סופר מריו מציל גם את המוח שלנו!

משחקי וידאו תורמים לשיפור המוח. למעשה, נמצא ששימוש במשחקי וידאו גורם לגידול באיזורי המוח האחראיים להתמצאות מרחבית, זיכרון, תיכנון איסטראטגי וגם יכולות מוטוריות.  

מחקר חדש שנערך ב מכון – Max Planck Institute for Human Development   מצא כי אצל נבדקים ששיחקו במשחקי וידאו הייתה עלייה בכמות החומר האפור במח, באיזורים ספציפיים האחראים על יכולות קוגניטיביות שונות – התמצאות במרחב, יצירת זכרונות, תכנון אסטרטגיות וכישורים מוטוריים עדינים. השערת החוקרים היא שמשחקי וידאו יכולים גם להועיל מבחינה טיפולית לאנשים בעלי הפרעות מנטליות בהם יש שינוי בנפח אזורים במח, לדוגמת אלצהיימר. מסקנת המחקר תומכת כמובן, בממצאים קודמים לגבי היותו של המח פלסטי וגמיש.

במהלך המחקר התבקשו הנבדקים לשחק במשחק הוידאו הקלאסי “סופר מריו 64” במשך חודשיים, חצי שעה ביום. בתום תקופת האימונים נלקחו סקירות MRI מן הנבדקים והושוו לקבוצת ביקורת

אצל אלו ששיחקו, נמצא גידול בכמות החומר האפור באיזור ההיפוקמפוס הימני, הפרקורטקס הימני ובסרבלום. אזורים אלו במוח, אחראים בי השאר על התמצאות מרחבית, זיכרון, תיכנון איסטראטגי וגם יכולות מוטוריות של הידיים. פרט מעניין נוסף – האפקט היה גדול יותר ככל שהרצון והנכונות של הנבדקים לשחק במשחק היתה גדולה יותר!

דוקטור קוהן, מובילת המחקר, אומרת:

א.      הוכחנו לראשונה שניתן לאמן איזורים ספציפיים בתוך המוח ע”י שימוש במשחקי וידאו

ב.      ניתן יהיה להשתמש במשחקי וידאו לצורך טיפול במחלות כמו סכיזופרניה פוסט טראומה, או במחלות כמו דמנציה ואלצהיימר

דוקטור  Jürgen Gallinat פסיכיאטר השותף גם הוא למחקר אומר: סביר שחולים לא מעטים יעדיפו את הטיפול במשחקי וידאו על פני אמצעים אחרים.

 

1.  S Kühn et al. Playing Super Mario induces structural brain plasticity: gray matter changes resulting from training with a commercial video game. Molecular Psychiatry, 2013; DOI: 10.1038/mp.2013.120

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן