האם הרשות למלחמה בסמים תומכת או מתנגדת בהפללת מעשנים?

האם הרשות למלחמה בסמים עומדת בפני שינוי תודעתי היסטורי, במסגרתו היא תצטרף לתומכים בלגלזיציה של מריחואנה? על פי פרומו קצר לקראת כתבה שתשודר בשבת ב״המגזין״ של אושרת קוטלר (ערוץ 10) – התשובה יכולה להיות חיובית.

במהלך הפרומו, שודרו קטעים מראיונות עם בכירים ברשות, בעבר ובהווה, שהודו שצריך לעשות מספר שינויים בדרך בה מתייחסים לעישון המריחואנה בחברה.

״אני חושב שהנזקים שנגישים או קורים לאנשים שמתחילים בגיל 25-30 להשתמש הם נזקים מועטים ואי אפשר לבנות קונספציה על שיעור נזקים מעין אלה.״ אמר חיים מסינג, מי שהיה לשעבר ראש הרשות למלחמה בסמים. ד״ר חיים מהל, ראש אגף טיפול ושיקום ברשות, טען שהחוק צריך לעבור שינוי, התבטא נגד הפללה, ואמר שאולי עדיף שעל שימוש במריחואנה לא יינתן כתב אישום פלילי אלא אזרחי, שיסתכם אך ורק בקנס כספי.

לא מדובר בדעות רדיקליות, בטח שבטח יחסית ל״עלה ירוק״, אך כן מדובר בהתבטאויות חריגות יחסית לבכירי הרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול.

אך האם ההתבטאויות האלה בהכרח מביעות שינוי? לא בטוח. בעמוד הפייסבוק של הרשות למלחמה בסמים פורסמה הבהרה חד משמעית, לפיה היא עדיין מתנגדת לקנאביס ושימוש בו, כמו גם ללגליזציה או לגיטימציה:

חלק נכבד מהמגיבים, שלא במפתיע, לא ממש אהבו את התגובה הזו של הרשות, שמנתוקת מכמה מחקרים מדעיים שטוענים שהקנאביס לא ממש מזיק ואולי אפילו להיפך. למרות קישורים לשלל מחקרים רלוונטים, ברשות בחרו שלא להגיב למגיבים.

הנה מספר תגובות מייצגות:

השאלה הנשאלת היא האם ההתקפה על עמוד הרשות למלחמה בסמים מוצדקת או לא. השימוש ב״עובדות״ שכבר הופרכו מעט צורם, אך לא באמת צריך לצפות מהרשות הזאת, ששמה לה למטרה להלחם בין השאר במריחואנה, פתאום להצהיר בגלוי שהיא דווקא בעדה ושהכל סבבה. אפילו אם לא מסכימים עם זה – אי אפשר באמת לצפות ממנה להתנהג אחרת – במיוחד כל עוד המריחואנה נמצאת מחוץ לחוק.

ומה לגבי הכתבה בערוץ 10? מומלץ לחכות ולצפות בכתבה המלאה בשבת כדי לקבל את ההקשר הרחב יותר בו נאמרו הדברים לפני שהיינו משתמשים בחלקי הציטוטים האלה כדי לחשוב פתאום שכל בכירי הרשות תומכים בעישון.

דרך קנאביס. תודה ל-Bob Zeevi

תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן