פרסומת פורצת דרך שהיא סרט הודי סוחט דמעות

הפרסומת ההודית כאן למעלה היא ממש סרט בוליוודי: אישה מתחתנת עם בחיר ליבה, יש מוזיקה מרגשת ושמחה גדולה באוויר – אבל מעבר לשלל הקלישאות שאנחנו מכירים מהקולנוע יש בה גם הרבה מאוד חדשנות שגורמת להודיות רבות להתרגש.

בעלי אתרים: שלבו פרסומות של Bannerplay ותוכלו להרוויח יותר כסף! (פרסומת)

ראשית קצת רקע: הפרסומת הזאת, לחברת תכשיטים, היא חלק מטרנד מוכר וישן בפרסום ההודי: פרסום של תכשיטים על ידי הצגת כלות ביום חתונתן. רק מה, עד כה כל הכלות בפרסומות היו זהות זו לזו: כולן היו רזות, יפות, טהורות ובתולות.

בפרסומת החדשה המצב שונה: נניח בצד לרגע את זה שהכלה נראית כמו אדם אמיתי ולא כמו דוגמנית צמרת – היא גם מביאה לחתונתה את ביתה – מה שרומז על כך שזו לא הפעם הראשונה שהיא מתחתנת. בסוף הסרטון שואלת הילדה הקטנה את אביה החורג אם היא יכולה לקרוא לו אבא. קשה שלא להתרגש.

כאן בארץ זה אולי לא נראה כל כך משמעותי – אבל בהודו הפרט הקטן הזה עושה גלים גדולים מאוד. הודו מדינה שמרנית יחסית בכל הנוגע לגירושין ופתיחת ״פרק ב׳״ בחיי נישואים – והצבה של סיפור כזה בהפסקות הפרסומות בפריים טיים הטלוויזיוני יכול לעורר דיונים חשובים מאוד במדינה. סביר להניח שבחברת הפרסום התכוונו בעיקר למכור תכשיטים – אבל הפרסומת הזאת יכולה להתפרש גם כטקסט הרבה יותר ביקורתי על החברה ההודית.

האם הפרסומת תוביל לשינוי? לא בטוח. אבל היא בהחלט צעד חשוב בדרך לשם.

דרך BuzzFeed

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן