תמונות צבעוניות של יהודים בגטו בפולין

לפניכם סדרה של תמונות שואה קצת אחרות: הוגו ייגר, צלם נאצי ואחד הצלמים האישיים של פיהרר גרמניה הנאצית, אדולף היטלר, היה חובב גדול של צילום צבעוני. במהלך מלחמת העולם השניה הוא צילם לא מעט תמונות צבע, ואף הצליח לשכנע את היטלר בשלב מסויים כי “העתיד שייך לתמונות צבעוניות”.

ראו גם: צילומי צבע שלא נראו בעבר מתעדים את מחנה הריכוז דכאו

סדרת התמונות שהוא צילם ב-1939-1940 בגטו קוטנו (Kutno) בפולין מזעזעת מאוד משתי סיבות עיקריות: הראשונה – אנחנו לא רגילים לראות צילומים כאלה בצבע. הצבע מכניס עוד ריאליזם, מקרב אותנו עוד קצת לתמונות מהתקופה הכי אפלה ונוראית בתולדות העם היהודי.

הסיבה השניה מעניינת יותר: למרות שייגר היה נאצי שנהג להסתובב עם צמרת השלטון – הוא צילם דיוקנאות אישיים מאוד של יהודים. בתמונות הצבעוניות האלה אפשר לראות יהודים מחייכים, עומדים, לפעמים אפילו גאים. לא ילדים מרימים ידיים או שלדי אדם עומדים בתור בשביל לקבל פיסת לחם. קוטנו הוא אחד הגטאות הפחות ידועים שהיו בפולין. בתצלומים, שצולמו על פי ההערכה בקיץ 1941, אפשר להתרשם מחיי היום יום בגטו שתושביו נאלצו לגור במגורים מאולתרים תחת כיפת השמים. 

האנושיות הזאת, עם הידע הטראגי שסביר להניח שרוב המצולמים לא שרדו את המלחמה, עושה את ההתבוננות בהם ליותר עצובה.

לא ברור למה ייגר בכלל בחר לצלם את התמונות האלה. רוב הצילומים שלו מזכירים יותר את העבודות ה”רגילות” של הצלמים הנאציים – עם דגש רב יותר על החיילים הגרמנים או העליבות והגועל של היהודים המצולמים. כך או כך – זה מספק הצצה מעניינת לחיים אז, בתקופה הזו שיש לקוות שאף פעם לא נחזור אליה.

דרך iMediaBuzzy. תודה לנטלי ריער.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן