טרנד הורות חדש: אמהות משאירות את השלייה מחוברת לתינוק במשך 6 ימים

הנה השלב הבא בשגעון הלידה הטבעית: במקום לחתוך את חבל הטבור כמקובל, אמהות משאירות את השלייה מחוברת לעולל עד שהוא ינתק אותה בעצמו, בדרך כלל עד גיל שבוע. קוראים לזה ״לידת לוטוס״ ומסתבר שיש אמהות שבוחרות לעשות את זה.

אדלן אלן פרסמה באתר xojane מאמר ארוך שמסביר על הבחירה שלה להבצע לידת לוטוס שכזאת. העקרון מאחוריו ברור: אלן היא טבעונית שרצתה לבצע את הלידה הכי קרוב לטבע שאפשר.

היא ילדה בביתה, בתוך האמבטיה, ובחרה להשאיר את השליה מחוברת לתינוק. את השבוע בו השליה נשארה מחוברת לתינוק היא מתארת כ״שישה ימים נהדרים של קרבה והתקרבות״.

במהלך הימים האלה, שמרה אדלן את השלייה בתוך נרתיק חסין למים, ודאגה לנקות אותה ואת חבל הטבור כדי שאלה לא יזדהמו. היא מספרת שהתהליך היה טיפה לא נוח מבחינה תפעולית – אך כן היה שווה את זה בסופו של דבר. עד כדי כך שווה עד שגם את הלידה הבאה היא מתכוונת לנהל כך.

אלן משוכנעת בכך שללדת ככה, ״כמו שהטבע התכוון״, היא הדרך הבריאה והטבעית לגדל תינוק חדש. אך האם יש לה גם יתרונות בריאותיים? כלל לא בטוח.

אמנם, לפעמים יכולות להתפתח בעיות דם אצל תינוקות בעקבות חיתוך חבל הטבור, אך אלה מקושרות למקרים בהם חבל הטבור נחתך מוקדם מדי. כל עוד מחכים שהחבל יתייבש מדם ונוזלים (תהליך שיכול לקחת דקות ספורות) – הכל צריך להיות בסדר.

״אין שום הוכחה ליתרון בהשארת השילייה, אבל אני לא יודעת אם יש לכך השלכות שליליות, חוץ מהעובדה שאנשים בכל העולם יחשבו שאתם ממש מוזרים״, הסבירה אחות ל-Jezebel.

לידות לוטוס הן עדיין נדירות מאוד בעולם המערבי, וגורמות בעיקר להרמת גבה. אבל היי, עד לפני מספר שנים גם לידות בג׳קוזי או עם דולפינים או סתם בבית נחשבו למשהו מאוד מוזר והיום זה כבר די נפוץ.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן