תרגיל בנקסי בשידור חוזר: ציורים מזויפים נחטפו כמו לחמניות חמות

בנקסי, אמן הרחוב המפורסם בעולם וכנראה שאחד מהאמנים החשובים ביותר בזמננו, ערך לפני כשבוע ניסוי מעניין: הוא שלח בחור אנונימי לפתוח דוכן בסנטרל פארק, שם הוא הציע את יצירותיו במחיר של 60 דולרים לציור. במקור, היצירות האלה שוות מאות אלפי דולרים.

התוצאות של הניסוי הראו שלפעמים אפשר להציע לאנשים אמנות אמיתית מתחת לאף והם לא יידעו. רק שלושה קונים הגיעו אז לדוכן המאולתר, והאינטרנט רעש על הניו-יורקרים שהפסידו את הזדמנות חייהם לקנות אמנות מצויינת (ויקרה) במחירי רצפה.

השבוע התרחש ניסוי דומה – רק הפוך. שלושה אמנים פתחו דוכן שהיה זהה לחלוטין לדוכן של בנקסי מהשבוע שעבר – רק שהפעם כל הציורים היו מזויפים. הם אפילו הצהירו על כך בגלוי, וקראו לדוכן “בנקסי מזוייף” וצירפו לכל ציור תעודת אי-אמינות.

הפעם הדוכן היה הצלחה מטורפת. העוברים והשבים, שכנראה קראו בדיעבד על הטריק של בנקסי, עטו על הדוכן וחיסלו את הסחורה תוך שעה אחת. אמיתי, מזוייף, מה זה משנה? העיקר שהם הפכו לחלק מהסיפור.

השלישיה שמכרה את הזיופים בטוחה שהדוכן שלה היה מוסרי, ואף פעל באותה רוח של בנקסי עצמו. “לא היינו מוכרים שום דבר אם לא היה כל כך הרבה הייפ סביב בנקסי.

וזו היתה הנקודה – רצינו להשלים את ההצרה שלו על המקורות של ההייפ ועל הערך של האמנות. התעלולים של בנקסי יצרו בועה של חוסר וודאות מסביב להכל, ואנחנו יצרנו את ‘בנקסי המזוייף’ בתוך הבועה הזאת”.

מעניין מה בנקסי עצמו היה אומר. יש סיכוי סביר שהוא היה מחייך.

דרך Gawker

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן