מחקר מגלה שנערות רבות מאמינות שלא יכנסו להריון כי הן קסומות

מחקר חדש בארה”ב מגלה שאחד הגורמים המהותיים להריונות לא רצויים הוא לא רק גלולות לא יעילות או קונדומים שהכזיבו, אלא אמונה של נשים כי הן לא יכנסו להריון בגלל שהן קסומות ומיוחדות, בניגוד לנשים רגילות שאינן קסומות, ולכן הן נכנסות להריון.

במסגרת המחקר, שבוצע בידי מכון גוטמאכר (Guttmacher), ראיינו החוקרים 49 נשים בארה”ב שחוו הריונות לא רצויים בשנת 2008, אשר הסתיימו בהפלה. החוקרים בדקו מה הייתה התפיסה של הנשים באותה עת לגבי סיכוין להיכנס להריון. הם גילו כי מספר גבוה מהנשים שנכנסו להריון בטעות האמינו שהן נמצאות בסיכון נמוך להיכנס להריון, למרות שכלל לא השתמשו באמצעי מניעה.

מסתבר שמרביתן לא השתמשו בגלולות למניעת הריון, או השתמשו בהן בצורה לא נכונה אך חשבו שהן ממילא חסינות מפני הריון. עוד נמצא שחלק מהנשים חשבו שהן לא יכולות להיכנס להריון כי היה להן מזל בעבר והן לא נכנסו להריון, נשים אחרות חשבו שלא יכנסו להריון כי הן או בן זוגן עקרים למרות שלא בדקו את הנושא בידי גורם רפואי, השאר חשבו שלדלג על לקיחת גלולות במשך שלושה ימים ברצף זה לא כל כך נורא. הנשים שרואיינו במחקר האמינו בכנות כי אין הן לא נמצאות בסיכון להיכנס להריון, אך במציאות, לנשים שמקיימות יחסי מין לא מוגנים יש סיכוי של 85% כניסה להריון תוך שנה.

במחקר, אשר בהודעה לעיתונות שלו יצא תחת השם “שנה של חשיבה קסומה מובילה להריונות לא רצויים”, החוקרים הגיעו למסקנה כי יש צורך במחקרים נוספים על מנת לבדוק מדוע נשים רבות שנכנסו להריון לא מתוכנן נמנעות באופן גורף משימוש באמצעי מניעה, או משתמשות בהן שלא כהלכה.

על מנת לצמצם את מספר ההריון הלא רצויים וההפלות, ממליצים החוקרים למחוקקים ולקהילה לשפר את החינוך המיני בנושא. הכוונה היא לאוכלוסיות דתיות שמרניות אך לא הן בלבד. כל שנדרש הוא לספר לגברים ונשים בהן את האמת על גופם, עובדות שעליהן לרוב נמנעים מלדבר בקרב קהילות אלו. במקביל, ההמלצה היא לשפר את הנגישות של צעירים לגלולות ולאמצעי מניעה.

תמונות: Shutterstock.com

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן