20 תוספים לגוגל כרום שלא ברור איך הסתדרתם בלעדיהם

גוגל כרום נחשב בעיני רבים כדפדפן האינטרנט הטוב ביותר, זאת בשל יציבותו, מהירותו ותמיכתו באתרים רבים. אך לעיתים תפקוד חלק לא מספק את כולנו ורבים ירצו להרחיב את יכולותיו של הדפדפן לגבולות חדשים.

כרום מאפשר להתקין תוספים ויישומים, תוכנות קלות שמעניקות לדפדפן יכולות חדשות. יכולות אלה מסוגלות לשפר פלאים את חווית הגלישה שלנו: חלק מהתוספות יספקו מענה לצורך מסויים, ואילו אחרות יספקו לנו יכולות שלא חשבנו עליהן.

הנה המומלצים שלנו: 20 תוספות חינמיות המיועדות לדפדפן הכרום. אם יש לכם תוספים מומלצים אחרים אתם בהחלט מוזמנים להמליץ עליהם בתגובות.

ראו גם: 10 שיפורים יעילים ופשוטים עבור גוגל כרום

1. Feedly

תמונה: בלוג Feedly

אחד מיתרונותיו, ויש שיגידו מחסרונותיו, של האינטרנט היא העובדה שבשנים האחרונות עברנו לצרוך את המידע שלנו על פי תחומי עניין מוגדרים. כשהפך האינטרנט להיות עמוס במידע רב שמתעדכן בכל רגע, אנו חייבים כלים שיעזרו לנו לבודד את הנושאים הקרובים ללבנו משאר התכנים המפורסמים. טכנולוגיות RSS קיימות בשפע והן משמשות ככלי מצויין בכל הקשור לארגון הנושאים ודלייתם מן האתרים שמעניינים אותנו. היישום Feedly הוא רכיב RSS היודע לאסוף, על פי תחומי עניין מוגדרים מראש, ידיעות ודיווחים ישירות מהדפדפן. הוא יודע להסתנכרן עם הסלולר והטאבלט, לשתף באמצעות טוויטר ותוכנות אחרות. היישום מאוד פשוט לשימוש, נקי וויזואלית ובהחלט עושה את העבודה.

להתקנה

2. Any.Do

תמונה: אתר Any.Do

כשלוחות הזמנים ורשימות המשימות שלנו הופכים להיות כה עמוסים ודינמיים, אנו נוטים להרגיש כי אנו חייבים מזכירה אישית. Any.Do הוא תוסף לכרום המאפשר לכם, בסנכרון מושלם עם תואמיו באנדרואיד ובאייפון, להנות משרותי מזכירה אישיים בכל מקום שבו תהיו. משימה חדשה נוספה לכם? פשוט גררו והפילו אותה לתוסף שנפתח בצידי הדפדפן. פגישה חדשה נקבעה איתכם? שלטו על לוח השנה היישר מהתוסף. וכל זה, כאמור, יסונכרן מייד גם עם המכשירים הניידים שלכם.

להתקנה

3. StayFocusd

צילום מסך

“אני רק אכנס לפייסבוק לכמה דקות. טוב, נו, גם שיר ביוטיוב לא יזיק” כשהאינטרנט רודף אותנו מכל פינה, אנו לא מוצאים זמן גם לעבוד בין לבין. בכדי לחזור לדרך הישר, תנו לתוסף הפשוט והגאוני הזה להיות המבוגר האחראי: הקציבו מראש פרק זמן לכל אתר אינטרנט. כשהזמן אזל האתר יחסם בפניכם והתוסף יזכיר לכם כי הגיע הזמן לעבוד.

להתקנה

4. Minimalist for Everything

תמונה: Make Use Of

אם אתם אוהבים את סביבת העבודה שלכם באינטרנט נקייה מסרגלי כלים רבים, מעיצובים מוגזמים ומעומס ויזואלי – ודאי אתם אנשים שהפונקציונאליות יותר חשובה עבורם. תוסף Minimalist for Everything, ידע “לנקות” בעבורכם את אותם הדברים שהופכים כל עמוד לסביבת עבודה עמוסה בפריטים ויזואליים. לא אוהבים את הרקע של ג’ימייל? לא מתחברים לסרגל הכלים העליון של גוגל? הפעילו את התוסף, הגדירו עד כמה אתם רוצים להיות מינימליסטיים, וכל מה שמפריע לכם פשוט לא יופיע.

להתקנה

5. Lazarus

תמונה Get Lazarus

נדמה שבאינטרנט ישנם טפסים בכל מקום. לעיתים, הטפסים הללו עלולים להיות מסובכים וארוכים. הדבר הופך לסיוט כשבטעות נסגר הדפדפן ורבבות השדות שטרחנו על מילויים הלכו כלעומת שבאו. התוסף הפשוט הזה אמור להילחם בתקלות דומות ויודע לשחזר טפסים אינטרנטיים שמילויים לא הושלם.

להתקנה

6. Gmail Offline

תמונה: דף התוסף

אמנם, נדירים הרגעים בהם קיים מחסור באינטרנט זמין, שכן אפילו באמצעות הסלולר, בנסיעה ברכבת ובוודאי בכל בית קפה ממוצע – קיים החיבור הזה שחשוב לנו כמו אוויר לנשימה. אך באותם רגעים בהם האינטרנט לא בנמצא, תוכלו להמשיך ולנהל את תיבת הג’ימייל שלכם. כיצד? באמצעות יישום Gmail Offline הניתן להפעלה דרך דפדפן הכרום. הורידו את היישום – ומכאן מסתיים תפקידו של האינטרנט. השתמשו כרגיל בתיבת הג’ימייל שלכם גם כשהאינטרנט אינו מחובר. כשיתחבר מחדש, היישום ידע לסנכרן את כל השינויים שערכתם יחד עם תיבת המייל האמיתית שלכם: מיילים ישלחו, הודעות חדשות יתקבלו ודואר זבל שמחקתם בצורה לא מקוונת – יימחק מהשרת.

להתקנה

7. LastPass

כשאנחנו רשומים לכל כך הרבה אתרים, לא פלא שאנו צריכים עזרה קטנה בכל הנוגע לזכירת שמות המשתמש והסיסמה עמם נרשמנו בכל אתר ואתר. התוסף הידידותי LastPass מאפשר לנו לפנות את הזיכרון לדברים אחרים. לאחר שתורידו את היישום פשוט הקישו על שדות הזנת הטקסט באתרים השונים. אז התוסף פתאום “יזכור” את הפרטים שסיפקתם בהרשמה הראשונית לאותו אתר, וישלים עבורכם את מלאכת ההזדהות.
עוד מאפשר התוסף לסנכרן את הסיסמאות יחד עם מגוון פלטפורמות שונות, כל זאת תחת אבטחה נאותה.

להתקנה

8. Disconnect

תמונה: disconnect.me

הבסיס לשיווק באינטרנט טמון בקבצים מסתוריים המותקנים לנו במחשב מבלי שנדע תמיד. אלו מכונים קבצי עוגיות (Cookies). קבצי ה-Cookies יודעים לעקוב אחר הרגלי הגלישה שלנו ועל סמך הנתונים שאספו מוצגות לנו פרסומות המתאימות לנו. במקרים אחרים ישנם האקרים המעוניינם לעקוב אחרינו בצורה אישית, גם הם יכולים לעשות זאת באמצעות השתלת קבצים אלה או אחרים. תוסף Disconnect יודע לאבחן מה באמת נחוץ לגלישה שלנו, ולכל השאר הוא לא נותן להיכנס למחשב האישי. בכך הגלישה הופכת להיות מהירה יותר ובעיקר בטוחה יותר.

להתקנה

9. The Great Suspender

תמונה: דף התוסף

לא קל לראות כל כך הרבה כרטיסיות פתוחות בדפדפן. זה מעמיס על העיניים וגוזל משאבי חומרה רבים המשפיעים על מהירות הביצועים של המחשב. בפועל, כדאי להשבית את פעלויות הכרטיסיות הפתוחות במקביל. בדיוק עבור כך קיים התוסף קל המשקל הזה שיודע לעשות זאת. כשתרצו לחזור לפעילות מלאה באותן כרטיסיות שהושבתו, פשוט רעננו את העמוד.

להתקנה

10. Hola Unblocker

תמונה: hola.org

מכירים את הכיתוב המעצבן כל כך: “תוכן זה לא זמין באיזור שלכם”? אלה החסימות שעורכים אתרים מסויימים לגולשים ממדינות מסוימות על בסיס מיקום. איך זה מסתדר עם העובדה שהאינטרנט גלובלי? זה לא. תוסף Hola Unblocker יהפוך אתכם לאזרחים סוג א’ בכל אתר אינטרנט בו תבקרו, ממש כמו בני המקום, ויסיר את החסימות בפניכם. קליק אחד לבחירת ארץ המוצא הפיקטיבית שאותה אתם מעוניינים לאמץ ופתאום התוכן יהפוך לזמין גם עבורכם.

להתקנה

11. YouTube Options

תמונה: Life Hacker

YouTube בהחלט עוררה מהפיכה בכל הקשור לצריכת וידאו באינטרנט. אך לכל אחד מאיתנו הרגלי צפייה שונים, הפרסומות המשולבות בנגן מטרידות וגם פונקציית ה”הערות”, המאפשרת להוסיף כיתובים שונים על פני הסרטון, לא מוסיפה לחוויית הצפייה. תוסף Youtube Options מאפשר לכל אחד מאיתנו להתאים את חלון היוטיוב בצורה אישית. כמות הפרסומות תצנח, מידות הנגן יותאמו לשביעות רצונכם וההנאה תשתפר פלאים.

להתקנה

12. Social Fixer

תמונה: אתר החברה

בעבור רבים מאיתנו פייסבוק הוא האתר הנצפה ביותר. אך לו רק היינו יכולים קצת להתאים אותו לטעמנו האישי, חווית השימוש בו היתה גוברת. התוסף Social Fixer מאפשר לנו לשפר את פונקציונליות השימוש ברשת החברתית הפופולארית. ניתן בעזרתו להחביא פוסטים שכבר נקראו, לארגן סטטוסים לפי תגיות, לראות תמונות בבירור בעת שחולפים עם העכבר מעליהן ועוד שיפורים רבים וטובים.

להתקנה

13. TweetDeck

תמונה: הבלוג הרשמי של טוויטר

ואם אתם נמנים על אוכלוסיית משתמשי הטוויטר, אולי תמצאו את היישום הבא שימושי עבורכם. TweetDeck מאפשר לכם לארגן את תחומי העניין שלכם ברשת המצייצת. תוכלו לארגן באמצעותו תצוגה המחולקת לטורים שם תמקמו ציוצים ממצייצים שונים. ניתן גם לתזמן ציוצים עתידיים שלכם ולסנן את הציוצים אחריהם אתם עוקבים על פי פילטרים שהגדרתם מראש.

להתקנה

14. Adblock Plus

תרשים: אתר התוסף

אם תשאלו כל גולש מה מעצבן אותו באינטרנט, סביר להניח כי רוב התשובות שתקבלו יהיו סביב הפרסומות. הן מופיעות בכל מקום: באתרים שונים, בחלונות קופצים, לפני ניגון סרטונים ביוטיוב ואפילו לצד הגלישה ברשת החברתית. Adblock Plus גורם להן להיעלם מחיינו. אחרי שתתקינו את התוסף הזה, יהיה לכם קשה לזהות את צורתם של דפי האינטרנט בהם תגלשו, שכן הם יהיו נקיים מפרסומות.

להתקנה

15. Google Keep

תמונה: google system

אם נעצור לרגע ונהרהר בכך, ברור לנו כי אנו נחשפים להמון גירויים במהלך היום. אך באיזו מידה נשתמש במידע הרב שקלטנו? נדמה שבעידן הנוכחי כדאי לחפש מחליף לערימות הפתקים שליוו אותנו לפני זמן לא רב. Google Keep יעזור לנו לתעד, לרשום ולהקליט כל העולה על רוחנו בכל מקום שבו נהיה. הסנכרון בין אפליקציית האנדרואיד והיישום עבור דפדפן הכרום מאפשר לנו להתרכז בדברים החשובים באמת. את כל השאר – תשאירו ל-Google Keep לזכור בשבילכם.

להתקנה

16. LogMeIn

צילום מסך: אתר החברה

אם תמיד חלמתם על גישה מרחוק למחשב האישי שלכם – בעידן האינטרנט המהיר הדבר הופך לזמין ופופולארי. באמצעות יישום LogMeIn תוכלו לגשת למחשב מרוחק ישירות מדפדפן הכרום שלכם. וברגע שאתם בפנים – השמיים הם הגבול: סיור בין תיקיות, פתיחת קבצים וכמעט כל שימוש אחר עוזרים לכם להתנהג עם שולחן העבודה שלכם כאילו אתם ניגשים אליו ישירות מהמחשב האישי.

להתקנה

 

17. Autopilot for Facebook

 

תמונה: דף התוסף

וכאן מדובר בהמצאה פשוטה אך מגניבה: מדי פעם אנו נכנסים לפייסבוק בכדי לצפות בעדכונים השונים המופיעים על הקיר שלנו. התוסף הבא מאפשר לכם להישען על הכיסא בנוחות ולאפשר לעדכוני הפייסבוק לרוץ מעצמם.
מתקינים את התוסף, מגדירים מס’ הגדרות ראשוניות, לוחצים על צלמית המטוס שנוספה לצד תמונת הפרופיל שלכם בפייסבוק וראו זה פלא – העדכונים האחרונים רצים לנגד עיניכם ממש כמו סרט.

להתקנה

18. TwistedWave

תמונה: Life Hacker

גלשתם באינטרנט ונתקלתם בקובץ אודיו (חוקי, כמובן) שאתם רוצים להפוך אותו לרינגטון שלכם? מעוניינים לערוך קבצי אודיו און-ליין? TwistedWave מעניק לכם פונקציות עריכת קול בסיסיות מבלי שתצטרכו לחפש אחרי תוכנות כאלה ואחרות. אפקטים, קרוסים, הדבקה וגזירה – את כל אלה תמצאו ביישום הפשוט הזה. ניתן לייצא ולטעון את הקבצים ישירות מהמחשב, מ-Google Drive ומשירות ענן האודיו Sound Cloud.

להתקנה

19. WeVideo

תמונה: אתר היישום

בדומה לעריכת סאונד און-ליין, ישנו גם יישום עריכת וידאו המאפשר עריכה מבלי להוריד אף קובץ למחשב. גם פה לא מדובר בעורך וידאו מקצועי, אך זהו יישום שבהחלט מספק תכונות בסיסיות כמו חיתוך, הוספת אפקטים וחיבור של מספר קטעי וידאו יחד.

להתקנה

20. Pearltrees Extension

תמונה: Make Use Of

להכניס עמוד אינטרנט לתיקיית המועדפים זה נחמד, אך מה קורה שתיקיית המועדפים עולה על גדותיה ואין לנו מושג מדוע הכנסנו לשם כל עמוד ולאלו עמודים אחרים הוא קשור? Pearltrees יעשה לנו סדר בכל אלה. מדובר בתוסף לכרום המאפשר ארגון ויזואלי באמצעות ענפים ותתי ענפים של כל מה שמעניין אותנו באינטרנט. אל “עצי המידע” האלה נוכל לגשת בכל מקום ואף לשתפם עם חברים באמצעים שונים.

להתקנה

לעוד כתבות העוסקות בדפדפן גוגל כרום

דרך: Tom’s Guide, Life Hacker 1, Life Hacker 2, Make Use Of

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן