10 הדברים הכי מעצבנים שאנשים עושים

זה מפתיע, אך במחקר החדש לא עלו על זה שאחד הדברים הכי מעצבנים הוא בזבוז כספי ציבור על מחקרים הזויים. במחקר בריטי שנערך לאחרונה בדקו חוקרים מהם ההרגלים של אנשים אחרים ברשתות החברתיות ובחיים בכלל, שהכי מעצבנים אותנו והיינו רוצים שהם ימנעו מהם.

המחקר נערך בידי חוקרי מנוע החיפוש של מיקרוסופט, Bing, ובמהלכו נשאלו 2000 בריטים על ההרגלים היומיומיים שלהם, ועל ההרגלים של אחרים שמעצבנים אותם.

Bing ערכו את המחקר כחלק מקמפיין לקידום מנוע החיפוש שלהם, Bing It On campaign. המטרה שלהם היא להראות שאנשים משתמשים במנוע החיפוש היריב Google מתוך הרגל, בעוד שזה לא בהכרח מנוע חיפוש טוב יותר. כחלק מהקמפיין שלהם, Bing יקימו אתר שמטרתו לבדוק האם אנשים מעדיפים אותם או את גוגל.

די לעדכן בסטטוסים מעצבנים! לא אכפת לנו מה אכלתם בצהריים!

בריאן קיליי, שעמד בראש המחקר, אמר שהמחקר מצא מספר עצום של דברים שהבריטים עושים מתוך הרגל. לפי פרופסור קווין דוטון, מומחה למדע של ההשפעה החברתית, “כולנו עושים דברים יומיומיים מתוך הרגל, בלי לחשוב”. הוא מוסיף ש “למעשה, רוב הזמן אנחנו ‘הולכים כמתוך שינה’ בחיי היומיום שלנו. למרות שההרגלים הברורים ביותר מראים על הרצון בסדר, כולנו היינו קופצים על ההזדמנות ללמוד משהו חדש”.

1. סטטוסים בנאליים

מהמחקר עולה, שארבע מכל עשרה בריטים מעוניינים שחבריהם ומשפחתם יפסיקו לעדכן אותם בפייסבוק בסטטוסים מטופשים וחסרי משמעות. בבריטניה סטטוס כזה יהיה משהו בסגנון “אני שותה כוס תה מרענן ומרגיע”, בארץ כנראה זה יתורגם ל”אכלתי פלאפל מדהים, פריך ומזין”.

כשאתם מעלים תמונה שלכם מהופעה, זה נראה ככה וזה מעצבן.

2. תמונות עצמיות (סלפיז)

החוקרים גם מצאו שכמעט רבע מהאנשים היו מתים שחבריהם ומשפחתם יפסיקו לעדכן אותם בתמונות Selfies ברשתות החברתיות השונות. עוד עולה שגברים הם ה”עבריינים” הגרועים ביותר בתחום הזה, ושהסיכוי שיעלו תמונת Selfie לרשתות החברתיות גבוה פי שתיים מאשר נשים.

איך אתם אוהבים את נייר הטואלט שלכם, מקופל או מעוך?

3. התעצבנתם? תנו בלייק!

אך אנשים נוטים לעצבן אותנו גם במקומות אחרים, לא רק ברשתות החברתיות. החוקרים מצאו ש35% מהאנשים היו מעוניינים שאחרים יפסיקו להשתמש במילה הפייסבוקית Like בתוך משפט מחוץ לרשת החברתית הבולענית.

איך זה באמת נראה כשאנשים מעלים תמונה שלהם עם אוכל.

4. סמרטפון ברשות הרבים

ההרגל הטכנולוגי הכי מרגיז אצל אחרים על פי הסקר הוא phubbing, אותו אקט בו אנו משתמשים בטלפון כשאנו בחברת אחרים, ונתפס אצל כחוסר נימוס מוחלט.

Selfie בשירותים? באמת?

5. סטוקינג לאקסים ברשתות חברתיות

די לעקוב אחרי אחרי האקסים! get a life

 

סריקת הפרופילים החברתיים על ידי האקסים שלכם דווחה על ידי הנשאלים כאחת הפעילויות הכי מעצבנות – לא התקשורת הישירה אלא עצם העובדה שאותם אקסים עלולים לעקוב אחר כל פעילות שאתם עושים.

6. לשפוט אנשים על פי המכשיר הנייד שלהם?

אנשים עם מכשיר נוקיה ישן, זה בשבילכם!

שמעת אותי! אני אשתמש באיזה טלפון שבא לי!!!

7. צילום מנות באינסטגרם

מעבר לעובדה כי להוציא לאנשים את העיניים זה פשוט מגונה, ברוב המקרים התוצאה האסתטית לא הופכת אתכם להלמוט ניוטון של צילומי האוכל.

8. פקיקת מפרקי האצבע

23% מהנשאלים ממש נגעלים ומצטמררים כשהם שומעים אחרים פוקקים את מפרקי האצבע שלהם. ובצדק.

פשוט לא!

9. כסיסת ציפורניים

17% מהנשאלים כוססים ציפורניים, ו-28% מדווחים שדעתם מוסחת כשאחרים כוססים ציפורניים.

תשייפו במקום, עדיין מעצבן אבל פחות.

10. מושב אסלה מורם

המחקר גם בדק מה מעצבן אנשים במערכות יחסים. כמחצית מהנשים מעוניינות שבן זוגם ישנה הרגל כלשהו שמעצבן אותן, ו17% רוצות שבן זוגן יפסיקו להשאיר את מושב האסלה כשהוא מורם. 90% אמרו שיהיו מוכנים לשנות את ההרגלים שלהם אם זה יספק להם חוויות חדשות.

 

לצד ההרגלים שהכי המעצבנים אצל אחרים, החוקרים גם בדקו מהם ההרגלים הנפוצים ביותר בקרב הבריטים. כ85% טענו שיש להם הרגל אחד לפחות, אך רק מחצית טענו שהם מבצעים את ההרגל באופן יומיומי. מסתבר שמחצית מהאנשים יושבים כל יום באותו מקום בבית בעת ארוחת הערב.

הרגל הזוי נוסף הוא התעסקות בנייר הטואלט, כ17% מהאנשים מקפלים את נייר הטואלט בעת השימוש. בעבודה, 1 מתוך עשרה אנשים משתמשים באותה כוס מידי יום, ואחד מתוך 5 אנשים קוראים את מכתב האימייל שלהם 5 פעמים לפני שהם שולחים אותו.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן