10 עובדות מפתיעות על ה-“סופר קלאסיקו”

כתב: ג’ניה קיפניס

רבים אולי יגידו כי משחק הכדורגל החשוב והמסקרן ביותר הוא גמר המונדיאל, או לפחות, גמר ליגת האלופות. מנגד, יטענו לא מעט אוהדי כדורגל שדווקא המפגש בין ברצלונה לריאל מדריד הוא המותח והמרתק ביותר. ויש סיבות להאמין שהצדק עמם. שתי ענקיות הכדורגל הספרדיות, שהיריבות ביניהן נפרסת על למעלה מ-110 שנים, מהוות את הכוח השולט בכדורגל הספרדי, ויש שיאמרו גם העולמי.

רוצים לטוס חינם למשחק בברצלונה ולראות את מסי ונימאר מקרוב? להשתתפות בהגרלה לחצו לייק וקליק כאן>>

המשחק בין ברצלונה לריאל מדריד, המכונה גם ה-“סופר קלאסיקו” סיפק לאורך השנים שלל תקריות, אירועים וסיפורים פיקנטיים. לרגל המשחק הראשון העונה בין ברצלונה לריאל מדריד, להלן 10 עובדות מגניבות על ה-“סופר קלאסיקו”:

classico2

CC BY-NC-SA 2.0 tetegil

1. ריאל מדריד בחרה בצד המפסיד

מלבד ההתמודדות הספורטיבית בין שני מועדוני הכדורגל הגדולים ביותר בספרד, ליריבות ביניהם גם פן פוליטי. בעת השלטון הדיקטטורי בספרד, תמכה ריאל מדריד ברודן פרנסיסקו פרנקו, בעוד שברצלונה הקטלאנית ייצגה את האופוזיציה לשלטון. האיבה הרבה שרכשה ברצלונה לריאל מדריד התגברה כאשר פרנקו הפך את השפה הקטלאנית ללא חוקית. אה, הוא גם דאג לרצוח את הנשיא של ברצלונה דאז, ז’וזפ סוניול, מה שבטוח לא תרם ליריבות המרה בין כה וכה.

tackle

דרך giphy

2. ברצלונה ניצחה ראשונה

ה-“סופר קלאסיקו” הראשון שוחק בשנת 1902, במסגרת חצי גמר הגביע הספרדי. ברצלונה ניצחה באותו משחק בתוצאה 3-1.

 

3. ריאל מובילה במאזן

עד היום, 224 משחקי סופר קלאסיקו נערכו בין שני המועדונים, כאשר היחס עומד על 90 ניצחונות לריאל מדריד, לעומת 86 של ברצלונה.

messi goal

דרך giphy

 

4. מבול של שערים

במשחקים בין שתי הקבוצות הובקעו עד עתה 739 שערים, עם ממוצע של 3.3 שערים למשחק. אף פעם לא משעמם שם!

free kick

דרך giphy

5. יותר שחקנים עברו מבארסה לריאל

21 שחקנים עשו את המעבר השערורייתי מברצלונה לריאל מדריד, בעוד שרק 12 עשו את הדרך ההפוכה. 13 שחקנים שיחקו בעבור שני הצדדים במהלך ה-“סופר קלאסיקו”, כאשר המפורסם שבהם הוא לואיס פיגו, שלעברו גם נזרק ראש ערוף של חזיר בעת שניגש לבעוט את בעיטת הקרן.

6. 400 מיליון צופים

פרט לגמר ליגת האלופות, הסופר קלאסיקו הוא אירוע הכדורגל הנצפה ביותר ביבשת אירופה. מעל 400 מיליון בני אדם צפו במפגש האחרון בין שתי הענקיות הספרדיות, כאשר 780 שדרנים ופרשנים מ-31 מדינות סיפקו את הסיקור למשחק.

coverage

CC BY-NC-SA 2.0 m0n0lithic

7. הפלסטינים מעדיפים את בארסה

ברצלונה נחשבת לקבוצה אהודה במיוחד בקרב האוהדים הפלסטינים, מאחר ואלו מזדהים עם מאבק הקטלאנים לשחרור מהשלטון הספרדי. בעת משחקי ה-“סופר קלאסיקו”, נוהגים בתי עסק פלסטיניים רבים לתת מספר שעות חופשיות לעובדיהם, על מנת שאלו יוכלו לצפות במשחק.

 

8. מלך השערים

את תואר מלך השערים של המפגשים בין שתי הקבוצות חולקים אלפרד די סטאפנו, שחקן העבר האגדי של ריאל מדריד וליאו מסי מברצלונה, עם 18 שערים לכל אחד. אחריהם נמצא ראול, שחקן העבר והסמל של ריאל מדריד בעשור האחרון, עם 15 שערים. כריסטיאנו רונאלדו, אגב, מתברג “רק” במקום השביעי עם 12 כיבושים.

ronaldo pissed

דרך giphy

9. לא נפגשו בגמר

למרות שמדובר בשניים מהמועדונים המעוטרים ביותר באירופה, ריאל מדריד וברצלונה מעולם לא נפגשו במסגרת גמר ליגת האלופות (או בשמו הקודם, גביע אירופה).

 

10. פאדיחה בעבר הרחוק

התבוסה הגדולה ביותר שספגה ריאל מדריד מברצלונה היתה 6-2 במשחק הליגה שהתקיים ב-2009. לעומת זאת, כדי למצוא את התבוסה הגדולה ביותר של ברצלונה במשחקי ה-“סופר קלאסיקו” יש להרחיק עד לשנת 1935, אז הפסידה הקבוצה מקטלוניה בתוצאה 8-2.

ronaldo 2

דרך giphy

תמונת שער: CC BY-NC 2.0 phy.colin

רוצים לטוס למשחק בברצלונה לראות את מסי ונימאר? להשתתפות בהגרלה לחצו לייק וקליק כאן>>

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן