דיווח: פייסבוק אוספת מידע על תנועות העכבר שלכם

חושבים שכל החיים שלכם נמצאים בפייסבוק? מדמיינים לפעמים את מארק צוקרברג וחבריו מחטטים לכם בפרטים האישיים וצוחקים? עוד לא ראיתם כלום. מהנדסי הרשת החברתית החלט להתנסות לאחרונה בטכנולוגיה שמאפשרת להם לעקוב אחרי כל ההתנהגות שלכם כשאתם מבקרים באתר – כולל מה אתם עושים עם העכבר בכל רגע נתון.

טכנולוגיית המעקב הזאת יכולה להועיל מאוד כדי לאגור עליכם מידע, שיוכל להיות משומש לצרכים עיצוביים, שימושיים וכמובן פרסומיים. כך למשל, אם פייסבוק יבחינו שאנשים רבים נוטים לתת לעכבר ״לנוח״ במקום ספציפי על המסך, הם יוכלו להחליט להציב במקום הזה פרסומות.

עוד יישום של טכנולוגית המעקב הזאת קשור לאפליקציית הסלולר של פייסבוק, שתוכל לדווח לפייסבוק מתי בדיוק אתם צופים בניוזפיד שלכם דרך הסמרטפון שלכם.

בשלב זה, פייסבוק מנסה את הטכנולוגיה על קבוצה קטנה של משתמשים. קן רודין, האנליסט הראשי של פייסבוק, סיפר ל-Wall Street Journal שהוא כלל לא בטוח שהחברה תחליט בסופו של דבר להשתמש בטכנולוגיה על כלל המשתמשים, ושבשלב זה מדובר בניסוי פנימי בלבד.

כך או כך – משתמשי פייסבוק לא ממש יכולים להתלונן על כך שהרשת החברתית מפרה את הפרטיות שלהם גם אם זו תחליט להטמיע לבסוף את המעקב הזה בכל האתר. בכל זאת, השימוש בפייסבוק הוא כשלעצמו הפרת פרטיות אחת גדולה, כזו שהמשתמשים מתנדבים לבצע על עצמם. מה זה כבר מעקב אחרי תנועות עכבר לעומת כל הפרטים האישיים שאנחנו משתפים שם?

תמונה: Shutterstock

מפייסבוק נמסר ל-Mashable בתגובה: ״כמו רוב האתרים, אנחנו מריצים בדיקות רבות בכל זמן נתון כדי להבטיח שאנחנו יוצאים את החוויה הטובה ביותר בשביל הגולשים בפייסבוק. הניסויים האלה מסתכלים על טרנדים עכשוויים ועל איך אנשים מתממשקים עם האתר כדי לעזור לנו לבצע החלטות עתידיות. אנחנו לא חולקים את המידע הזה עם אף אחד מחוץ לפייסבוק, ולא משתמשים במידע הזה למטרות פרסומיות״.

עוד חדשות בנושא פייסבוק

תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן