אוהל הדוד טום

מאת: ראובן ברדך 06.10.13

שדרן ועורך תוכן. רדיו 109FM

Tom Jones: Spirit in the room

 

לקראת הביקור של טום ג’ונס, מעניין לחזור דווקא אל אלבומיו האחרונים, כהכנה לשתי ההופעות העתידות להתקיים ב”היכל נוקיה”.

בניגוד גמור למוזיקה (ולהתנהלות) ה”פופית” והנוצצת של השנים המוקדמות בקריירה שלו, טום ג’ונס של השנים האחרונות הוא אמן שזקנתו, לא רק שאינה מביישת את צעירותו- אלא להיפך, היא בפירוש מקור של גאווה.

ג’ונס תמיד היה מבצע של שירים שכתבו עבורו אחרים, וממשיך להקליט בעקביות במשך כל השנים- וגם היום, לצד המוזיקה שלו, הוא מגיש גרסאות כיסוי. ההבדל הוא בבחירה של השירים ובאופן הביצוע שלהם. האלבום האחרון שלו: ,”Spirit in the room” הוא המשך ישיר לאלבומו מ-2010- .”Praise & Blame

Spirit in the room

ההבדל היחידי ביניהם הוא שבקודם, ג’ונס הלך לכיוון קלאסי: ספיריצ’ואלס, בלוז ושירי עם- ואילו באחרון, הוא נוטה יותר למוזיקה עכשווית, עם קאברים לשירים של, , The low anthem, פול סיימון, פול מקרטני, ריצ’רד טומפסון, טום ווייטס ולאונרד כהן, שמילות שירו Tower of song, כאילו נכתבו במיוחד בשביל טום ג’ונס: I was born like this/ I had no choice/ I was born with a gift of a golden voice/ and twenty-seven angels from the Great Beyond .

גם הפעם, הבלוז נוכח כאן, עם גרסאות כיסוי לשירים ששרו במקור זמרים כמו Odetta, Blind Willie Jefferson, Joseph Lee Henry, שמחליפים את אלה שלSister Rosetta Tharpe ו-John Lee Hooker. “אנשים קוראים לזה ‘קאברים’ אבל אני רואה בהם גרסאות שלי לשירים של אחרים”, הוא אומר, “זה כמו ששחקן מגלם דמות שאולי שחקן אחר גילם פעם. הרי לא אומרים שאנתוני הופקינס עושה קאבר ללורנס אוליבייה. ככה זה גם עם ביצועים לשירים, לדעתי. אמנם הקלטתי המון שירי פופ, אבל בתוכי, אני נוטה יותר לבלוז ולמוזיקה שורשית. אני אוהב מוזיקה בסגנונות שונים ונהנה לשיר בלוז ורוק’נרול. יש זמרים שמפחדים לעשות את זה וחוששים מה יגיד על זה הקהל שלהם, שרגיל לקבל מהם מוזיקה אחרת, ומגנים על עצמם יותר מדי; אבל אני לא מרגיש כך ואם אני אוהב את זה, אני גם רוצה לשיר את זה”.

האזינו עכשיו לרדיו 109FM!

ובאמת, באלבומיו האחרונים, ג’ונס מוריד את ההגנות שלו ומעלה את הרמה של החומרים שהוא מבצע.

כמו באלבום הקודם, גם הפעם המפיק המוזיקלי הוא איתן ג’ונס, שמפיק בין השאר את אלבומיהם של ה- ,Kings of Leon והבחירה החוזרת של ג’ונס בג’ונס, מתבטאת באלבום בעל צליל עכשווי ממחוזות הרוק שהוקלט “לייב” באולפן. יש גם מי שמשווים את העבודה שעשה כאן איתן ג’ונס עם טום ג’ונס, לזו של המפיק ריק רובין עם ג’וני קאש, בכמה אלבומים מופתיים לפני מותו של האחרון. תשכחו מעיבודים תזמורתיים גדולים, מיתרים וכלי נשיפה סטייל ווגאס: טום ג’ונס של היום הוא זמר נטו בלי רשע וצלצולים, המגיש ביצועים “רזים” וחשופים, מצויד בכמה נגנים מעולים, בחטיבת קצב יעילה ובקולו הענק.

ההופעות שלו כיום, מכסות שירים מקריירה עשירה של יותר מחמישה עשורים: הבלדות מהסיקסטיז, הפופ שהקליט באייטיז וחומרים מהאלבומים האחרונים. כשמאחוריו הרכב של יותר מעשרה נגנים וזמרות ליווי, ההופעה של טום ג’ונס 2013 היא חוויה שאסור להחמיץ.

 

האזינו עכשיו לרדיו 109FM!

 

הקשיבו ל-Blues Power עם ראובן ברדך בספיישל “בלוז הדוד טום”, יום ג’ 8.10.13 בשידור חי, שעה 21:00 ב-109FM וגם ב-iCast.

 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן