לפני שפותחים את השמפניות: 4 דברים שכדאי לדעת על קרנית פלוג

פורסם לראשונה ב”הכלכלה האמיתית

כאשר לפיד וביבי אומרים שקרנית פלוג הוכיחה עצמה בחודשים האחרונים בתור נגידה, האם הם בדקו בכלל מה היו “הישגיה”? כששלי יחימוביץ’ יצאה מגדרה בשבחים על המינוי, האם היא אי פעם בדקה את משנתה של אותה נגידה? כשנשים שמחו על מינוי של אשה לתפקיד הנגיד-האם הן בדקו בכמה שנות עבודה זה יעלה להן? אז רגע לפני שפותחים את השמפניות -הנה כמה עובדות על הנגידה החדשה.

1. במהלך כהונתה הקצרה כנגידה זמנית גרעון בנק ישראל חצה את ה-40 מיליארד ש”ח!

זאת אכן לא טעות. אותה נגידה שאמורה להיות זו שדואגת למשמעת התקציבית של מממשלת ישראל, הובילה ארגון לגרעון כל כך גדול ,עד שהוא מאיים כבר אפילו לעבור את הגרעון הממשלתי שעליו היא אמורה לפקח. מאז היתה המשנה לנגיד ב-2011 תמכה בהגדלת הגרעון בכ-5 מיליארד ש”ח. רק בחמשת החודשים האחרונים בלבד בהן כיהנה כנגידה בפועל צמח הגרעון של הבנק ביותר ממיליארד ש”ח. חשוב להבין כי גרעון בנק ישראל הוא חלק בילתי נפרד מהגרעון הממשלתי, כך שביחד מדובר בגרעון שכבר חצה את ה-80 מיליארד ש”ח, שיפלו על משלמי המיסים. הסיבה שהגרעונות רשומים כנפרדים היא רק כתוצאה מהחלטה טכנית הנובעת מעצמאות בנק ישראל.

מקור: בנק ישראל

 

 

2. התוכנית של פלוג : העלאת גיל הפרישה לנשים.

אומרים תמיד שלממשלה שוחרת שלום יש יותר לגיטימציה בקרב הציבור לצאת למלחמה. על אותו משקל כנראה שתהיה יותר לגיטימציה לאשה להוביל את המאבק להעלאת גיל הפרישה של הנשים ל-67. במקום לשנות את השיטה כך שתנצל את ההתפתחות הטכנולוגית ואת תקופת השפע לצורך הפחתת כמות ושנות העבודה, פלוג חושבת דווקא שאנחנו צריכים לעבוד יותר. הנה מה שאמרה פלוג לפני כשנה וחצי לכלכליסט:

” אי אפשר להתעלם מהשינויים בתוחלת החיים צריך להעלות מהר את גיל הפרישה לנשים ל־64, ואחר כך בצורה מדורגת ל־67. ההחלטה שקיבלה הכנסת שלא לעשות זאת היא החלטה קצרת רואי”.

3. פלוג היתה מאלה שלחצו על הממשלה לבצע העלאות מיסים ישירים וגם עקיפים באופן גורף לכל המעמדות

הנה מה שאמרה באותו ראיון לפני כשנה וחצי:

“לדעתי, העלאת המסים צריכה להיות בתמהיל שיכלול גם העלאת שיעור המע”מ, וגם עלייה במסים הישירים, בהיקף כולל שיקטין את הגירעון לממדים של בערך 2.5% מהתוצר, שהוא פחות או יותר הגירעון המקסימלי שיבטיח שאם נהיה בצמיחה של 3%–3.5% תהיה ירידה במשקל החוב בתוצר. לזה צריך להיערך, בהנחה שלא יהיה משבר באירופה”.

4. חולמים על דירה? לפלוג יש חלומות אחרים

בארבעה חודשים הקודמים הוכיחה פלוג שלמרות פרסום דוח חטיבת המחקר בבנק, שהתריע מפני התפתחות בועה בנדל”ן, היא לא נרתעה מלנפח אותו עוד והורידה את הריבית. רמז לתוכניות הבאות של פלוג, הביא היום יושב ראש המועצה המינהלית של בנק ישראל, דן פרופר. כשנשאל ברשת ב’ בתוכנית צבע הכסף” כיצד מתכוונת פלוג להתמודד עם בעית הדיור, ענה שזה בכלל לא האתגר העיקרי שלה. לטענתו ,מה שיעסיק את ד”ר פלוג הוא הגברת הצמיחה והורדת ערך השקל. מה שלא ציין פרופר בראיון, הוא שהדרך של בנק ישראל כיום ליצר צמיחה ולהוריד את ערך השקל נעשית בין השאר על ידי ניפוח בועת הנדל”ן. אופס.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן