עבודת יד: סרטונים קלאסיים של בתיה עוזיאל שלא נס ליחם

הגשם כבר התחיל, וסביר להניח שבחודשים הקרובים תמצאו את עצמכם יותר ויותר בבית, מול התנור או מתחת לשמיכה. כדי שלא תמותו משעמום, הנה כמה הצעות לדברים שאתם יכולים להכין בינתיים מפי הכוהנת הגדולה בכבודה ובצעמה, בתיה עוזיאל.

עוזיאל, למי שלא זוכר, היתה המגישה של תוכנית היצירה הטלוויזיונית ״מלאכת יד עם בתיה עוזיאל״, ששודרה בין 1974 ל-1982 בערוץ הראשון. היא ידועה בעיקר בשימוש שלה באביזרים לא נחוצים שיש בכל בית והפיכתם לדברי אומנות מלבבים. סוג של מחזור, לפני שזה נהיה טרנד.

מי שנזכרה לאחרונה בעוזיאל היא ענת לנדאו, אiמנית בשם עצמה, שכנראה קיבלה השראה רבה מהתוכניות הישנות והקימה לכבודה עמוד מיוחד באתר שלה, שכולל קישורים לסרטונים ישנים. זה מה שענת לנדאו כתבה על בתיה:

בתיה עוזיאל היתה המורה למלאכה הוירטואלית הראשונה של ישראל. בשנות השבעים הייתי ילדה קטנה ונהגתי לצפות באדיקות בתוכניתה, בשחור- לבן בטלוויזיה הלימודית.
אישה נאה ומוכשרת, יפה ואלגנטית, דיברה בעברית צחה, ברורה ורהוטה.


מאז היו לי הרבה מורות למלאכת יד, לאומנות, לציור ולאומנות פלסטית. אבל בתיה היא המלכה. נדמה לי שכבר אז, גמלה בלבי ההחלטה שאלך בדרכי, בהשראתה. והציפורניים, הו הציפורניים… בתור יוצרת אף פעם לא הבנתי איך שומרים על ציפורניים אמיתיות וכל כך מטופחות ומושלמות. אבל אולי יום אחד, כשאצא לפנסיה, אגשים גם את חלום הציפורניים המושלמות.


אז קבלו צרור סרטונים ורעיונות יצירה של בתיה עוזיאל. ורוצו להכין מראש.

והנה, כמובטח, הסרטונים:

תוהים מה בתיה עוזיאל עושה היום? הנה התשובה, בחסות כתבה ששודרה ב״חדר חדשות״:

כיף להיזכר בתקופה בה מלאכת יד היתה משהו שהיה לגיטימי להראות בטלוויזיה, ומשפטים כמו ״הכינותי מראש״ הפכו למשפטי מחץ בחברה הישראלית. התמימות הזאת די נעלמה בשנים האחרונות לטובת כל מיני תחרויות זמר וסדרות ריאליטי. חבל. אם היתה נשארה אז אולי הטלוויזיה היתה קצת פחות מעניינת, אך הבתים שלנו היו הופכים להרבה יותר מגניבים וצבעוניים.

ראו גם:  17 מאכלים נוסטלגים שאכלו פעם בישראל

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן