול ביותר שלהם היה לשכב עם בחורות צעירות גם כשאלה לא נתנו את הסכמתן המפורשת לכך. על פי רוב, חברי הקבוצה היו משכרים בחורות, מקיימים עימן יחסי מין קבוצתיים, מתעדים הכל בווידאו ואז מפיצים את התמונות המתעדות את האונס בין חבריהם.

הבנות עצמן אף פעם לא ניגשו להתלונן במשטרה (ככל הנראה בגלל שלא רצו להחשף), אבל אנשים שראו את קבוצת הפייסבוק שלהם ונחרדו מהמעשים והסיפורים כן עשו זאת. המשטרה העדיפה לא להתערב. הטיעון היה שכל עוד אין מתלוננת או הוכחות משמעיות שאכן בוצעו מקרי אונס – אין עילה מוצדקת לחקור את בני הנוער. סיפורים בפייסבוק יכולים להיות רק סיפורים – ולא בטוח, לפחות על פי השוטרים, שיש להם אחיזה במציאות.

שניים מחברי הקבוצה. צילום מסך דרך One News

רק לאחר שקיומה של הקבוצה נחשף לאחרונה בתקשורת היחס אליה השתנה. רשויות החוק בניו-זילנד החלו לחקור ברצינות את הסיפורים, הנהלת פייסבוק סגרה את עמוד הקבוצה ומחקה את כל התכנים, וזהות חלק מהמשתתפים בה פורסמה בציבור.

כך למשל, נחשף כי אחד מחברי הקבוצה הוא בן של שוטר. חבר אחר הוא בן של שחקן הקולנוע אנתוני ריי פארקר. חברי הקבוצה שנחשפו בשמם התחילו לקבל איומים דרך האינטרנט, ומתחילים להבין שלמעשים שלהם יכולות להיות השלכות מאוד לא נעימות. למרות שהמשטרה חוקרת ומנסה להגיע לחלק מקורבנות הקבוצה, לא הוגשו עדיין כתבי אישום נגד חברי ה-Roast Busters. החברים עצמם מעידים על עצמם שהם בחורים טובים שפשוט עשו בחירות לא מוצלחות בעבר. אחד מהם כתב:

לא הייתי מרוצה ממי שאני ומי שהפכתי להיות, ואם אני הולך לסבול מהשלכות על מעשי העבר שלי אני מניח שזה מגיע לי. רציתי רק שאנשים ידעו שאני אדם טוב, ושהתבגרתי מאז ולקחתי את הכל כחוויה מלמדת.

כל הבנות שנפגעו מכל זה – אני מצטער ומאחל לכן רק טוב.

מה שבאמת מפחיד בסיפור הזה שהוא כנראה לא יוצא דופן כמו שנראה. אמנם קבוצה שלמה שמתגאה במעשי אונס כאלה זה משהו חדש, אבל לא נדיר למצוא בני נוער בפייסבוק שמזדהים גם הם עם תרבות האונס, ומעלים סטטוסים סקסיסטיים על בסיס קבוע.

זה לא אומר שכולנו כאלה – אבל זה כן אומר שאנחנו חיים בעולם די אפור ומדכא, ושאחד מתופעות הלוואי של הרשת הוא שכל התופעות האלה מתפוצצות לנו פעם אחרי פעם בפרצוף.

דרך Jezebel

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן