הכלבים הכי אנושיים בפרויקט צילום נוגע ללב (תמונות)

הצלם הבלגי המוכשר פראנק ברויינבורק תיעד בספרו COMPAWSSION: Portraits Of Rescued Dogs כלבים אנושיים, מלאי רגש ומתוקים. בספרו ,שיצא עוד ב-2012, הוא מתעד בדיוק רב עשרות כלבים שננטשו ולמרבה המזל מצאו בית חם. מטרת הספר לדבריו היא לעורר מודעות לנושא תופעת נטישת הכלבים שרק הולכת ומחמירה.

מהתמונות עולה השאלה המתבקשת איך יצור אנושי יכול לוותר על החיות המדהימות האלו. למרבה האבסורד, דווקא כלבים לא היו נוטשים אותנו, בעוד מי שנוטש אותם הוא אנושי. מהתמונות נראה שברויינבורק מצליח לזקק את היופי ואת האופי הייחודי בכל כלב וכל אחד מקסים ומיוחד בתורו. הדיוקנאות כולם ממיסי לב, חלקם משעשעים, אחרים מעלים חיוך, אבל בכולם יש עצב כלשהו, מעין טראומה שלעולם לא תחדל על הרע שנעשה להם. התמונות האלו לא יכולות שלא להיחרט בזיכרון, הן מעוררות רגש, אהבה וכשם הספר חמלה רבה כלבי הכלבים החמודים הללו.

 

באתר הבית שלו מסביר ברויינבורק למה בחר להיות צלם כלבים ולמה החליט להוציא את הספר הזה:

“…לא בחרתי במקצוע צלם כלבים. המקצוע בחר בי. זה קרה לי בזמן ובמקום בהם הכי פחות סביר שזה יקרה. בעיצומן של דמעותיי, בעודי מפזר את האפר של גורת הכלבים שלי רוזלי בפארק אותו כה אהבה, הבטחתי לעצמי שמהיום אשתמש בכישרון הצילום שלי כדי לתרום לרווחתם של בעלי חיים. מתוך תחושת החורבן והאבל שלי הגיע החזון לפרויקט הזה, והתחלתי לעבוד על ספר של דיוקנאות של כלבים שהוצלו מהרחוב וממקלטים לבעלי חיים. הגיע הזמן לתת חזרה ולתרום למען מטרה שהלכה וגדלה בתוך ליבי. כלבים נותנים לנו כל כך הרבה אהבה מידי יום כך שרציתי להגיע אל כל הנשמות המופלאות האלו בבת אחת. החלום שלי הוא שלא יהיו יותר חיות מחמד חסרות בית, בכל מקום שהוא…”.

הוא ממשיך ומסביר שהוא גם רוצה לראות מרביעי כלבים עם מצפון, ובכלל מקווה שיום אחד לא יהיה יותר סחר בחיות מחמד וחנויות לרכישת חיות מחמד. אפשר בהחלט להבין אותו. כאשר אוכלוסיית הכלבים הנטושים סבבינו רק הולכת וגדלה, דווקא הם שהכי זקוקים לאהבה והכי זקוקים לנו לא זוכים לבית חם. הסחר בחיות מחמד והרבעתן בהחלט מונע מהכלבים המקסימים האלו לזכות בבית חם, וגם לא אחת החיות שנרכשות בידי מרביעי כלבים או בחנויות לחיות מחמד נזרקות באכזריות. כך נוצר לו מעגל אין סופי של נטישה של בעלי חיים שמגיעה להם הרבה יותר. יתכן שבנסיון להעניק לכלבים אנושיות ברויינבורק מנסה להעביר את המסר שחס בדיוק כמו זה שאנו נותנים לבני אדם.

הפתרון לבעיית בעלי החיים הנטושים הוא מאוד פשוט, אם אנשים אינם אוהבים חיות זאת זכותם. אך במקרה כזה עליהם להתרחק מבעלי חיים, לא להרביע אותם, לא לסחור בהם, לא לזרוק אותם לרחוב ולא להתעלל בהם. למרבה הצער שוק הסחר בכלבים וחיות מחמד והרבעתם הוא עסק כלכלי לכל דבר, ואנשים בתעשייה הזו לא רואים דבר מעבר לחשבון הבנק שלהם, שמתנפח על גב חיות מדהימות ואומללות.

נקווה שיום אחד החלום של ברויינבורק יתגשם, לא יהיו יותר חיות נטושות ואנשים יראו כלפי בעלי חיים אך ורק חמלה ואהבה.

 

צילומים: Frank Bruynbroek. לתמונות נוספות בקרו באתר של פראנק ברויינבורק

תודה ליסמין לוי על הטיפ

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן