10 השערים המצחיקים, האומללים והמוזרים ביותר במשחקי כדורגל

כתב: ג’ניה קיפניס

שחקני כדורגל מקצועיים נדרשים ליכולות ולכישורים ברמה גבוהה, השקעה, מסירות ומאמצים אין סוף וכמו גם, שגרת אימונים יום יומית מתישה ומפרכת. אולם, גם הטובים שבשחקני הכדורגל העולמי הם בסך הכל בני אדם, ומה לעשות, תאונות ותקלות קורות גם להם. למזלנו, מצלמות הטלוויזיה הרבות שמוצבות במגרשי הכדורגל דואגות לתעד את הרגעים הללו, שהופכים ללהיטי יוטיוב בין לילה. להלן עשרת השערים המצחיקים, המטופשים והאומללים ביותר ממגרשי הכדורגל בעולם:

10. השחקן ה-12: כדור ים אדום

ניירות, מצתים ומטבעות נזרקים למגרשי הכדורגל מדי כל משחק כמעט, אך כדור ים אדום שנזרק אל המגרש הוא בהחלט אורח מוזר ובלתי רצוי. לצערה של ליברפול, זה בדיוק מה שקרה בעת משחקה מול סנדרלנד ב-2009, ועוד ברגע הכי פחות מתאים – כדור הים המתנפח, שנזרק מן הקהל, נחת ליד שערה של ליברפול, הסיט את הבעיטה שנבעטה אל השער תוך שהוא מבלבל את השוער, ואיפשר לכדור המשחק להיכנס פנימה. השער לא נפסל והמקרה הפך לבדיחת היום בעיתוני הממלכה.

9. נגיחת העל

שערים בבעיטות ממרחקים עצומים תמיד הרשימו את אוהדי הכדורגל בכל רחבי העולם, אך מה לגבי נגיחות ממרחקים עצומים? החלוץ הארגנטיני, מרטין פלרמו, בטוח שבר שיא כלשהו כאשר הבקיע שער לטובת קבוצתו, בוקה ג’וניורס, בנגיחה מרשימה מ-35 מטרים.

8. בעיטת השוער שהפכה לשער

אם יש שחקן במגרש ממנו איש לא מצפה להבקיע, הרי זה השוער. פול רובינסון, שוערה לשעבר של קבוצת ווטפורד מאנגליה, עשה בדיוק את זה. ועוד בבעיטה ממגרש שלם. למרות שכנראה ולא התכוון להבקיע, בעיטת השוער של רובינסון היתה כה חזקה ומדויקת, עד כי לא הותירה לשוער היריב שום סיכוי. פוקס או גאונות? אתם תחליטו.

7. חלם וספג

לפעמים, כל מה שנדרש משחקן כדורגל זה בסך הכל מעט ריכוז ותשומת לב (או מינון נכון של ריטלין). לצערו של פאביו, שוער קבוצת קרוזיירו מברזיל, תשומת ליבו היתה נתונה במקום אחר. לאחר שקבוצתו ספגה את השער השלישי מרגלי קבוצת אתלטיקו מניירו, חזר השוער הברזיאלי אל שערו בעצלתיים, מבלי לשים לב כי המשחק כבר התחדש. התוצאה, לפניכם.

6. יותר מזל משכל

עם כל הכבוד לטקטיקה ולכישרון, בכדורגל צריך גם טיפה של מזל בכדי לנצח. לאדם קזרקס, שחקנה של קווינס פארק ריינג’ס האנגלית, היה בדיוק את זה. בעת שרדף אחרי כדור שנראה כבר אבוד, חייכה לפתע אלת המזל אל החלוץ הפולני. נסיון ההרחקה של שחקן היריב פגע ברגלו, התעופף הישר אל השער וגם נכנס פנימה. המבט המופתע על פניו לאחר הכיבוש הלא אופייני אומר כבר הכל.

5. משמחה לבכי

ישנם שוערים שמצטיינים בבעיטות עונשין. האנס יורג באט, שוערה של באיירן לברקוזן הגרמנית, בהחלט נמנה עליהם. אולם, לעיתים הכישרון המוערך עשוי להיות בעוכריהם של שוערים אלו. כאשר הבקיע באט את הפנדל מול קבוצת שאלקה ב-2004, הוא רץ לחגוג עם חבריו, אך לא שם לב כי המשחק כבר התחדש ובין רגע ספג גול מחצי מגרש אל שערו החשוף, מה שפיזר במהרה את כל החגיגות.

4. שער הרפאים

לעיתים, יכול צוות השיפוט לשנות את תמונת המשחק לחלוטין. זה בדיוק מה שקרה ב-2008 במשחקה של ווטפורד נגיד רדינג באנגליה. לאחר מספר נסיונות בעיטה של רדינג לעבר שערה של ווטפורד, החליט לפתע הקוון כי הכדור נכנס פנימה וסימן על שער, למרות שהדבר לא היה ולא נברא מעולם. השער אושר אושר גם על ידי השופט הראשי על אף מחאותיהם של שחקני ווטפורד האומללים.

3. מאיפה הוא הגיע?!

שוערה של ניוקאסל, שיי גיבן, בסך הכל הוריד את הכדור לעצמו על מנת לבעוט אותו הרחק אל צידו השני של המגרש. מה שגיבן לא ידע הוא כי חלוצה של קובנטרי, דיון דאבלין, נמצא בדיוק מאחוריו. השער הקל ביותר בקריירה? כנראה שכן.

2. כדור-יד זה כאן

במשחקי כדורגל, שערים עם היד בדרך כלל נפסלים על ידי השופט במהרה (אלא אם כן מדובר בשחקן ארנגטינאי מסויים מאוד). אך מה קורה כאשר השער מגיע מהוצאת חוץ ישירה? במשחק בין אסטון ווילה לברמינגהם סיטי, ניסה שחקן ההגנה של ווילה, מלברג, להוציא את כדור החוץ אל שוערו שלו, פיטר אנקלמן. השוער, שכנראה חלם בהקיץ, לא בדיוק שם לב לכדור האיטי שנזרק אליו. התוצאה היתה משעשעת במיוחד עבור שחקני ברמינגהם סיטי.

1. חגיגה מוקדמת מדי

באחד מסרטוני הכדורגל הפופולריים ביותר ביוטיוב, נראה השוער המרוקני, חאליד אסקרי, עוצר פנדל שנבעט לעברו ומתחיל לצעוד בסיפוק אל מחוץ למגרש. אולם, הכדור שעצר השוער הצעיר המשיך להסתובב וחדר אל שערו באיטיות, מבלי שהוא כלל רואה את הנעשה. השער אושר, המבוכה היתה רבה ומד הצפיות ביוטיוב עלה בקצב מסחרר.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן