בית המשפט: הנערה לא בוגרת מספיק לעבור הפלה, כן כשירה להפוך לאמא

בית המשפט העליון של נברסקה בארצות הברית החליט להיענות בשלילה בקשתה של נערה בת 16 לאפשר לה לעבור הפלה ללא הסכמה בכתב של הוריה המאמצים.

על פי הפסיקה של בית המשפט, הנערה אינה בוגרת מספיק כדי לקהל החלטה בנוגע להפלה – אך היא כן בוגרת מספיק כדי להיות אמא.

איך העיוות המשפטי הזה בכלל ייתכן? החוק בנברסקה קובע כי נערות בגילאי 17 ומטה חייבות לקבל הסכמה מפורשת מצד ההורים שלהן לפני שהן יכולות לגשת ולעבור הפלה, זאת ככל הנראה במטרה למנוע מנערות להיכנס להריונות בלתי רצויים ולהפיל מאחורי הגב של ההורים שלהן.

הנערה בלב הדיון המשפטי עדיין לא הגיעה לגיל 16 והורחקה לפני כשנתיים מהוריה הביולוגיים לאחר שאלה היכו אותה. כיום היא גרה במשפחה אומנת דתית, שלטענתה לא תסכים לאפשר לה לבצע את ההפלה בגלל האמונה החזקה שלה בדת. עם זאת, בת ה-17 בטוחה שהיא אינה כשירה להיות אמא בשלב זה של חייה. “אני לא יכולה להיות האמא שאני חושבת שאני צריכה להיות כעת”, היא אמרה בבית המשפט.

זה לא ממש שיכנע את הרכב השופטים, שכלל בין השאר את פיטר סי. בטליון, מתנגד נלהב להפלות. ברוב של חמישה שופטים מול שניים – קבע בית המשפט שהנערה לא תוכל לעבור הפלה, ואילץ אותה להיות אם בניגוד מוחלט לרצונה המפורש.

החדשות הטובות? הנערה הצעירה עדיין יכולה לצאת מגבולות נברסקה, ולעבור את ההפלה באחת המדינות האחרות בארצות הברית, שם עדיין מבינים שלנערות צעירות יש זכות מלאה לעשות עם הגוף שלהן מה שהן רוצות, ועדיין לא אפשרו לשמרנות הדתית המטורללת להשתלט על המוסדות שאמורים לשמור על זכויות האזרחים.

דרך Jezebel

אילוסטרציה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן