פוקס ניוז שוב נפלו בפח: אובמה לא באמת מממן מוזיאון מוסלמי

השבתת הממשל האמריקני יוצרת לא מעט מצבים לא נעימים בשביל אזרחי ארצות הברית, ומהווה דוגמה מצויינת לאיך הבלמים והאיזונים של המשטר הדמוקרטי עלולים לפגוע ישירות בחיי האזרחים. אחת מתופעות הלוואי של ההשבתה היא סגירה של פארקים לאומיים, הכוללים בתוכם גם אנדרטה לקורבנות מלחמת העולם השנייה.

בערוץ החדשות פוקס ניוז שידרו כתבה על הסגירה, ועל מספר קשישים שהשתתפו במלחמה וזעמו על כך שהאנדרטה סגורה בפניהם. כתבי פוקס, ערוץ שלא מחבב את אובמה והמפלגה הדמוקרטית, האשימו את אובמה בכך שהוא מונע מהחיילים לשעבר לחלוק כבוד לחבריהם לא שרדו. ואז זה התחיל להיות הזוי. כתבת הערוץ טענה שבמקביל לסגירת הפארקים והמוזיאונים הלאומיים, אובמה בחר לממן מכיסו את המשך הפעילות של מוזיאון לשימור התרבות המוסלמית. כנגד, טענה הכתבת, המפלגה הרפובליקאית הציעה לממן את המשך פעילות הפארק שכולל את האנדרטה לחיילי מלחמת העולם.

המטרה של הערוץ ברורה: לטעון שאובמה הוא מפלצת שדואגת לאינטרסים של עצמו (בהמשך להפצת השקר שאובמה הוא מוסלמי) בעוד המפלגה הרפובליקאית מסייעת לוותיקי האומה שנלחמו במלחמה הקשה. רק מה – אובמה בכלל לא מממן מוזיאון מוסלמי, ככה שהטיעון הזה שקרי לחלוטין.

המקור של הטעות של הכתבת הוא בכתבה באתר הסאטירי National Report, אתר שמפרסם שטויות מוחלטות. חוץ מלטעון שאובמה מממן מוזיאון מוסלמי, נכתב באתר גם שהאדם שהצית את עצמו בוושינגטון הבירה עשה זאת כדי להוכיח אמפירית שתוכנית ביטוח הבריאות של אובמה לא עובדת, וששוטרים פרצו לגן ילדים וחשמלו תלמידים ‘בשביל הכיף’. לא קשה להבין שלא מדובר באייטמים אמיתיים.

גם אנחנו נופלים לעיתים לסיפורים שקריים. בעולם של היום קשה להמנע מכאלה. אבל מכתבי חדשות היינו מצפים למינימום ההכרחי: להתקשר לדוברת הבית הלבן ולשאול האם הטענה נכונה או לא, ואם כן לבקש תגובה.

כנראה שיותר פשוט לדבר שטויות באוויר.

תמונת שער: לא ברור איך זה לא פורסם בפוקס

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן