הנאשם בהצצה עומד בבית המשפט על זכותו לצלם מתחת לחצאיות של נשים ברחוב

הנה פרשנות מעניינת לחופש הביטוי: איש ממסצ׳וסטס הגיע אתמול לבית המשפט העליון, כדי לטעון שם שהרשעתו בצילום מתחת לחצאיות של נשים ברחוב עומד בניגוד לחופש הביטוי.

האיש, מייקל רוברטסון בן ה-31, נתפס מצלם איזורים מוצנעים של נשים בשנת 2010. הוא נאשם בעבירה בוטה על ״חוק המציצנות״ במדינה. על אף העבירה החמורה, עורכי דינו של רוברטסון טוענים כי החוק אינו צודק ואינו עומד עם חופש הביטוי. על פי עורכי הדין, חוק המציצנות נועד להגן על נשים עירומות או עירומות למחצה בשירותים וחדרי הלבשה – ולא על נשים לבושות באמצע הרחוב.

על פי הטענה שלהם, רוברטסון כלל לא פשע. הוא בסך הכל צילם נשים שהולכות במרחב הציבורי. העובדה שמתחת לחצאיות של אותן מצולמות היו תחתונים גם אומרת, לטענת עורכי הדין, שאותן נשים כלל לא היו עירומות – ולכן לא היה במה להציץ. מה לגבי העובדה שאישה שלובשת חצאית לא מעונינת שזרים מוחלטים יציצו לה מלמטה? אמת פשוטה זו ככל הנראה לא עלתה על דעתם של עורכי הדין, ואולי הם מיישרים קו עם קיצוניים דתיים ושוביניסטים שסבורים כי אם אשה באמת רוצה להימנע מהצצות כאלה אסור לה ללכת ברחוב עם חצאית. 

כך או כך, המשפט של רוברטסון בעיצומו, ויש לקוות ששופטי בית המשפט במסצ׳וסטס לא יהיו עם האצבע הקלה על הדק הזיכוי. אם רוברטסון יורשע, הוא צפוי לעונש מאסר בפועל של שנתיים. אם הוא יזוכה לעומת זאת, לנשים במדינת מסצ׳וסטס יהיה עוד דבר אחד לחשוש ממנו.

דרך Jezebel

תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן