מילאנו: פתאום יער אנכי באמצע השמיים

כתבה: מורן קמינסקי, אפוק טיימס

אדריכלים איטלקים מצאו פתרון אידיאלי לבעיה הירוקה שממנה סובלות הערים הגדולות. הם החליטו לבנות “יערות אנכיים”, כפי שהם מכנים אותם: שני מגדלי מגורים הנישאים לגובה של 80 ו-112 מטר (17 ו-24 קומות) הממוקמים במרכז העיר מילאנו.

מילאנו נחשבת לעיר המזוהמת ביותר באירופה. מכאן בא הרעיון להכניס קצת ירוק. אבל במקום להכניס אותו בשטחי הפארקים המוגבלים בלב העיר, יכניסו אותו במגדלים האנכיים.

עלות שני הבניינים הייתה 65 מיליון יורו, יקרה בחמישה אחוזים מפרויקט רגיל אחר, אבל כוללת יותר מרפסות, עצים, צמחים ופרחים. המרפסות יכילו כ-480 עצים גדולים ו-250 עצים קטנים שגובהם שלושה עד תשעה מטרים, 11,000 צמחים ו-5000 שיחים. העצים ימוקמו על קירות הבניינים.

מחישוב שערכו האדריכלים עולה כי אם היו רוצים לשתול לרוחבה של העיר, הכוללת בתים פרטיים ובניינים, את כמות הצמחייה שתישתל בבניין האנכי, היו נדרשים לכך 50 אלף מ”ר.

בבניינים הותקנה מערכת אנרגיה סולארית. העצים אמורים לטפל באופן טבעי בלחות ובטמפרטורה של הבניין, ובכך גם להפחית את צריכת החשמל. אספקת המים להשקיה של הצמחים תתבצע דרך מערכת של מחזור וסינון מים משומשים שבאים מהדירות.

הפרויקט האורבני האיטלקי התחיל ב-2009. בתחילת דרכו הוא נקרא “היער האנכי הראשון בעולם” וכעת הוא מכונה “הבוסקו האנכי”. העצים הראשונים נשתלו באביב 2012, ועד סוף 2013 תסתיים בניית המגדלים.

מילאנו היא העיר השנייה הכי מאוכלסת באיטליה. היא נחשבת לעיר מטרופולין הרביעית הכי גדולה באירופה אחרי מוסקבה, פריז ולונדון. הבוסקו האנכי אינו רק פרויקט אורבאני יפה, אלא גם פרויקט שמחייה את הסביבה ואת המגוון הביולוגי באמצע העיר ללא צורך להרחיב את העיר באופן פיזי.

הפרויקט גם מאפשר לצמחייה לספוג את האבק באוויר ולסנן את אור השמש. למעשה, זאת אדריכלות ביולוגית המעודדת קיימות סביבתית: הצמחייה סופגת CO2 ואת חלקיקי האבק הנמצאים באטמוספירה, ומנגד מייצרת חמצן.

לקבוצת בוטניקאים שעבדה בפרויקט לקח שנתיים עד שהצליחה להחליט על זני העצים. העצים נבחרו לפי גובהם, צמיחתם ועמידותם. מי שירכוש דירה בבניין ייהנה מנוף צמחי משתנה, בהתאם לעונות השונות.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן