חזיר במזוזה: דתיים זועמים נגד טרול אתאיסט מתריס

חזיר פיקטיבי במזוזה – זה כל מה שצריך כדי להצית דיון מאוד סוער ומאוד אלים בפייסבוק.

זה התחיל אתמול, כשסער בלילו פירסם בפרופיל הפייסבוק שלו סיפור. באותו סיפור הוא כתב איך לפני חצי שנה הוא עבר בין הדלתות בבניין המשותף בו הוא גר, והחליף בסתר את קלפי חלק מהמזוזות בתמונות מגולגלות של חזיר, זאת כהתרסה על הכפייה הדתית שהוא עובר בחיי היומיום שלו:

לפני חצי שנה נמאס לי. נשברתי!

הלכתי לקנות סיגריות בפיצוציה של שלום (זה עם השפם והחולצה הקרועה). בכניסה לפיצוציה עמד דוס עם שולחן של הומלסים וריח תואם. הוא אמר לי שאני צריך לקבל את החיבוק של היהדות, שאני צריך להתחזק ולהתחבר עם אבא שלנו בשמיים ושאני צריך להניח תפילין. הנהנתי בראשי, לקחתי את התפילין ביד והנחתי על השולחן.

הנה! אמרתי לו, הנחתי תפילין. עכשיו, הנח לי.
הלכתי משם.

נכנסתי לבלוק שלי ובכניסה עמדה ברטה הזקנה ונישקה את המזוזה. מה קורה פה?! כולם השתגעו? מרעיון של מדינת יהודים חילונית הפכנו לעדר של מסוממי דת. פעם נשים וגברים עבדו את השדה, אחזו בנשק, חלבו תרנגולות. היום כולם מופרדים, כולן מגלחות, כולם מנשקים שום-בצל על משקופים. קופים!

אז לפני חצי שנה נמאס לי. נשברתי!
לפני חצי שנה הדפסתי תמונות, גזרתי, גלגלתי, עברתי על כל המזוזות של הבניין שלי וכל מזוזה שנייה פתחתי, הוצאתי את הקמע-נייר-עם-לחש-בחש-OCD-שרשרת-שום-בצל ובמקומו הכנסתי נייר מגולגל עם תמונה חמודה. סגרתי יפה וחזרתי לישון.
מאז אני עוקב אחרי התוצאות. באיזה בית גילו סרטן, באיזו דירה יושבים שבעה, היכן זכו בחיש גד ועוד ועוד.

הניסוי עוד לא תם אבל אני ישן בלילות הרבה יותר טוב מאז.

הסיפור הלא כל כך רגיש הזה זכה לכ-300 לייקים וכמה עשרות שיתופים – אבל האקשן האמיתי היה בתגובות. אמנם לא היו הרבה כאלה (כמה עשרות בודדות) – אך חלקן היו בוטות במיוחד, וסער זכה לשפה של ברכות ״שאלוהים יקח אותך ואת יולדתך וישרפכם באש הגיהנום״, ״יהי רצון שלא תגמור שנתך ועכברושים ינגסו בך בעודך חי״, ״בא לי להקיא על רשעים כמוך״ וכו׳ וכו׳.

רק מה – הסיפור של סער הוא בכלל פיקטיבי, והתמונה שצורפה לו נעשתה בפוטושופ. לאילנה ברודו מ-TechSlut הוא סיפר: “בתכל’ס – עשיתי זאת על מנת טרולינג, על מנת להוכיח עד כמה עניין הדת נפיץ ולאילו רמות של שנאה ואיומים היא עלולה להביא אנשים נורמטיביים״. מאוחר יותר הוא גם הוסיף לפוסט המקורי בפייסבוק עדכון, שהבהיר לכולם שהוא לא באמת פגע במזוזות או הדפיס תמונות של חזירים:

לאור שלל התגובות המגוונות, אחזור שוב על דבריי כי הסיפור הינו המצאה, ואף לא מזוזה נפגעה, אל דאגה. (…) לסיכום – שלל תגובות האיומים, הקללות, הנאצות ואיחולי המחלות והמוות למיניהם הוכיחו את טענתי: הדת גורמת לאנשים לטירוף, זעם קדוש ונכונות לפעול באלימות בשם האל שלו הם סוגדים.

כך או כך – טרולינג הוא רצה וטרולינג הוא קיבל. בדרך הוא כנראה זעזע כמה אנשים שענייני דת כמו מזוזות באמת קרובים ללבם. אלה שנפגעו יצאו על פי רוב מתלהמים ואלימים בזכות איחולי המוות שהשאירו לו על ה-Wall, וסער עצמו יצא לא רגיש ופרובוקטור.

נראה לי שזה מסוג הסיפורים בו כולם, בסופו של דבר, מפסידים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן