בית המשפט הודיע לאדם חי שמבחינה חוקית הוא מת

הרגשתם פעם שהביורוקרטיה הורגת אתכם? ספרו את זה לדונלד א. מילר ג’יוניר, אזרח אמריקני בן 61, שעל פי בית המשפט הוא בכלל מת. מילר ג’וניר ניסה לשנות את הסטטוס הבעייתי ולקבל בחזרה את מספר תעודת הזהות שלו – אך בבית המשפט סירבו להחזירו לחיים, והבהירו לו שמוות זה סטטוס שאי אפשר לחזור ממנו חזרה.

הסיפור המוזר הזה מתחיל לפני כמעט עשרים שנה. בשנת 1986 היה דונלד שלנו אלכוהוליסט מובטל, שבשלב מסויים החליט להפרד מחייו הישנים. הוא ארז מזוודה, עזב את אישתו ובנותיו – וברח בלי להגיד מילה.

אחרי מספר שנים של היעדרות, אישתו של מילר פנתה לרשויות, ואלה הכריזו על מילר כמת על פי הנהלים המקובלים בעניינים של היעדרות ממושכת. בעקבות שינוי הסטטוס של בעלה, התחילה האישה לקבל הטבות מביטוח לאומי שעזרו לה לגדל את בנותיה.

ואז, ביום בהיר אחד, החליט דונלד שבא לו לחזור. הוא הופיע בביתו של אישתו לשעבר (שכבר התחתנה מחדש עם אחר), וגילה להפתעתו שהוא מת. בבית המשפט הוא סיפר על הבריחה שלו ועל שנות ההיעדרות: “לקחו ממני את המשכורת והרגשתי שלא נותר לי שום דבר. זה נמשך יותר ממה שציפיתי שזה יימשך. פשוט הסתלקתי, והגעתי כל מיני מקומות שונים”.

כעת, דורש דונלד שירשמו מחדש את מספר תעודת הזהות שלו ויאפשרו לו לחיות כאזרח אמריקאי חי וקיים. רק מה – לבית המשפט אין ממש תקדימים בנושא הזה, והשופט טען שהוא אינו מסוגל, מבחינה בירוקרטית, “להחזיר לחיים” מספר תעודת זהות שנחשב למת. “אני לא יודע איפה זה משאיר אותך, אבל בכל הנוגע לחוק – אתה מת”, הוא אמר למילר.

אכן – בירוקרטיה במיטבה. מצד שני, אולי בעצם עדיף להיות מת ככה: אפשר לעשות כל דבר שרוצים בלי יותר מדי השלכות. לא שמישהו שנטש את משפחתו בלי להגיד מילה חשב יותר מדי על השלכות גם בחייו – אבל בכל זאת.

דרך Gawker

תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן