“דרור רוצה לעבור”: מחאת פייסבוק על רחובות חסומים

ליאת, אם תל אביבית, הקימה דף פייסבוק בשם “דרור רוצה לעבור”, לאחר שנמאס לה לנסות לעבור ברחובות חמוסים למעבר של הולכי רגל, בעיקר אלה עם עגלות ילדים בתל אביב.

פרופיל הפייסבוק נפתח במקור בשם הבן של ליאת, דרור, ובו היא מתארת בשמו את התלאות שעבר בעיר. ליאת אף מצלמת את הרחובות החסומים ובדף היא מציעה לאנשים להעלות תמונות במקרה שהם נתקלים במחסומים דומים. ההיענות עד כה ערה: עשרות הורים שיתפו בדף תמונות של רחובות חסומים. הפרופיל צבר פופולריות רבה והפך לדף, בו מעלים מידי יום הורים ואנשים בכלל, תמונות של מטרדים שונים כאופנועים ופחי אשפה שמתגוררים על מדרכה שאמורה לשמש להולכי רגל.

“מה שנחמד הוא שפונים אלי כל מיני אנשים שאני לא מכירה, לא רק הורים אלא גם צעירים”, אומרת ליאת, “הם שולחים אלי תמונות ומשתפים. זה מאוד מרגש”.

רחובות חסומים. דרך: “דרור רוצה לעבור”

ליאת היא פרסומאית סביבתית, ואם לילדה בת 9, ילד בן 7 ודרור בן השנה ושלושה חודשים, בהשראתו נבנתה הקבוצה. למרות הקושי שהיא מתארת היא אוהבת את העיר ואין בכוונתה לעזוב אותה, אלא רק לנסות לשנות אותה לטובה. הקושי הזה תמיד היה, עוד מהילד הראשון, אבל היא ניסתה ללמוד לחיות עם המצב, אך “כשדרור נולד אמרתי די, אי אפשר ללכת על המדרכות בעיר הזאת. אפילו במדינות עולם שלישי אני לא חושבת שנתקלים בהפקרות הזאת, שלא לדבר על העולם המערבי”.

ליאת לא מסתפקת בדף בפייסבוק, והיא גם מעלה בכל יום תמונות של הרחובות החסומים לאתר העירייה. ליאת פנתה אל העירייה בנוגע לרחוב בו היא גרה, התשובה הקרירה שקיבלה היא שלא מתוכנן שיפוץ ברחוב שלה בזמן הקרוב. “אני מגיעה מהתפיסה שאומרת שמדרכה מיועדת להולכי רגל, זאת תפיסה שהעירייה לא דוגלת בה, כי היא מקשטת לנו את המדרכות בכל דבר שמפריע לנו להיות הולכי רגל”. אך הבעיה איננה רק מקומית, היא מוסיפה, “זה לא רק בתל אביב, גם פנו אלי ממקומות אחרים. אמרו לי שבגבעתיים המצב לא יותר טוב, וגם לא ברמת גן”.

בין רשימת המכשולים ברחובות תל אביב, ליאת מציינת שהאופנוע עבורה הוא במקום הראשון, “לאופנוע אסור לנסוע על המדרכה, אך ראיתי המון מקרים שבהם אופנועים נסעו על המדרכה. אני מאוד מתפלא שעוד לא קרא אסון ולא עלו על ילד עם אופנוע. אנחנו מדינה שאם לא קורה בה אסון לא מטפלים. רק אם יידרס מישהו”.

הפתרון לדעתה לא יגיע מהעירייה, אלא מאיתנו. “אם כל אחד יתחשב באחר ויהיה מודע לסביבה שלו, השינוי יכול להיות אדיר”.

פעילויות לילדים בסופ”ש ועוד באתר ‘לגדול’ (פרסומת)

היא אף מתארת שבעקבות הקבוצה שלה, רוכבי אופנוע בשכונה שלה דואגים לחנות בחנייה המיועדת עבורם. “אני חושבת שזה נובע בעיקר מחוסר תשומת לב, אני לא חושבת שיש כאן משהו מכוון. זה נושא שיש לו צ’אנס, אם נעלה אותו לסדר היום ויותר אנשים יעלו תמונות וישתפו. אם זה יהפוך להיות משהו שהורים שמים אליו לב, אנחנו נוכל לטפל בזה. הכי חשוב הוא שכל אחד יחשוב על האחר. זה נושא יותר תרבותי מאכיפתי”.

תודה לאון פומרנץ

עוד ב”לגדול“:

אטרקציות לילדים

ימי הולדת לילדים

חוגים לילדים

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן