הביולוג גילה מין חדש של קרציה בתוך האף שלו

זה כנראה אחד מהגילויים המדעיים הכי מגעילים בהסטוריה של האנושות: טוני גולדברג, ביולוג אמריקני, חזר לאחרונה מסיור מחקר באפריקה. אחרי יומיים בבית, הוא גילה לפתע שביחד איתו חזרה הביתה אורחת בלתי צפוייה: קרציה שנכנסה לו ישר לתוך האף.

גולדברג לא איבד את רוחו, ובעזרת זוג מלקחיים ומראה הצליח להוציא את הקרציה המטרידה מאפו. ואז, במקום לזרוק אותה לכל הרוחות כמו שכל אדם שפוי היה בוחר לעשות (אחרי שהיה מתעלף כמובן), הוא החליט לשלוח את הקרציה לבדיקת DNA. בכל זאת, ביולוג.

כשהביולוג שלנו השווה את ה-DNA של קרציית האף שלו לארכיון הקרציות הלאומי שבאוניברסיטת דרום ג’ורגיה, הוא גילה שאין לקרציה שלו אח ורע. מה שאומר שככל הנראה מדובר במין חדש לגמרי של קרציה. ולחשוב שהכל היה יכול להיגמר אחרת לגמרי בשימוש אגרסיבי בטישו.

תמונה: Shutterstock

“כשאתה מבין שיש לך קרציה בתוך האף, צריך המון כח רצון כדי לא לקלף את כל הפרצוף שלך”, אמר החוקר הגאה: “הסקרנות המדעית שלי איזנה את חוש הגועל שלי”.

החוויה המשונה הזאת גם גרמה לגולדברג לפתח תאוריה חדשה בנוגע להעברת מחלות אצל קופים. גולדברג מאמין שלקרציות, שנוטות להכנס לאפים של הקופים, יכול להיות תפקיד משמעותי בהדבקה של מחלות שונות מקוף לקוף – תיאוריה שהוא וודאי ימשיך לבדוק בעתיד.

נקווה שבהמשך הבדיקה שלו הוא לא יצטרף להכניס שום חיה מוצצת דם נוספת לאף שלו.

דרך io9

תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן