אחד המקרים הגרועים של בריונות מקוונת נגד נערה עם צרכים מיוחדים

סיפורי בריונות דיגיטלית הם רבים ומוכרים, אבל הסיפור הבא יצליח להפתיע ברמת הרוע האנושי שטמון בו גם את מי שכבר שמע סיפור או שניים. שיה שאוואן, שגרה בעיר פלנו בטקסס, היא נערה בת 18 עם צרכים מיוחדים. בזמן הלידה המוח שלה לא קיבל מספיק חמצן, ולכן השאיר אותה פגועה: כיום יש לה יכולת מנטלית של ילדה קטנה.

זה לא מונע ממנה לנסות לחיות חיים רגילים. היא הולכת לתיכון רגיל, משתתפת בפעילויות ספורטיביות ואף חברה פעילה בנבחרת המעודדות הבית ספרית. יש לה חברות רבות – אבל מסתבר שגם לא מעט שונאים.

לפני שמונה חודשים התחילה שיה לקבל הודעות נאצה לטלפון הסלולרי שלה. ההודעות, שמגיעות ממספרים רנדומליים שאי אפשר להתחקות אחריהם, מספרות לה שהיא זונה, שהיא תלך לגיהנום, שהיא מכוערת, שהיא חריגה וכו’.

דרך Imwithshea

“היא כל כך מתוקה וחסרת אונים, ואני ממש מתוסכלת כי אין לי כל אפשרות לגלות מי זה”, אמרה אמה של שיה “אני רק רוצה למצוא את ההורים ולהגיד להם, ‘מה עשיתם? אתם בכלל יודעים מה הילדים שלכם עושים'”?

אבל ההודעות, כאמור, אנונימיות, והכאב של שיה ושל משפחתה גדול. לא ברור איזה ילדים מוצאים הנאה בלקלל ילדה עם צרכים מיוחדים, ואיזה סוג של חינוך הם עברו בבית כדי להגיע לזה. האם החליפה את מספר הטלפון של בתה כדי להימנע מההטרדות אך זה לא עזר וההתקפות המילוליות אף הפכו קשות יותר. 

החדשות הטובות הן שיש גם אנשים קצת יותר טובים מהזבל האנושי שממרר את חייה של הנערה. אמה של שיה פתחה עמוד פייסבוק, “אני עם שיה”, שמספר את סיפורה ויוצא באופן כללי נגד בריונות דיגיטלית. העמוס צבר תוך זמן קצר מעל ל-50,000 לייקים, ושיה עצמה הפכה לבחורה הכי פופולרית באיזור, עם הזמנות רבות לאירועי ספורט שונים וכתבות מעודדות בערוצי הטלוויזיה. מארק קיובן וקבוצת הדאלאס מבריקס שמעו על ההטרדות ועודדו את שיה ומשפחתה במסר אוהב מרחוק.

קשה שלא לחוש זעם על מקרה זה שמשלב רוע אנושי טהור של בריונים פחדנים המסתתרים מאחורי אנונימיות ומנצלים אותה כדי לפגוע בנערה תמימה שכל חטאה הוא להיות שונה. סביר להניח שהסיפור של שיה לא יהיה האחרון מסוגו שנשמע – אבל ככל שמקרי הבריונות הדיגיטלית עולים כך גם צריך לגבור הסיקור שלהם – בתקווה שהדור הבא של ההורים כבר יהיה מודע מספיק כדי לחנך את ילדיהם לא להשתתף בלינצ’ים כאלה על נערים חסרי ישע.

דרך Viral Nova. תודה ליובל שחורי על הטיפ!

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן