שתי תחפושות לא הולמות הוסרו מהמדפים

ליל כל הקדושים, החג המפחיד ביותר בשנה מתקרב אלינו בצעדי ענק ויחול ב31 באוקטובר. בחג זה אנשים מתחילים להתנהג ממש מוזר במקרה הטוב, ולהעליב ולפגוע באנשים במקרה הרע. בארה”ב יצרני התחפושות מנצלים את ההזדמנות להוציא תחפושות מטורפות במיוחד, אבל השנה התעוררה סערה ציבורית יוצאת דופן בגלל תחפושות שלועגות לבעיות נפשיות ורומזות לגזענות.

 

דרך: stores.yahoo.net

בשנת 2011 הוצעה למכירה תחפושת של חולת אנורקסיה באתר HalloweenStore.com. התחפושת עוררה מחלוקת רבה, ואף פורסמה נגדה עצומה באתר Change.org, שהובילה לגניזת התחפושת. אך השנה התחפושת שוב מוצעת למכירה באתר Halloweenparty13.com, תחת השם “אנא רקסיה”, ועם הכיתוב האיום שעורר מחלוקת גם לפני שנתיים, “את לעולם לא עשירה מידי או רזה מידי”.

אם להוסיף לחוסר הרגישות של היצרנים, התחפושת משווקת כ”סקסית”, והיא כוללת שמלה שחורה צמודה מאוד עם מחשוף גדול ועליה מצויר שלד, היא מגיעה עם סרט מדידה למותניים ותג בצורת לב עליו כתוב “אנה רקסיה”.

ללא השם הפוגעני, הכיתוב האיום, התג וסרט המדידה לא הייתה כל בעיה עם התחפושת, מה שמראה עוד יותר על ניסיון מכוון למכור על חשבון מי שסובלים ומתים מאנורקסיה. יצרני התחפושת המקורית, Dreamgirls International, פירסמו את הדברים הבאים בזמנו: “אנו מבינים שחלק מהאנשים לא ימצאו את ההומור השחור הזה מצחיק…ליל כל הקדושים הוא חג אקצנטרי ומזלזל שמאפשר לאנשים לבטא עצמם במגוון רחב של דרכים. בעוד חלק מהאנשים לא יאהבו תחפושת מסוימת, מדובר בשיקול דעת וטעם אישי”. אז מה הצעד הבא: תחפושת של נכה בכסא גלגלים? חולה סרטן? או אולי אישה שעברה הפלה או אדם שעומד להתאבד? 

תחפושת אפרו אמריקאית

julianne

דרך: huffingtonpost.com

ג’וליאן האף הופיעה כך במסיבת ליל כל הקדושים ולא הבינה מה עלול להיות שגוי בצביעת הפרצוף בחום בתחפושת ל-Crazy eyes מהסדרה הפופולרית “כתום זה השחור החדש”. עם פרסום התמונה, הביקורות לא איחרו לבוא והיו קשות במיוחד. היו כאלה שהסתפקו בהערה כי יש טעם לפגם בכך שאדם לבן צובע את הפרצוף שלו כדי להיראות אפרו אמריקני והיו תגובות חמורות בהרבה שכינו את האף גזענית.

דרך: twitter.com

האף הגיבה על הסערה שעוררה בחשבון הטוויטר שלה: “אני מעריצה גדולה של הסדרה “כתום זה השוחר החדש”, ושל השחקנית אוזו אדובה ושל הדמות שהיא יצרה. זו בהחלט לא הייתה כוונתי להראות חוסר כבוד או להשפיל אף אחד בכל דרך שהיא. אני מבינה שאנשים נפגעו מהתחפושת שלי ואני באמת מתנצלת.”.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן