מה הקטע של כל הג’ירפות בפייסבוק?

בשעות האחרונות יותר ויותר ג’ירפות פוקדות את הניוזפיד בפייסבוק שלנו. כמו שבעבר גולשי פייסבוק שינו את תמונתם לזו של גלעד שליט, או הוסיפו לה סרט צבעוני – עכשיו הם הקטע של ג’ירפות.

מה הקטע של הג’ירפות האלה? מדובר בחידה ויראלית שמתפשטת בין גולשי הפייסבוק, ועובדת על העיקרון הבא: מי שמצליח לענות אל השאלה כמו שצריך רשאי להשאיר את תמונת הפרופיל שלו כשהייתה. מי שטועה, לעומת זאת, מתחייב להחליף את התמונה שלו לג’ריפה.

אם נסתמך על כמות הג’ירפות שראינו – מסתבר שאביב גפן אכן צדק בשיר שלו “מיליארד טועים”.

הנה הפוסט המקורי (באנגלית) שהצית את כל הבלגאן, בעמוד הפייסבוק “אתגר הג’ירפה הגדול“:

והנה תרגום השאלה לעברית: “שלוש לפנות בוקר. פעמון הדלת שלכם מצלצל ואתם מתעוררים. אורחים לא קרואים. אלה ההורים שלהם, והם הגיעו לארוחת בוקר. יש לכם צננת של מחית תותים, דבש, יין, לחם וגבינה. מה הדבר הראשון אותו אתם פותחים?”

מדובר באתגר לא כל כך הוגן, כי זו שאלה שיכולה להיות לה אינסוף תשובות נכונות. הנכונה ביותר, או זו שלפחות נחשבת נכונה על פי מי שהגה את האתגר, היא “העיניים” – שזה בעצם הדבר הראשון שתצטרכו לפתוח כדי להכניס את ההורים שלכם הביתה.

האתר הזה מזכיר לנו במיוחד את שלל קמפייני המודעות לסרטן השד, סטייל “על מה את אוהבת לשים את התיק שלך” או “מה צבע התחתונים שלך”. המטרה היא לשנות את תמונת הפרופיל במטרה להרגיש שייכים לאיזושהי קבוצה או מטרה – במקרה הזה השתתפות באתגר די אווילי.

או שאולי אנחנו בכלל טועים, ואם מיליון איש ישנו את תמונת הפרופיל שלהם לג’ירפה את מארק צוקרברג יילך לגן חיות וישחרר את כל הג’ירפות מהכלובים שלהן. בהתחשב בסיבה האמיתית לתמונות הג’ירפה – זו לא נשמעת אופציה כל כך הזויה.

דרך פטריה

תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן