המדע מאשר: גברים מסתכלים יותר על הגוף מאשר על הפנים

הנה מחקר שהרבה נשים וודאי היו יכולות לחזות את תוצאותיו מראש: הגוף הנשי זוכה לקבל הרבה יותר מבטים מאשר הפרצוף של האישה – מה שאומר שאם מישהו מסויים יסתכל על מישהי מסויימת – רוב הסיכויים שהוא יבחן את גופה במקום להסתכל לה בעיניים.

המחקר נעשה באמצעות טכנולוגיה שעוקבת אחר מוקד המבט. לנסיינים הוצגו תמונות של נשים, והחוקרים רשמו על איזה איזורים של התמונה הם הסתכלו. יש לציין שהמחקר כלל גם נשים וגם גברים – והתוצאות זהות על פני שני המינים.

לטענת שרה גרוויס, אחת מעורכות המחקר, הסיבה לאובססיה האנושית לגוף הנשי היא תרבותית: ״אנחנו חיים בחברה בה אנחנו רואים כל הזמן נשים מוחפצות בתקשורת, בטלוויזיה ובמדיה. כשאנחנו משתמשים בעיניים שלנו על נשים רגילות, אנחנו מתמקדים באותם איזורים״.

״עד עכשיו לא היתה לנו הוכחה שאנשים באמת מתייחסים ככה לגוף הנשי״, היא הוסיפה: ״היו לנו הרבה עדויות של נשים, אבל זו הפעם הראשונה בה הצלחנו לתעד את ההתנהגות הזאת״.

מייאש – אך אם ההיפותזה של גרוויס, לפיה מדובר בתולדה של תרבות, מדובר במשהו בלתי נמנע, לפחות עד שהחברה שלנו תעבור שינוי ראדיקלי ביחס לדימויי גוף בכלל ולנשים בפרט. עד אז נוכל להתנחם בכך שהמחקר הזה נערך על קבוצת נסיינים קטנה מאוד – 29 נשים ו-36 גברים בלבד. לא מדובר בקבוצת ביקורת גדולה במיוחד, ויכול להיות שבניסוי שישתמש במדגם מייצג של האוכלוסיה הנתונים ייצאו קצת יותר מעודדים.

דרך Jezebel

תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן