7 דברים שאנו עושים און ליין שייראו מוזרים מאוד באוף ליין

יש דברים שכנראה רק הרשתות החברתיות מסוגלים לסבול, ואף בהנאה רבה. בעוד זה בסדר גמור לעשות לייקים לאנשים בפייסבוק, או להכריז על מערכת יחסים חדשה, אם ננסה לעשות זאת במציאות זה כנראה יהיה מצחיק במיוחד, או סתם מוזר. לפניכם 7 דברים שכולנו עושים באינטרנט, אך כדאי שלא נעשה בחיי היום יום, שבדקו ואיבחנו ב”באזפיד”. מצד שני, אולי כן כדאי לנסות.

1. הכרזה על מערכת יחסים חדשה או פרידה מבן/בת הזוג

כולנו עושים זאת, קשה להתאפק לא לסמן תחת הסטטוס שלנו אם אנו לבד, במערכת יחסים או ב”its complicated”. מדובר בעדכון לגיטימי במיוחד בפייסבוק, ואנשים רבים נהנים לעיין בו גם אם לא תמיד ירצו להודות בכך. אך תארו לעצמכם שבאמצע שיעור/עבודה לפתע מישהו קם ומכריז בפני כולם: “הייתי במערכת יחסים אך עברתי לסטטוס רווק/ה”.

2. מלחמת פליימינג עם זרים

בין אם זה בפייסבוק, בטוקבקים באתרים שונים או בכל מקום אחר באינטרנט, לריב עם זרים זה כיף. אפשר לשגר הודעות בשניות ולכתוב מה אנו חושבים על מה שאדם מסוים כתב, לרוב ללא השלכות. המרחב האינטרנטי נראה כמו נבנה עבור ריבים וירטואליים בין אנשים שמעולם לא הכירו קודם, וככל הנראה גם לא יכירו לעולם. אך מה אם היה ניגש אלינו מישהו ברחוב או בחנות, מתערב ואומר: “מה שאמרתם טיפשי במיוחד, ואני גם לא אוהב את מה שאתם לובשים”. מצד שני, בישראל סיטואציה כזו לא כל כך מופרכת.

3. לעשות LIKE

אין פייסבוק ללא ליייקים ושם ורק שם מקומם. אך ככל הנראה, אם ניגש לאדם זר ונאמר לו “חולצה כחולה? לייק” זה עלול לא להתקבל בהבנה.

4. שיתוף יתר

הרשתות החברתיות לא יוכלו להתקיים ללא שיתוף יתר, זה בגדר חובה עבורן. אך בעוד זה בסדר לשתף אנשים במיליון תמונות של הכלב, החתול או חברים, במציאות זה עלול להיות טיפה מפחיד אם אדם ייגש אליכם ויתקע לכם מול הפרצוף צילומים שהוא צילם, עוד ועוד צילומים של הכלב/החתול/השכנים שלו. כנראה שנחשוב לעצמנו שאיש כזה הוא בוודאי קצת מעורער נפשית ואף בודד.

5. לעקוב אחרי מישהו

לעקוב אחרי מישהו שאנחנו אוהבים את התמונות/הכתיבה שלו באינסטגרם, בפייסבוק או בטוויטר זה דבר נורמטיבי לחלוטין. לעקוב אחרי מישהו במציאות זה בעייתי ואף עבירה פלילית…מומלץ להימנע. תארו לעצמכם שפתאום תלכו ברחוב ומישהו יגיד לכם , “היי אני ממש אוהב את הסטייל שלכם אני הולך לעקוב אחריכם מעתה ואילך”, או לחלופין שפשוט תראו מישהו עוקב אחריכם. מפחיד במיוחד. אם אכן תראו מישהו עוקב אחריכם במציאות, מומלץ לברוח.

6. הצהרות מרובות

באינסטגרם במיוחד, אך גם בפייסבוק, להעלות תמונות שלנו עם מיץ תפוזים ולספר על אהבתנו הארוטית למיץ ועל כמה אנו מעריכים את החיים בזכות ההנאות הפשוטות, זה מה שגורם לרשתות הללו להתקיים. אבל במציאות, אם נחזיק כוס מיץ תפוזים בפומבי ונצהיר: “אני שותה מיץ תפוזים, וממש אוהב את החיים” זה עלול להישמע קצת פסיכוטי או כמו פרסומת לפרדסים. כנראה שכדאי לשמור את האופציה הזאת לאינטרנט.

7. כנות יתר

להעלות אינספור סטטוסים בפייסבוק בהם אנו מעדכנים בכל רגע נתון על מצבנו הרגשי/נפשי/פיזי נחשב כדבר נורמטיבי לחלוטין. כולנו עושים זאת. אבל דמיינו לעצמכם מצב בו אתם יושבים בעבודה/כיתה/עם חברים ומישהו פשוט ניגש ושופך את כל מה שעל לבו וקיבתו. זה כנראה יגרום לו להראות כמו הוא שתה יותר מידי או צרך חומרים לא חוקיים. לגשת במציאות לאנשים ולהגיד “אני ממש עצוב היום” ולעשות פרצוף עצוב, זה כנראה משהו שרק האינטרנט יכול לספוג.

דרך: buzzfeed.com. תודה ליסמין לוי על הטיפ

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן