10 המקומות המיוחדים שאפשר לראות בהודו

זה השבוע השני שאנו חוגגים ב-flyeast עם הודו.
הודו זו תת היבשת שמושכת אליה אלפי מטיילים ישראלים מדי שנה מלאה באטרקציות בפלאי טבע, מקדשים, ארמונות, שווקים ססגוניים ואנשים מיוחדים.
למען אלו שביקרו בהודו ומעוניינים לגלות מקומות חדשים – וכמובן למען אלו שרק מתכננים טיול למדינה נפלאה זו, אנו מביאים את רשימת עשרת המקומות המיוחדים בהודו (לא, אין פה דלהי או מומבאי).

1. שבטי הואדי במדינת גוג’רט

שבט ואדי

גוג’ראט שנמצאת דרומית לרג’יסטאן היא ללא ספק אחת המדינות מלאות המסתורין בהודו, ושבט הוואדי הוא הדוגמא הטובה ביותר לכך. שבטי הואדי הם ‘קוסמי נחשים’ מקצועיים. החל מגיל שנתיים ילדי הוואדי לומדים את השיטות העתיקות שבעזרתן ניתן לקחת נחש מבית הגידול הטבעי שלו, ולשלוט בו. אין ספק שהמראות המוזרים ביותר בביקור בכפר הן אלו של כיתת לימוד בה הילדים יושבים עם נחשי קוברה ארסיים ללא כל חשש.

2. אי המאג’ולי

Majuli Island

אי המאג’ולי אשר נמצא בנהר הברהמאפוטרה שבחבל ארץ אסאם (ליד מדינת בהוטן) הוא מקום נוסף שכדאי מאד לשים אליו לב בביקורכם בהודו. באי תמצאו שלל אטרקציות תיירותיות בדמות ציפורים נדירות שעוברות דרכו במסלול הנדידה שלהן, כלי החרס המיוצרים בו, תרבות אתנית, וכן מגוון סגנונות ריקוד של המקומיים החביבים.

3. מקדש Varaha

מקדש ואראהא, הודו

אחד המקדשים היפים והמיוחדים ביותר שתראו בהודו. מקדש Varaha נחצב בתוך מערה כבר במאה ה-7 לספירה ונחשב היום לדוגמא קלאסית של הארכיטקטורה ההודית העתיקה. המקדש ממוקם ב- Mamallapuram שבמדינת Tamil Nadu. ייחודו ויופיו של המקדש זיכו אותו בכניסה לרשימת אתרי מורשת עולמית של אונסקו.

4. ארמון הג’אל מאהל – ארמון המים

ארמון ג'אלמאהל

לא – אין לנו טעות. אנחנו לא מתכוונים לטאג’ מאהל שבאגרה כי אם לארמון ששוכן בג’איפור בירת ראג’יסטאן. בביקור בראג’יסטאן ניתן למצוא כמה וכמה אטרקציות, ביניהן ארמון הרוחות, אולם הקולנוע הגדול בעולם
(1237 מקומות), אך אנו ממליצים לכם לא להתעצל וללכת לראות את הג’אל מאהל – מה שהיה ארמון הקיץ של המהרג’ה. הארמון המדהים ממוקם במרכזו של האגם ונחשב פלא ארכיטקטוני. תיירים המגיעים לארמון זוכים לראות נוף ציורי של האגם ושל העמק שנמצא מסביבו. כיום משמש הארמון במלון מפואר הזוכה כל שנה בפרסים יוקרתיים.

5. גשרי שורשים של Meghalaya

גשרי שורשים

מגאלאיה שבצפון מזרח הודו, ממש מתחת לבהוטן, היא אחד המקומות המרהיבים בעולם. בגובה של 2 קילומטרים ובין ענני מונסון, היא מחזיקה בתואר אחד המקומות הרטובים ביותר בעולם – אם לא הרטוב ביותר: בעבר, בתקופה של שנה, ירדו פה גשמים בכמות של 25 מטרים!
כמקום השוכן בטבע הפראי תושבי המקום נאלצו להתמודד לא פעם עם איתני הטבע ובינהם – נהרות גועשים מכמויות המים. הפתרון – שורשי העצים החזקים והפראים שלצידי הנהרות: בשיטתיות מדהימה תושבי המקום קושרים את שורשי העצים זה לזה ויוצרים גשרים מגדה אחת של הנהר- לשניה. השורשים הללו הם של עצי גומי, שגדלים ומתפתחים כל הזמן, וע”פ תושבי המקום מדובר בגשרים שהם כבר בני 500 שנה, וכל גשר יכול לשאת עליו 50 איש בו זמנית. אם אתם בסביבה – אתם חייבם ללכת ולראות את הדבר המדהים הזה!

רק במהלך “שבוע הודו” הצעות מיוחדות לטיסות מהמומחים למזרח

לחצו כאן

6.אגם פנגוג

אגם פנגוג

אם אתם מטיילים בלדאק ומעוניינים לראות פלא אמיתי ומרהיב ביופיו – אתם חייבם ללכת לאגם פאנגונג שבחבל פנדור. מדובר באגם שצידו האחד בהודו והשני- בטיבט.
האגם כאילו צבוע במכחול כחול וסביבו שרשת הרים ופסגות מושלגות – פשוט גן עדן מרהיב ומהפנט.

7. שמורת הטבע Thekkady

שמורת טבע

שמורת הטבע הממוקמת ב Kerala ידועה בזכות גודלה העצום (360 ק”מר) והמגוון הגדול של החי והצומח שבה. בשומרה המרהיבה תוכלו לראות יערות, אגם וכמובן את גולת הכותרת שלה, הפילים ההודים שמסתובבים באופן חופשי בטבע המופלא.

8. המקדש של 1000 הנדבכים

המקדש של 100 הנדבכים - הודו

מקדש מינאקשי שבמדוראי, טמיל נאדו, הוא אטרקציה תיירותית המושכת אלפי תיירים. המקדש המרהיב הזה הוא יצירה שפשוט קשה לתפוס את גודלה ויופיה.
חלק ממקדש מינאקשי הוא ‘מקדש 1000 הנדבכים’ שהוקם בשנת בשנת 1569, ועד היום משאיר חוקרים ומהנדסים שתוהים כיצב בלפני 500 שנה שילבו מראה אמנותי מרהיב עם מיומנות הנדסית מתקדמת.

9. אגם לוקטאק

אגם לוקטאק

אגם המים המתוקים הגדול ביותר בצפון הודו בחבל ארץ מאניפור.
ייחודו שלה אגם המרהיב, מלבד היותו גדול מאד, הוא בצמחיית המים היפה שצפה בו ויוצרת צורות מרהיבות ומיוחדות. כמובן שבעצם היותו מוקד משיכה לתיריים, לאגם חשיבות גדולה בכלכלתה של מאניפור והמקומיים עושים מאמצים רבים לשמר ולתחזק אותו.

10. Cherrapunji

צ'ראפוגי

אם בסעיף 5 דיברנו על הגשרים של מגאליאה , פה אנו מבקשים להפנות את תשומת לבכם למקום השני הגשום ביותר בעולם :Cherrapunji – עיירה במחוז קאהסי שבמזרח מדינת מגאלאיה. בעבר החזיקה העיירה מספר פעמים בתואר המקום הגשום ביותר בעולם (לדוגמה, בשנת 1860 עם 1,045 מ”מ גשם בשנה!), אך מדידות חדשות שהונהגו שללו ממנה את התואר כמה פעמים. בכל מקרה, כמויות הגשמים וההנוף הפראי, יוצרים כמה מהמראות היפים ביותר בעולם, הכוללים מים, סלעים וצמחיה. מומלץ מאד!

רק במהלך “שבוע הודו” הצעות מיוחדות לטיסות מהמומחים למזרח

לחצו כאן

ולסיום: צפו בסרטון המדהים שמכניס לאווירה של “גואה” דרום הודו

התמונות בכתבה באדיבות ערוץ +הודו

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן