מחאה צרכנית בפייסבוק: לא קונים מפרוקטר אנד גמבל (תגובה)

איך קורה שחברה עם היקף מכירות של יותר ממיליארד שקל בשנה אינה משלמת מיסים? על פי תחקיר שפורסם ב”גלובס” עולה כי חברת הענק פרוקטר אנד גמבל מצאה דרך להתחמק מתשלום מס בישראל – והצרכנים זועמים.

על פי גלובס, P&G מבצעת את הרישום של הכנסות החברה ממכירות בישראל בסניף השוויצרי שלה, שם שיעורי המס נמוכים יותר. כך, למרות שלחברה יש חברת בת ישראלית שאמונה על תפעול ומכירות מותגי החברה בארץ – חברת הבת הזאת לא רושמת הכנסות או רווחים, ולכן פטורה מתשלום מיסים – מיסים שהיו יכולים להכניס לקופת המדינה 26.5 מיליון שקלים בשנה.

להטוט המיסים הזה, שוודאי מאפיין חברות בינלאומיות רבות, עצבן לא מעט צרכנים פוטנציאליים – שיצאו בקריאה להחרים את כל מוצרי החברה עד שזו לא תתחיל לשלם מיסים.

יוני לוי היה הראשון לעשות זאת, עם סטטוס שהופץ דרך “סטטוסים מצייצים” וזכה שם לתהודה רבה. לאחר מכן נפתח עמוד הפייסבוק “מגלחים לנו את הצורה פרוקטל גמבל” שצבר במהלך סוף השבוע כ-3,600 תומכים.

פרוקטר אנד גמבל מפיצה מותגים רבים במיוחד בתחום התמרוקים והטיפוח, ביניהם ג’ילט, אריאל, Oral-b, טייד, פיירי, פאמפרס ועוד.

ההתעוררות הצרכנית הזאת, שמזכירה את השלבים הראשונים של מחאת הקוטג’, מעוררת התפעלות, אך לא כמו בתנובה כאן אנחנו מדברים על חברת ענק בינלאומית, שיכולה בקלות לא לספור ירידה במכירות המוצרים בישראל. עם זאת, זה מסר ברור לחברות כאלה: אם אתם רוצים להכנס לישראל – הואילו לשלם מיסים בהתאם.

מפרוקטר אנד גמבל נמסר ל”גלובס” בתגובה: “פרוקטר אנד גמבל אינה מייצרת או מפיצה מוצרים לישראל. לפרוקטר אנד גמבל יש חברת שירותים בישראל, המשלמת לממשלת ישראל את כל המסים שהיא מחויבת לשלם על-פי חוק בגין השירותים המבוצעים בישראל. פרוקטר אנד גמבל מוכרת את מוצריה למפיצים עצמאיים, שמייבאים ומפיצים את מוצריה בישראל, ומאפשרים לצרכנים ליהנות ממוצרים באיכות גבוהה. פרוקטר אנד גמבל משלמת את כל המסים המוטלים עליה על-פי חוק בכל המדינות ברחבי העולם”.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן