דברים מטורפים שלא ידעתם שאפשר לעשות עם ארדואינו של אינטל

מה דעתכם לפתח רובוט אנושי הנשלט על ידי סמרטפון? ואולי מסוק מעופף הנשלט באופן אלחוטי? נא להכיר את ארדואינו. שם קוד לאחת התופעות הטכנולוגיות המרתקות היום.

זאת בעצם פלטפורמת חומרה שמאפשרת מאפשר לאנשים המצוידים במעט ידע טכני או בלעדיו לבנות רובוטים, מסוקים מעופפים, תריסים חשמליים שמופעלים בעצמם וכל מיני גאדג’טים אחרים.

איך זה עובד? מדובר בסוג של ערכת “עשה זאת בעצמך” שמאפשרת לאנשים עם מעט רקע טכנולוגי להשתמש בארדואינו כדי ליצור את אותן המצאות.

כבר כיום קיימות מספר לא מבוטל של גרסאות של ארדואינו. אינטל הודיעה במהלך סוף השבוע האחרון כי גם היא הולכת לשתף פעולה עם קהילת ארדואינו ולמעשה תכניס בפעם הראשונה את שבב קווארק (Intel Quark SoC X1000) החדש שפיתחה (השבב הקטן ביותר של אינטל) לתוך לוח בשם Intel Galileo Board.

הסרטון הבא שמדגים פרויקט תוכנת חומרת קוד פתוח והוקדשה לבנייה של מסוקים בשלט רחוק – AeroQuad = מסביר מה למשל יכולה להיות התוצאה בעבודה עם ארדואינו.

ככלל, לוח הפיתוח גלילאו הוא כלי מצוין לבנייה מהירה של אבות טיפוס כגון צגי LED המגיבים למדיה חברתית או להתמודדות עם פרויקטים מורכבים, החל ממיכון של מכשירים ביתיים וכלה בבניית רובוטים בגודל אנושי הנשלטים על-ידי סמארטפון.

מה יש שם בפנים שגורם לזה לפעול?

לוח הפיתוח רץ על מערכת הפעלה לינוקס עם הקוד הפתוח עם ספריות תוכנה של ארדואינו המאפשרות מדרוג וקלות שימוש חוזר בתוכנות קיימות, הקרויות “Sketches””. את גליליאו של אינטל ניתן לתכנת עם מערכת ההפעלה מק של אפל, חלונות של מיקרוסופט ולינוקס עם הקוד הפתוח. הלוח תואם את החומרה והתוכנה של Arduino Shields. 

אינטל גלילאו מצויד במעבד Intel Quark SoC X1000, המוצר הראשון במשפחת אינטל קווארק של מוצרים בעלי ליבה קטנה וצריכת חשמל נמוכה. טכנולוגיית Intel Quark תרחיב במהירות את הארכיטקטורה של אינטל לתחומים צומחים נוספים, החל מה”אינטרנט של הדברים” וכלה במחשוב לביש. המערכת על שבב Quark X1000, אשר פותחה באירלנד, היא בעלת ליבה אחת של 32-סיביות, Single Thread וארכיטקטורה תואמת Pentium Instruction Set הפועלת במהירות של 400MHz.

במטרה להרחיב את השימוש בארדואינו, לוח הפיתוח של אינטל מגיע עם כמה ממשקי קלט פלט סטנדרטיים, לרבות ACPI, PCI Express, אתרנט 10/100Mb, התקן USB 2.0 ויציאות EHCI/OHCI המקלים על ניפוי השגיאות.

אז איך קונים את זה?

גלילאו של אינטל יהיה זמין החל מנובמבר במחיר שנמוך מ-60 דולר. למידע על נקודות מכירה ופרטים נוספים, בקרו ב- http://maker.intel.com  וב-www.intel.com/support/go/galileo.

רוצים לראות כמה מהמצאות המטורפות ביותר שאפשר ליצור עם אדואינו? בבקשה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן