אוהבים את החתול שלכם? אל תלטפו אותו

המחקר הבא עלול להרגיז את אוהבי החתולים. ככל הנראה ידעתם את זה קודם אבל עכשיו גם יש לזה הוכוחת מדעיות, כי למדענים יש הרבה זמן פנוי.

ראו גם: החתול שלכם רוצה להרוג אתכם

המחקר גילה שיש חתולים שהובחן אצלם דחק גובר אם מלטפים אותם לעיתים קרובות. לפי המחקר, רמת הסטרס של החתולים תלויה בקבוצה אליה הם משתייכים: חתולים שאוהבים שמלטפים אותם, חתולים שממש שונאים מגע וכאלו שרק מוכנים לסבול את זה אך אינם נהנים מזה. כנראה שהקבוצות הללו תקפות גם לגבי בני אדם שאנחנו מכירים.

המחקר התפרסם ב-The Journal Physiology and Behavior, והוא חלק ממאמר בעל השם המפלצתי: Are cats (Felis catus) from multi-cat households more stressed? Evidence from assessment of fecal glucocorticoid metabolite analysis.

המחקר נערך בשיתוף פעולה בין אוניברסיטת לינקולן, אוניברסיטת סאן פאולו בברזיל והאוניברסיטה ללימודים וטרינריים באוסטריה, יחד עם Ceva Animal Health. החוקרים ביקשו לבחון כיצד חתולים מתמודדים עם החיים לצד הבעלים שלהם. במסגרת המחקר נבדקה רמת הורמון ה-stress בקרב חתולים שגרים לבד, בזוגות, שלשות ורביעיות.

פרופסור דניאל מייל, שהוביל את המחקר, אמר שהממצאים הראו שדווקא חתולים שהיו סבלניים לכך שמלטפים אותם, נמצאו כבעלי רמת ה-Stress הגבוהה ביותר. לעומתם, אלה שלא אוהבים שמלטפים אותם, היו מסוגלים להימנע מכך אם הם חיו לצד חתולים שכן מסוגלים לסבול שמלטפים אותם.

עוד עולה מהמחקר, שחתולים אינם בהכרח אוהבים להתבודד ויכולים לחיות בקבוצות. מסתבר שחתולים מסוגלים להסתדר יחד, אך לדעת החוקרים הם עושים זאת מתוך צרכים קיומיים, למשל לצורכי השגת מזון.

הם טוענים שייתכן והמחייה בקבוצות עלולה לגרום להם למתח, כיוון שאינם יצורים חברתיים מטבעם. יחד עם זאת, החוקרים גילו שחתולים שגילם שנתיים ומטה שגודלו לבד, דווקא הראו רמות גבוהות יותר של דחק מאשר כאלה שגודלו לצד חתולים נוספים.

המחקר גם מאשש את הדעה הרווחת שחתולים הם חיות טריטוריאליות ויש לאפשר להם לחוש שהם שולטים על סביבתם. מי שבבעלותו מספר חתולים, אומרים החוקרים, צריך לאפשר לכל חתול לבחור האם לחלוק את המקומות בהם הוא אוכל ושותה, או לבחור לעצמו את המקומות שלו.

ככל הנראה תדעו לזהות לבד לאיזו קבוצה החתול שלכם או הבן אדם שלכם שייך, וכך תוכלו להתייחס אליו בהתאם. הכי חשוב הוא שתמשיכו להעניק אהבה לחתול שלכם בדרך שמתאימה לו, גם אם לפעמים זה אומר אהבה מרחוק. כך גם לגבי בני אדם.

תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן