זוג שבנה לעצמו בית הוביט ירוק ייאלץ להרסו

לפעמים לא משתלם לנסות לחיות בכוחות עצמכם ולעשות זאת באופן שמועיל לסביבה. צ’ארלי יו ומייגן וויליאמס הם זוג צעיר (פלוס תינוק) שבנו לעצמם בית בצפון פמברוקשייר. את הבית הם בנו לגמרי לבד ורק מחומרים טבעיים, והתוצאה המקסימה נראית משהו שנלקח מהארץ התיכונה של “שר הטבעות” ו”ההוביט”.

הבעיה? “בית ההוביט” הזה נבנה ללא ההיתרים הדרושים – וכעת הרשויות דורשות להרוס אותו. התירוצים של הזוג הצעיר, על כך שלבנות את הבית הזה היה הדרך היחידה בה הם היו יכולים להשיג לעצמם קורת גג ועל כך שלדעתם הרשויות צריכות לעודד בנייה ירוקה ולא להרוס אותה לא ממש עזרו להם – ונגד הבית הוצא צו הריסה.

“בנינו את הבית הזה כדי שיהיה לבן שלנו סביבה בריאה לגדול בה”, אמר צ’ארלי: “נולדנו באיזור הזה, התחנכנו כאן, כל החיים שלנו כאן. לא היינו רוצים להיות בשום מקום אחר”.

הסיבה הרשמית לצו ההריסה היא שמפקח הבנייה של האיזור קבע שהוא אינו מתאים לאופי ולמראה הכללי של האיזור. “היתרונות בבנייה ירוקה לא עולים על הפגיעה באופי של האיזור”, הוא כתב בדו”ח שלו.

סיבה קצת מוזרה – בעיקר כי על פי התמונות ניתן להתרשם שלא מדובר באיזו מפלצת מכוערת, אלא בבית מאוד יפה ומיוחד, שרק מוסיף אופי לאיזור. זה לא תירוץ לבנות ללא היתרים כמובן, אבל יהיה נחמד אם הרשויות יזכרו לפעמים שלפעמים “אופי” זה משהו בנוצר בצורה אורגנית, בעקבות הצרכים של הקהילה, ושלא חייבים להרוס כל מה שנראה קצת אחרת.

החדשות הטובות? הבית העגול וההוביטי הזה ריגש לא מעט גולשים ברשת, שמיהרו לפתוח עצומות למניעת הריסתו. ביום שבת עדכן הזוג בעמוד הפייסבוק שלהם שהבית עדיין עומד, והם אופטימיים לגבי זה שבסופו של דבר המועצה תאפשר להם להמשיך לגור בו.

דרך Daily Mail

תודה ל-Yiftah A. Harris

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן