החופרים גילו מומיה בת 300 שנים במצב מושלם, הפכה שחורה תוך שעות

ארכיאולוגים בסין טרודים בימים אלו בתעלומה מוזרה במיוחד. הם מצאו שלושה ארונות קבורה בני 300 שנים, בתוך שניים מהם הם גילו מומיות שכל שנותר מהן הוא עצמות, ואילו בארון השלישי הם גילו מומיה של גבר שהשתמרה בצורה כמעט מושלמת.

למרות זאת, שעות ספורות לאחר שפתחו את ארון הקבורה שלו, מומיית הגבר הפכה שחורה לחלוטין והחלה להעלות צחנה.

המומיות נמצאו באתר קבורה נסתר, תחת אתר בנייה בשיונג צ’אנג שבמחוז האן במרכז סין, בבור שעומקו 2 מטרים. על פי הבגדים של מומיית הגבר, הארכיאולוגים משערים כי מדובר בפקיד בכיר בשושלת צ’ינג הקדומה. על פי ד”ר לוקאס ניקל, מומחה לאומנות וארכיאולוגיה סינית מאוניברסיטת SOSA שבלונדון, מומיית הגבר לא עברה תהליך של שימור כימי. ככלל, הסינים לא נהגו להשתמש בטכניקות שימור כאלו. אך כאשר היה מדבר באישים חשובים, בתקופת שושלת צ’ינג ניסו להגן על הגוף מפני ריקבון. היה להם חשוב שהגופה תשתמר בשלמותה, מתוך אמונה בחיים שלאחר המוות. לכן, עבור אישים חשובים שלא מן המלוכה הקיסרית, הם השתמשו בארונות קבורה מסיביים, שהונחו בתוך תאי קבורה יציבים. עבור הקיסרים ומשפחותיהם, הם בנו מוזוליאום, שמטרתו הייתה לשקף את המת כפי שהיה בחיים, כך שיוכל להמשיך בחיים דומים גם לאחר המוות.

שושלת צ’ינג שלטה בין השנים 1644-1912 והייתה השושלת הקיסרית האחרונה בסין, לפני שסין הפכה לרפובליקה. היא ידועה כשושלת שידעה לשמר היטב את גופות המתים שלה. בשושלת זו, נהגו לשמר גופות של אישים חשובים שאינם בני מלוכה. במקרה זה, ככל הנראה, ארון הקבורה צופה לקה וכוסה בפחם, מנהג שהיה נפוץ בשושלת זו. שכבות אלה מנעו מבקטריות לחדור לתוך ארון הקבורה. אם אכן נעשה תהליך כזה של שימור על מומיית הגבר, הגופה אמורה להתחיל בתהליך הריקבון הטבעי עם פתיחת ארון הקבורה, והופכת לשחורה במגע עם האוויר ומתפרקת.

החוקרים מקווים שהממצא הזה יעזור להם להבין טוב יותר את טקסי הקבורה של שושלת צ’ינג ואת דרכי שימור הגופות שלהם.

דרך: hinews.cn

דרך: news.dayoo.com

河南周口工地挖出清朝官服干尸 次日失踪(组图)

דרך: hinews.cn

דרך: news.dayoo.com

河南周口工地挖出清朝官服干尸 次日失踪(组图)

דרך: hinews.cn

תמונת שער: hinews.cn

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן