10 הלוויות הגדולות ביותר בהיסטוריה

כ-800 אלף איש ליוו אמש את הרב עובדיה יוסף בדרכו האחרונה. לווייתו של הרב יוסף היתה הגדולה ביותר בתולדות ישראל, ובשל העומס הגדול שנוצר ברחובות נפצעו בה מאות בני אדם. כיצד נמדדת ההלוויה של הרב יוסף לעומת הלוויות גדולות אחרות בעולם?

10. ויקטור הוגו, המשורר והסופר הצרפתי שהיה מזוהה עם התנועה הרומנטית וכתב, בין השאר, את “עלובי החיים” ו”הגיבן מנוטרדם”, היה אהוב במיוחד בצרפת. בין שניים לשלושה מיליון בני אדם הגיעו ללווייתו כדי לחלוק כבוד לאחד הסופרים החשובים של אותה תקופה.

9. גנדי, מנהיגה הרוחני של הודו ואחד מהדמויות המוכרות והאהובות בהסטוריה, נרצח בינואר 1948. כשני מיליון בני אדם הגיעו למסע ההלוויה שלו.

קברו של גנדי. תמונה: Shutterstock

8. גמאל עבד אל נאסר, נשיאה השני של מצרים, מת ב-1.10.1970, הרבה לפני האביב הערבי והמהפכות שעוברות על המדינה הזאת בשנים האחרונות. כארבעה מיליון מצרים הגיעו ללוויה שלו.

תמונה: Bibliotheca Alexandrina and Gamal Abdel Nasser Foundation (Nasser Archive Website

7. הלוויתו של מייקל ג’קסון היתה אמנם סגורה ונועדה רק למספר מצומצם של בני משפחה וקרובים, אך זה לא מנע ממליון מעריצים להתאגד ולהתאבל ברחובות לוס אנג’לס ולחלוק עם האליל שלהם כבוד אחרון.

תמונה: Taty2007

6. האפיפיור ג’ון פול השני. להלוויתו ב-2005 הגיעו בין 2 ל-4 מיליון בני אדם.

תמונה: Shutterstock

5. אירטון סנה, אחד מנהגי המירוצים הגדולים בהסטוריה, היה גיבור ברזילאי אמיתי. להלוויhתו הגיעו כשלושה מיליון בני אדם, ולאחר מותו המדינה הכריזה על שלושה ימי אבל רשמיים.

תמונה: Instituto Ayrton Senna

4. גם הנסיכה דיאנה זכתה למסע לוויה מכובד, שעשוי אף הוא להיחשב לגדול ביותר בעולם, אם מתייחסים גם לאנשים שרק ראו את הלוויה בטלוויזיה אך לא הגיעו אליה פיזית. כשלושה מיליון בני אדם השתתפו בלוויה עצמה (250,000 בהייד פארק, השאר התאבלו ברחובות שבין ארמון קנסינגטון לאחוזת ווסטמינסטר), אך כ-2.5 מיליארד בני אדם צפו בה בטלוויזיה.

תמונה: PaddyBriggs

3. הזמרת המצריה אול כולתום, שלהלוויתה הגיעו מעל לארבעה מיליון בני אדם.

תמונה: منتديات المغرب التقنية

2. הלוויה השניה הגדולה בעולם מבחינת כמות האנשים שהגיעו אליה שייכת לאייתוללה רחאללה ח’ומייני, השליט הרוחני של איראן עד שנת 89, שלהלווייתו הגיעו על פי ההערכות כ-12 מיליון בני אדם. למעשה, הלוויה של ח’ומייני בוטלה פעם אחת, לאחר שהמוני האדם כמעט הפילו את הגופה מארון העץ בו היא הובלה, ושלמעלה מ-10,000 נפצעו באירועים. הלוויה השניה נערכה תחת אבטחה כבדה יותר ועברה בשלום.

קברו של ח’ומייני. תמונה: Narcotica

1. הלוויה הגדולה ביותר בעולם, על פי ספר השיאים של גינס, נערכה בשנת 1969 בהודו. Conjeevaram Natarajan Annadurai, מי שעמד אז בראש מדינת טאמיל נאדו שבדרום הודו, נפטר ממחלת הסרטן לאחר שלוש שנים בלבד בתפקיד. כ-15 מיליון אנשים השתתפו במסע הלוויה של המנהיג הפוליטי, שמכונה “אנה” (אח גדול בשפת טאמיל), בהלוויה שנחשבת הגדולה ביותר בעולם עד היום.

לוח הזכרון לאנהדוריי בשדה התעופה הקרוי על שמו. תמונה: Sodabottle

תמונת שער: הלוויית הנשיא האמריקני ג’ון אף קנדי, ויקיקומונס. תודה ליסמין לוי על הטיפ.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן